Fitness Seller

Salafiyyah (Salafisme) is tegen Bin Laden, al-Qaeeda, ISIS, Boko Haram, De Moslim Broederschap en so

Bezoekers in dit topic

Nope, wij worden hier gewoon gekoloniseerd door moslims;
grappig te zien dat ze denken dat ze hier ook maar één iemand zullen overtuigen.

Deze drang tot het bekeren van de andere is gebaseerd op de drang zichzelf te overtuigen.
In de islam is het een taak over je religie te praten en anderen trachten te overtuigen. Dit heeft meerdere doelen waaronder zelfindoctrinatie. En hoe meer weerstand je ondervindt van je gesprekspartner, hoe overtuigder dat je zelf van je gelijk wordt.

En inderdaad, weer een topic waar een islamitische strekking zegt dat zij het wel bij het rechte eind hebben en de andere niet.

---------- Toegevoegd om 14:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

De kern van zijn betoog is wel juist: bin laden en soortgenoten zijn geen salafisten. Dit neemt niet weg dat salafisten ook religieuze gekken zijn. Maar in se zijn ze niet gewelddadig. Wel irrationeel en gek.

De drang ligt bij het helpen van anderen in het bijzonder begrijpen.

Ik will alleen dat jullie begrijpen wat Islam is en waar moslims achterstaan.

Het overtuigen verhaaltje wat je aanhaalt daar geloof ik niet in. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat dat alleen in Allah (swt) macht ligt. Alleen Allah (swt) kan jouw overtuigen. Ik moet als moslims gewoon ervoor zorgen dat men niet liegt of onjuistheden over mijn geloof verkondigd.

Ik wil alleen maar begrip van mijn medemens.

En als moslimzijnde zeg ik niet dat mijn salafi broeders het helemaal fout hebben. Ik zeg alleen (in lijn met de overgrote meerderheid van de moslimgeleerden) dat hetgeen dat zij doen risicovol is. Het is gevaalrijk om veel geleerde af te keuren en zelf te claimen dat je het beter weet. Alleen allah (swt) knows best. Alleen Allah (swt) wie aan het rechte eind zitten.

Moge Allah (swt) ons bij de kant scharen van diegene die juist zijn.
 
Het "overtuigen verhaaltje" is nochtans een zeer bekend fenomeen in de psychologie. O right, wetenschap is je ding niet.
 
Back
Naar boven