MuscleMeat

Salaris minister gaat omhoog

Bezoekers in dit topic

120.000 voor de minister-president van een land met bijna 17 miljoen inwoners? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! Nu weet ik weer waarom ik niet de politiek ga.
 
Mijn vriendin is kinderverpleegkundige en heeft al meerdere kinderleventjes gered door in de nachtdienst de juiste diagnose te stellen en de dokter uit z'n slaapdienst te roepen. Ze verdient geen klote maar zou niets anders willen. Voor sommige mensen draait het leven om geld voor anderen gelukkig niet.


Maar zoals ik al zei : voor de meeste mensen in de politiek is het toch ideologie wat men drijft. Of toch een bepaalde status of macht.


Denken jullie dat Bush nu echt het meeste geld verdient in Amerika :) Nee maar de macht die hij heeft daar krijgt hij een stijve plassert van.

Nou dat vind ik persoonlijk prachtig als je zo je werk kunt doen. Maar dit is niet echt van toepassing op de discussie, of heeft je vriendin potentie om arts te worden? Als ze die potentie zou hebben zou ze nog niet meer kunnen verdienen in haar huidige beroep omdat het niet dergelijke hoge eisen aan de persoon stelt als in de politiek.. (no offense) Zou je vriendin als ze evenveel zou kunnen krijgen als een arts nee zeggen?
 
Bij grote bedrijven hebben ze ook een board of directors die allen een hoog salaris hebben, dit zijn dan nog kleinere bedrijven dan 'de staat Nederland'. En het is wel zo dat geld talent lokt uiteraard. Neem nou een goede voetballer met veel clubliefde. Hij houdt van zijn club maar kan bij een andere club het vijfvoudige verdienen, dan gaat hij toch weg ondanks dat zijn beroep zijn hobby is en hij het bij de eerste club leuker vindt. Je werk doe je uiteindelijk allemaal om je geld te verdienen ook al heb je er veel plezier in.
Voetbal draait idd om geld. Wat wil je, het gaat om miljoenen, plus een wissel van club is geen wissel van sport/beroep. Dus totaal niet te vergelijken. Waarom zou je voor enkele tienduizenden minder per jaar iets niet gaan doen dat je liever doet? Als je al sowieso +100k verdient. Slaat nergens op. Jullie hechten echt teveel belang aan geld. De meeste politiekers snappen gaan bal van een bedrijf runnen en de meeste bedrijfleiders zouden er niet eens aan denken om in de politiek te gaan. Heel dat talent lokken verhaaltje heeft geen enkele studie als bewijs dat het klopt. Het is een argument dat verzonnen is door diezelfde mensen die hun eigen lonen met 10% verhogen en naar de 30% willen gaan in de toekomst, en het nu aan de bevolking proberen verkopen. En jullie lopen er met ogen open in.
 
Nou dat vind ik persoonlijk prachtig als je zo je werk kunt doen. Maar dit is niet echt van toepassing op de discussie, of heeft je vriendin potentie om arts te worden? Als ze die potentie zou hebben zou ze nog niet meer kunnen verdienen in haar huidige beroep omdat het niet dergelijke hoge eisen aan de persoon stelt als in de politiek.. (no offense) Zou je vriendin als ze evenveel zou kunnen krijgen als een arts nee zeggen?


Nee het gaat om de ideologie erachter :)

De mensen die de politiek in zijn gegaan wisten hoeveel salaris het zou opbrengen , dan moeten ze achteraf niet klagen dat het te weinig is. Je weet waar je aan begint. Net zoals mijn vriendin dat wist.

Mensen die voor de SP in de kamer gaan zitten weten toch ook dat ze hun deel af moeten dragen? Achteraf klagen en jezelf beter gaan belonen terwijl iedereen wel inlevert is imo not done. Hoe krom de beloningen tov het bedrijfsleven ook mogen liggen.
 
Binnen dit kabinet hebben we :

Wouter Bos - ex Shell
Frank Heemskerk - Abn Amro
Jan Kees de Jager - aantal eigen bedrijven

In de VVD tijd waren er meer personen die uit het bedrijfsleven kwamen. Enige nadeel is dat die ook vrij snel weer vertrekken uit de politiek als ze eenmaal niet meer in de regering aanwezig zijn met hun partij.
 
Heel dat talent lokken verhaaltje heeft geen enkele studie als bewijs dat het klopt.

oeps...

SSRN-Pay Peanuts and Get Monkeys? Evidence from Academia by Glenn Boyle

Pay Peanuts and Get Monkeys? Evidence from Academia

GLENN BOYLE
Victoria University of Wellington - New Zealand Institute for the Study of Competition and Regulation Inc. (ISCR)
--------------------------------------------------------------------------------
October 8, 2006



Abstract:
Does the payment of peanuts tend to result in the hiring of monkeys? Unfortunately, privacy and other constraints on data mean that surprisingly little is known about this issue. In this paper, I use some unique data from the New Zealand academic system to provide direct evidence that pay levels do matter in determining the available pool of quality workers. Academic salaries are independent of discipline in New Zealand universities, but because different disciplines face different outside labour market opportunities, their ability to recruit high-quality academics is also likely to vary. Utilising the results from a national research assessment exercise first undertaken in 2003, I find that discipline research performance is indeed negatively related to the value of outside opportunities: the greater a discipline's average salary in United States universities, the weaker its research performance in New Zealand universities. The latter apparently get what they pay for: disciplines in which the fixed compensation is high relative to opportunity cost are best able to recruit high-quality researchers and/or motivate their researchers to be productive. Paying (relative) peanuts attracts mainly monkeys.
 
Oeps ja. Maar deze studie gaat over onderzoekers, sowieso niet zo goed betaalt als managers en ministers. Ik had het uiteraard over een studie, specifiek gericht op de twee beroepen waar dit topic over gaat. Dat in minder goed betaalde beroepen men de best betaalde optie kiest lijkt me logisch. Maar als je al 100k+ per jaar betaalt, en je gaat dan verhogen met enkele duizenden euro's, vraag ik me toch af of je extra talent lokt, of gewoon geldwolven.
 
Oeps ja. Maar deze studie gaat over onderzoekers, sowieso niet zo goed betaalt als managers en ministers. Ik had het uiteraard over een studie, specifiek gericht op de twee beroepen waar dit topic over gaat. Dat in minder goed betaalde beroepen men de best betaalde optie kiest lijkt me logisch. Maar als je al 100k+ per jaar betaalt, en je gaat dan verhogen met enkele duizenden euro's, vraag ik me toch af of je extra talent lokt, of gewoon geldwolven.

Laten we dan zo zeggen dat er te laag is ingezet en dat het nu in een keer bijgesteld wordt.. Dan ben ik klaar met de discussie :D
 
Back
Naar boven