AndroidHealthClinic

Salmonella in eieren?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Een fitnesskennis vertelde me dat het goed zou zijn om enkele eieren door je wheyshake te mixen.. Maar een ander verhaal vertelde me dat het ongezond zou zijn.. De kans op salmonela is groot als je rauwe eiren eet..

Klopt dit of is dit te verwaarlozen? Ik wil niet een maand op de pot zitten door een of ander salmonela aandoening... :toilet:
 
Ik zou het risico niet nemen. En het eiwit van rauwe eieren wordt maar voor de helft opgenomen. Je kan ze dus beter koken..
 
Originally posted by f*cking ecto
Ik zou het risico niet nemen. En het eiwit van rauwe eieren wordt maar voor de helft opgenomen. Je kan ze dus beter koken..

Voor de helft opgenomen?? Dacht dat preparaties altijd de waarde van de voeding deed dalen.. In dit geval dus niet?

Mhhh.. Idd, dat is het niet waard..
 
Amount and fate of egg protein escaping assimilation in the small intestine of humans.

Evenepoel P, Claus D, Geypens B, Hiele M, Geboes K, Rutgeerts P, Ghoos Y.

Department of Medicine, Division of Gastroenterology, Gastrointestinal Research Centre, University Hospital Leuven, B-3000 Louvain, Belgium.

Studies attempting to evaluate protein assimilation in humans have hitherto relied on either ileostomy subjects or intubation techniques. The availability of stable isotope-labeled protein allowed us to determine the amount and fate of dietary protein escaping digestion and absorption in the small intestine of healthy volunteers using noninvasive tracer techniques. Ten healthy volunteers were studied once after ingestion of a cooked test meal, consisting of 25 g of (13)C-, (15)N-, and (2)H-labeled egg protein, and once after ingestion of the same but raw meal. Amounts of 5.73% and 35.10% (P < 0.005) of cooked and raw test meal, respectively, escaped digestion and absorption in the small intestine. A significantly higher percentage of the malabsorbed raw egg protein was recovered in urine as fermentation metabolites. These results 1) confirm that substantial amounts of even easily digestible proteins may escape assimilation in healthy volunteers and 2) further support the hypothesis that the metabolic fate of protein in the colon is affected by the amount of protein made available.
 
KAn kloppen, maar euh salmonella dringen het ei dus binnen als er scheurtjes inzitten, dus salmonella kan niet oorspronkelijk in het ei zelf zitten.. Wij hebben hier gezonde scharrelkippen, en elke dag eet ik hun eitjes op.. Wat is de kans op salmonella?
Compleet 100% Nihil of kan het zijn dat de kippen salmonella overdragen via hun eitjes??

Maakt niet uit.. Zoals ****ing Ecto zegt.. Als er al 2x minder eiwitten in rauwe eiren zit.. Waarom zou je ze dan eten??
Misschien halfgekookte eieren in de arnoldsmassabom doen?

;)
 
Originally posted by Bracke
KAn kloppen, maar euh salmonella dringen het ei dus binnen als er scheurtjes inzitten, dus salmonella kan niet oorspronkelijk in het ei zelf zitten.. Wij hebben hier gezonde scharrelkippen, en elke dag eet ik hun eitjes op.. Wat is de kans op salmonella?
Compleet 100% Nihil of kan het zijn dat de kippen salmonella overdragen via hun eitjes??

Maakt niet uit.. Zoals ****ing Ecto zegt.. Als er al 2x minder eiwitten in rauwe eiren zit.. Waarom zou je ze dan eten??
Misschien halfgekookte eieren in de arnoldsmassabom doen?

;)

Het hoeft niet zo te zijn dat een ei vol zit met Salmonella Aurus bacteriën maar als
die wel het geval is dan is dit mee gegeven door het moeder dier.
Het Salmonella komt in het ei Door inwendige besmetting van het ei, dus voordat de schaal gevormd is. De moeder is besmet en geeft dit mee aan het kind, voordat dit
geboren is.
 
bij de makro kan je van DanaEg Gepastureerd ei eiwit kopen. Een fles is 1 kg en kost 2.90 euro je haalt er zelf ongeveer 4 shakes uit. (1 shake = 250 dl)
 
Originally posted by Bracke
KAn kloppen, maar euh salmonella dringen het ei dus binnen als er scheurtjes inzitten, dus salmonella kan niet oorspronkelijk in het ei zelf zitten.. Wij hebben hier gezonde scharrelkippen, en elke dag eet ik hun eitjes op.. Wat is de kans op salmonella?
Compleet 100% Nihil of kan het zijn dat de kippen salmonella overdragen via hun eitjes??

Maakt niet uit.. Zoals ****ing Ecto zegt.. Als er al 2x minder eiwitten in rauwe eiren zit.. Waarom zou je ze dan eten??
Misschien halfgekookte eieren in de arnoldsmassabom doen?

;)

er zit niet minder eiwit in een rauw ei :p, maar de eiwitten kunnen pas goed worden opgenomen als deze eerst worden verhit. Ik zal zometeen wel een paar studies zoeken die dit aantonen.
 
Originally posted by f*cking ecto


er zit niet minder eiwit in een rauw ei :p, maar de eiwitten kunnen pas goed worden opgenomen als deze eerst worden verhit. Ik zal zometeen wel een paar studies zoeken die dit aantonen.

Inderdaad, je kunt beter je eieren gewoon koken. Dan heb je een betere opname en het is nog veiliger ook.
 
Originally posted by f*cking ecto


er zit niet minder eiwit in een rauw ei :p, maar de eiwitten kunnen pas goed worden opgenomen als deze eerst worden verhit. Ik zal zometeen wel een paar studies zoeken die dit aantonen.

Ik vraag me af hoe dat komt.. Heeft dat te maken met dat ei in vaste materie trager de dramwand passeerd in vastere vorm zodat er meer eiwitten worden opgenomen, want als dat zo is, dan passeren shakes ook sneller ons verteringsstelsel, met als gevolg dat ze hun waarde ook significant verliezen..

Of is dat om een geheel andere reden? ;)
 
Originally posted by Bracke


Ik vraag me af hoe dat komt.. Heeft dat te maken met dat ei in vaste materie trager de dramwand passeerd in vastere vorm zodat er meer eiwitten worden opgenomen, want als dat zo is, dan passeren shakes ook sneller ons verteringsstelsel, met als gevolg dat ze hun waarde ook significant verliezen..

Of is dat om een geheel andere reden? ;)

Om andere redenen. Rauwe eieren worden gewoon niet goed opgenomen. Een gekookt ei heeft een opname van + 90% en een rauw ei van ongeveer 50%.
Heeft niks met de vloeibaarheid e.d. te maken.
 
Ik kan zo ff snel geen studie hierover vinden :S. Ik kijk er morgen wel naar.
 
Originally posted by Bracke
KAn kloppen, maar euh salmonella dringen het ei dus binnen als er scheurtjes inzitten, dus salmonella kan niet oorspronkelijk in het ei zelf zitten.. Wij hebben hier gezonde scharrelkippen, en elke dag eet ik hun eitjes op.. Wat is de kans op salmonella?
Compleet 100% Nihil of kan het zijn dat de kippen salmonella overdragen via hun eitjes??

Maakt niet uit.. Zoals ****ing Ecto zegt.. Als er al 2x minder eiwitten in rauwe eiren zit.. Waarom zou je ze dan eten??
Misschien halfgekookte eieren in de arnoldsmassabom doen?

;)

Weet je zeker dat ze gezond zijn? Leven ze uberhaupt nog :D:D
 
Originally posted by ErEf


Weet je zeker dat ze gezond zijn? Leven ze uberhaupt nog :D:D

JA, geweldig nieuws vind je niet, de kippenpest lijkt zich terug te trekken :D
 
Back
Naar boven