XXL Nutrition

Samen sporten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

♡Puck

Novice
Lid geworden
16 mei 2022
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
61kg
Heehoi!
Ik heb een vraagje over contact in de sportschool. Ik zou namelijk heel graag soortvan 'geadopteerd' willen worden door een stel sportschoolmuizen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Hoe doen jullie dit? Sporten jullie samen? En wat zouden jullie er van vinden als er random een klein opdondertje om hulp komt vragen? 🤣😊 Voor mij zou dat wel het verschil maken namelijk. Gewoon iemand die het leuk vind om mij op weg te helpen en naar toe te vluchten als er iets engs gebeurd ofzo. Eigenlijk een soort grote broer die zegt wat ik moet doen 😌

Want in m'n uppie weet ik écht niet waar ik moet beginnen en vind ik het een beetje eng.

Het lijkt mij ontzettend vervelend om zomaar gestoord te worden tijdens je oefeningen dus op iemand afstappen en vragen of die me wat uit wil leggen lijkt me niet slim. En bovendien heb ik daar de ballen niet voor hehehe 😇 maar zijn daar dan ongeschreven regels voor? Of websites?

Geen bijbedoelingen - ik zeg het er toch maar even bij -

Alle reacties en meningen zijn welkom! Ik ben gewoon benieuwd of mijn beeld realistisch is of dat ik mijn sportschoolbeeld compleet geïdealiseerd heb.
 
Wederom;

F6F2F4EA-13E0-4DCA-BFBB-7813428B2EDD.jpeg
 
Mocht deze vraag echt serieus zijn dan:

Als je maar regelmatig genoeg gaat rond dezelfde tijd, zie je regelmatig ook dezelfde mensen. Vanzelf vind je wel wat aanspraak als je zelf enigszins sociaal bent natuurlijk. Ikzelf sport het liefst alleen en zal dit ook altijd blijven doen. Maar als iemand vragen aan me stelt of ik hem/haar heel even op gang wil helpen met iets ben ik daar zelf altijd bereid toe. Helaas heb je hier natuurlijk geen standaard in. De een is behulpzaam de ander tyfus chagrijnig.

Zelf train ik regelmatig met mensen die nieuw zijn, enorm obees zijn of mensen die een bepaalde beweging graag willen leren. Tijdens een oefening zou ik er zelf niet op zitten te wachten als iemand vragen komt stellen, maar tussen de setjes in boeit mij het persoonlijk weinig.
 
Ano_281122
ja, het is echt een serieuze vraag. Ik ben niet zo heel sociaal aangelegd en de enige sportschool ervaring die ik heb is dat ik een half uur achtergevolgd ben door een opdringerig type. Daarna heb ik nooit de stap durven zetten om terug te gaan of het opnieuw te proberen. Bovendien heb ik al last van plaatsvervangende schaamte als ik filmpjes kijken van iemand die staat te stuntelen met al die apparaten 😬 laat staan dat ik dat zelf aandurf...

Je tips en insights helpen en ik neem het zeker mee in mijn zoektocht. Dankjewel 😊
 
Ano_281122
ja, het is echt een serieuze vraag. Ik ben niet zo heel sociaal aangelegd en de enige sportschool ervaring die ik heb is dat ik een half uur achtergevolgd ben door een opdringerig type. Daarna heb ik nooit de stap durven zetten om terug te gaan of het opnieuw te proberen. Bovendien heb ik al last van plaatsvervangende schaamte als ik filmpjes kijken van iemand die staat te stuntelen met al die apparaten 😬 laat staan dat ik dat zelf aandurf...

Je tips en insights helpen en ik neem het zeker mee in mijn zoektocht. Dankjewel 😊
Veel sportscholen bieden wel iets van een kick-start of rondleiding aan. De duurdere sportscholen willen zelfs nog wel eens trainingsschema's maken voor je en een keertje met je doornemen. Als je bang bent jezelf voor lul te zetten dan zou dat ook een optie zijn. Of een personal trainer zoeken.

Je zet jezelf sowieso niet snel voor lul. Dat idee zit in jezelf. In mijn ervaring kijken mensen er amper naar wat anderen doen.

Ikzelf vind nieuwe mensen op gang helpen prachtig omdat ik trainen echt geweldig vind. Als ik iemand kennis kan laten maken met mijn hobby en zichzelf wat comfortabeler kan laten voelen in de gym vind ik dat echt top. Veel mensen voelen zich beoordeeld door andere sporters maar in de praktijk denk ik dat dat amper gebeurt.
 
Wil je mij leren glutes trainen.
Ik wil jou prima leren glutes trainen. Komt helemaal goed.
Ga je spijt van krijgen maatje :heart: De dag erna zal de 1e dag zijn dat je zitten, opstaan en traplopen niet meer als een standaard luxe ziet.
 
Ik wil jou prima leren glutes trainen. Komt helemaal goed.
Ga je spijt van krijgen maatje :heart: De dag erna zal de 1e dag zijn dat je zitten, opstaan en traplopen niet meer als een standaard luxe ziet.
Is goed, dan wil ik wel heeel goed opletten op hoe jij je glutes aanspant;) (Voor onderzoek redenen)
 

Het lijkt mij ontzettend vervelend om zomaar gestoord te worden tijdens je oefeningen dus op iemand afstappen en vragen of die me wat uit wil leggen lijkt me niet slim.
Ik ben een type die in de gym graag met rust gelaten wordt. Maar als iemand mij vraagt hoe de juiste oefening moet doen, dan ben ik zeker bereid om het uit te leggen. Dat heb ik een paar keer gehad dat iemand mij het vroeg om te helpen. Ook ben ik bereid als ik zie dat iemand oa cable fly's (armen/schouders helemaal naar achteren als startpunt. Als ik erna kijk krijg ik al last van mijn rotator cuff) dus helemaal fout doet en naar die persoon te stappen en het correcte uitvoering uit te leggen. Maar dat komt niet vaak voor, want dan blijf je bezig met foute oefeningen te corrigeren van mensen die het niet weten.

Mocht je straks een 'gevorderd' trainingsmaatje kunnen vinden, dan is het super belangrijk dat je niet te laat komt of niet op komt dagen. Communiceer ruim van te voren.
Succes
 
Back
Naar boven