Fitness Seller

Samir A. klaagt over regime in Vught

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Waardering
3
AMSTERDAM - Terreurverdachte Samir A. klaagt in een handgeschreven brief over de omstandigheden in de speciale afdeling in de gevangenis in Vught. De brief is in handen gekomen van de Volkskrant die daar woensdag uit publiceert. "Het is in een dierenasiel of in Artis veel beter dan bij ons," aldus de brief.

Samir A. zegt ook namens zes andere terreurverdachten te schrijven. Hij rept in zijn brief ook over een hongerstaking. Hij dreigt niet zelf in hongerstaking te gaan, dat wil zeggen niet gedurende het proces dat nu tegen hem plaatsvindt, aldus zijn advocaat Victor Koppe.

Volgens Samir A. wil wel een van de anderen die vastzitten op de speciale terroristenafdeling in Vught, "vandaag nog" in hongerstaking gaan. Dat zou kunnen duiden op een van de veroordeelden van de Hofstadgroep.

Straf

Samir A. laat weten dat op de afdeling wordt gewerkt met een strafpuntensysteem. "Als je één woord Arabisch zegt, straf. Naar iemand anders in een cel roepen, straf. Je gebed niet onderbreken, straf."

Normaal gesproken mogen de gedetineerden in Vught iedere dag een uur luchten in een kooi, vier keer per week anderhalf uur recreëren en twee keer 45 minuten sporten. "Maar omdat we altijd straf hebben, hebben we maar één uur luchten per dag", klaag Samir A.

Familie

A. heeft de brief volgens de Volkskrant dinsdag tijdens het zogeheten Piranhaproces naar buiten gesmokkeld. Een van de klachten van de gedetineerden is dat ze geen contact mogen hebben met familie. "Ik heb mijn vrouw en kinderen tot de dag van vandaag niet (mogen) bellen of op bezoek ontvangen," schrijft Samir A. Hij riskeert volgens het schrijven een straf omdat hij geen contact met de media mag hebben.

Bron

****ing terrorist, had je maar vroeger aan moeten denken, aap!!!
Oh nee, ik wil duizenden mensen (liefst op 1 ogenblik) opblazen, maar ga janken als ik mijn mama niet hoor/ zie...wtf??:rolleyes:
Tuurlijk moet hij geen Arabisch praten, hij zit in een cel (in Nederland) dus Nederlands is de voertaal...
Die cipiers verstaan gen Arabish, en denken mss aan nog een aanslag ofzo, kan iig over vanalles gaan dat Arabisch:p:rolleyes:
stelletje eikels:mad:

-1 uur luchten maar per dag?
-geen contact met familie?

en elk uur in je broek poepen - wat is het leven toch hard he samir.

Samir A. moet niet zeiken...

Samir A dacht dat het écht een hotel was in de Nederlandse bajes. :roflol:

Wat een jankerd!:treuren:

lol die kerel wil verdomme allemaal mensen doden en weet ik veel watvoor andere onzin en dan gaat de volkskrant ook nog brieven van deze idioot in hun krant zetten?

gewoon negeren die hap, die kerel is zich alleen maar aan het aanstellen zodat hij in een positiever daglicht gesteld word en de overheid in een negatief daglicht, maar komop, wie is er hier nu fout, samira of de overheid?

In de fik steken die mongool!!

gewoon gebruiken als oefenpop die gast , hij wilde zichzelf toch opblazen nou laat hem lekker bij defensie op zo een terrein vastbinden en dan even kijken wat voor effect alles heeft op hem , is ie nog nuttig ook , mooie baard aap en zijn familie moeten ze ook helemaal kaalplukken die gasten zijn ook niet wijs als ze hem blijven steunen , echt wat dit ons weer allemaal kost, hopeloos hoe je het went of keert ,

ik lag wel dubbel om dat filmpje bij koefnoen , samir AAAAAAAAAA

Laatst bewerkt:
Ongelofelijk dat ie zelf toegeeft wat ie heeft gedaan (in filmpjes en clips) en dat sommigen hem nog steeds willen zien als een 'verdachte', een 'mogelijk schuldige'....Samir lacht zich dood.

samir a moet niet zeiken ..... hoop dat ze daar zijn leven flink zuur maken ...

Heeft de SP al kamervragen gestelt?

Ongelofelijk dat ie zelf toegeeft wat ie heeft gedaan (in filmpjes en clips) en dat sommigen hem nog steeds willen zien als een 'verdachte', een 'mogelijk schuldige'....Samir lacht zich dood.

Is dat echt waar? Ik heb die clipjes niet gezien (eerlijk waar).
ik blijf bij mijn standpunt: een verdachte moet als ene verdachte behandeld worden tot hij is veroordeeld op eerlijke wijze.
MAAR... als die kerel dat openlijk toegeeft en er geen spijt van heeft, dan vraag ik me af waarom die kerel niet iedere dag in elkaar wordt getimmerd.

Langs de andere kant zouden we ons dan terug verlagen tot het niveau van de dictatoriale regimes waar we zo vaak kritiek op hebben. Het blijft een moeilijke materie. Mocht die kerel plots ebola krijgen en een verschrikkelijke dood sterven dan zou ik daar niet wakker van liggen.

Ze moeten die moslims verdomme een beetje kosjes behandelen daar, ****ing ongelovige honden. Een cel op het oosten en een paar jalleba's door de tralies is dat teveel gevraagd!?

NOSJOURNAAL - "Speciale terroristenafdeling slecht idee"

Het is geen goed idee om terroristen en terreurverdachten op te sluiten op een speciale terroristenafdeling, zoals in de gevangenis in Vught. Dat stelt de Raad voor Strafrechttoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) in een advies aan het ministerie van Justitie.

Volgens de raad heeft geen enkel onderzoek aangetoond dat het bij elkaar zetten van terroristen effectief is. Het is zelfs mogelijk dat de bijzondere opvang voor terroristen (verdere) radicalisering juist bevordert, vindt de RSJ. Het onafhankelijke adviesorgaan adviseert dan ook "de bijzondere opvang voor terroristen niet in te voeren".

Ronselen voorkomen
Op dit moment is in de Extra Beveiligde Inrichting in Vught al een terroristenafdeling met 18 cellen. Daar zitten veroordeelde terroristen en terreurverdachten bij elkaar. Zo moet worden voorkomen dat ze radicaliseren en andere gevangenen ronselen voor de jihad.

Op de afdeling zitten veroordeelden uit het Hofstadproces en verdachten in het Piranhaproces. Onder hen zijn Mohammed B. en terreurverdachte Samir A. Maar ook Soumaya S., als enige vrouw. Volgens advocaten is het ongekend dat een vrouw tussen mannen zit opgesloten.

Op de terroristenafdeling in Vught gelden hele zware veiligheidsmaatregelen. Uit protest daartegen kondigden zeven gedetineerden, onder wie Samir A., woensdag aan dat ze in hongerstaking gaan. Ze klagen er onder meer over dat ze vanwege een ingewikkelde screening geen of mondjesmaat contact mogen hebben met hun familie.

Vorige week dreigde de rechtbank in de Piranhazaak het proces stil te leggen, omdat de verdachten in Vught geen beschikking konden hebben over hun dossier. Een dag later kregen ze die alsnog.

Martelaarschap
Volgens de RSJ kunnen de gevangenen door het strenge regime juist radicaliseren. Ze zouden door hun verblijf op de terroristenafdeling "onder gelijkgestemden een hogere status verwerven" en hun ‘martelaarschap’ versterken.
Ook tekent de adviesraad bezwaar aan tegen het op dezelfde afdeling plaatsen van jongeren en volwassenen, zoals Justitie van plan is.

Het adviesorgaan wil extra waarborgen voor de detentie van terrorismeverdachten. Zo moet geregeld worden gecontroleerd of er aanleiding is gedetineerden vast te houden op de terroristenafdeling.

Het ministerie van Justitie heeft het advies eind september ontvangen en zegt het nog te bestuderen. PvdA en VVD willen opheldering van minister Hirsch Ballin.

Volkert zegt niks, iemand die niks zegt kan je moeilijk gaan intervieuwen.

Back
Naar boven