MuscleMeat

Bezoekers in dit topic

Sammie64

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
24 aug 2020
Berichten
422
Waardering
436
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Op aanraden van Ano_210923 (wat hij toch nooit zou toegeven) toch ook dit loggen maar eens proberen.

Eerst maar het een en ander over mijzelf, sinds pak 'm beet m'n 16e losjes naar de sportschool zonder echt een doel te hebben. Behalve, toentertijd, wat meer spieren kweken aangezien ik een stokje/typisch voetbaljochie was van 60 kg. Ongeveer rond Q2 vorig jaar wat serieuzer gaan sporten en vanaf januari dit jaar pakte ik het pas echt een stuk serieuzer aan vanwege in eerste instantie damesproblemen en daarna een situatie thuis die een uitlaatklep nodig had. Aan begin Corona was mijn lichaamsgewicht 83 kg, VP ongeveer 11% en mijn S/D/B was 130/150/82,5.

In januari kwam het ook voor dat ik mijn 1e semester aan de RUG afgemaakt had en ondanks dat het me allemaal makkelijk af ging, besefte ik me dat dit ik op deze manier niet de kant op ging die ik eigenlijk al jaren wil namelijk defensie. Het plan oorspronkelijk was eerst een bachelor afronden en daarna aankloppen bij de baas maar in januari, mede door de reeds genoemde gebeurtenissen, besloot ik om te stoppen met studeren en meer te focussen op dit doel. In februari was ik begonnen bij een promotiebedrijf met het verkopen van internet abonnementen en kwam het sporten weer op een iets lager pitje te staan en tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis al helemaal. In april/mei zag ik de noodzaak in om toch het sporten weer op te pakken en daarin dan voornamelijk op het gebied van conditie, de overige eisen op het defensieonderdeel waarvoor ik wou gaan solliciteren lukten al prima. Na een 5k programma van polar voor 4 weken gevolgd te hebben (waarin ik van 0 naar 5x per week hardlopen ging) raakte ik geblesseerd aan beide knieën waardoor hardlopen enkele weken stil kwam te liggen. Toen ik er weer vertrouwen in kreeg besloot ik om een ander programma/boek te gaan volgen (Tactical Barbell) en heb ik hiervan op dit moment de "Base-building"-fase afgerond. Mijn S/D/B weet ik nu niet precies maar schat ik op 120/140/75. 5k loop ik in 30:06 en de laatste coopertest die ik gelopen had liep ik 2680 meters.

Dit was dan mijn korte introductie. Wat momenteel allemaal gaande is:
Afgelopen zondag nog even hardgelopen, 30 minuten/4,52 kilometers waarin ik 2x 2 minuten een hoog tempo aan hield. Nu mijn lichaam enkele dagen uit laten rusten want donderdag mag ik een paar rondjes hardlopen en paar keer opdrukken in Rotterdam om te laten zien wat ik in huis heb! Lichtelijk nerveus aan het worden ondertussen, maar zelf ook benieuwd hoeveel ik uit mezelf kan halen! :wl:
 
Laatst bewerkt:
In, natuurlijk, succes!

Hoe zag je basebuilding eruit?
 
Eindelijk Samuel, welkom pik
 
In, natuurlijk, succes!

Hoe zag je basebuilding eruit?

Dank! Eerst 5 weken 3x per week hardlopen met een hartslag tussen 130-150, eerste week dag 2,3 30 min en dag 6 35. Krachtuithoudingsvermogen getraind op dag 1 en 4 (Kettlebell cluster: Swings, Goblet squat, Renegade rows, Single arm floor press, KBdeadlift). 3x20 herhalingen per onderdeel op dag 1 en 2x20 dag 5 , 1,5 min rust na de goblet squats en 2 min rust na de KBdeadlift. KB was 20 kg.) dag 5 en 7 rust.
Week 2 op dezelfde dagen hardlopen maar 10 min langer. De KB circuitjes dag 1 3x30, dag 4 2x30.
Week 3 op dezelfde dagen hardlopen maar 10 min langer (50 min). De KB circuitjes dag 1 3x40, dag 4 2x40.
Week 4 op dezelfde dagen hardlopen maar 10 min langer (60 min). De KB circuitjes dag 1 1x50, dag 4 1x50.
Week 5 op dezelfde dagen hardlopen maar 45 min totaal voor alle 3 de dagen. De KB circuitjes dag 1 3x50, dag 4 2x50.

Vanaf week 6 ipv focus op aerobe conditie/krachtuithoudingsvermogen de focus meer gelegd op maximale kracht en anaerobe conditie. In week 6 t/m 8 op dagen 1 en 4 maximale kracht getraind (1e week 5x5 75% 1RM, oefeningen: dag 1 BP, SQ, Weighted Pull-up, dag 2 BP, SQ 1-3 set DL. Week 2 85% 5x5 en week 3 90% 5x3).
Op dagen 2 en 5 anaerobe conditie trainen, dit deed ik met allerlei oefeningen. Van bijvoorbeeld 5x600m hoog tempo hardlopen tot coopertesten lopen of 5k zo snel mogelijk. Maar voornamelijk 5x600m, 8x400m, 3x1000m.
Dag 6 in alle weken was een rustige 30 minuten hardlopen met hartslag weer 130-150,
Dagen 3 en 7 waren nu de rust dagen.

De laatste week (week 8) hiervan heb ik overigens nog eenmaal herhaald zodat het beter uitkwam met de fitheidstest donderdag aanstaande.
 
Dank! Eerst 5 weken 3x per week hardlopen met een hartslag tussen 130-150, eerste week dag 2,3 30 min en dag 6 35. Krachtuithoudingsvermogen getraind op dag 1 en 4 (Kettlebell cluster: Swings, Goblet squat, Renegade rows, Single arm floor press, KBdeadlift). 3x20 herhalingen per onderdeel op dag 1 en 2x20 dag 5 , 1,5 min rust na de goblet squats en 2 min rust na de KBdeadlift. KB was 20 kg.) dag 5 en 7 rust.
Week 2 op dezelfde dagen hardlopen maar 10 min langer. De KB circuitjes dag 1 3x30, dag 4 2x30.
Week 3 op dezelfde dagen hardlopen maar 10 min langer (50 min). De KB circuitjes dag 1 3x40, dag 4 2x40.
Week 4 op dezelfde dagen hardlopen maar 10 min langer (60 min). De KB circuitjes dag 1 1x50, dag 4 1x50.
Week 5 op dezelfde dagen hardlopen maar 45 min totaal voor alle 3 de dagen. De KB circuitjes dag 1 3x50, dag 4 2x50.

Vanaf week 6 ipv focus op aerobe conditie/krachtuithoudingsvermogen de focus meer gelegd op maximale kracht en anaerobe conditie. In week 6 t/m 8 op dagen 1 en 4 maximale kracht getraind (1e week 5x5 75% 1RM, oefeningen: dag 1 BP, SQ, Weighted Pull-up, dag 2 BP, SQ 1-3 set DL. Week 2 85% 5x5 en week 3 90% 5x3).
Op dagen 2 en 5 anaerobe conditie trainen, dit deed ik met allerlei oefeningen. Van bijvoorbeeld 5x600m hoog tempo hardlopen tot coopertesten lopen of 5k zo snel mogelijk. Maar voornamelijk 5x600m, 8x400m, 3x1000m.
Dag 6 in alle weken was een rustige 30 minuten hardlopen met hartslag weer 130-150,
Dagen 3 en 7 waren nu de rust dagen.

De laatste week (week 8) hiervan heb ik overigens nog eenmaal herhaald zodat het beter uitkwam met de fitheidstest donderdag aanstaande.
Klinkt goed, succes met de test?

Welke onderdelen worden er getest bij de fitheidstest?
 
Klinkt goed, succes met de test?

Welke onderdelen worden er getest bij de fitheidstest?
Dankje!

Coopertest, Push-ups, Pull-ups en sit-ups
 
Dan had ik die bw-oefeningen eigenlijk (ook) verwacht in je clusters.

Yes snap ik had ik zelf ook over nagedacht. Maar aangezien het doel was om echt krachtuithoudingsvermogen te trainen en de reps dus tot aan 50 gingen en ik geen 50 push-ups of pull-ups voor 3 setjes kon was dat lastiger te implementeren in die sessies. Als ik het gevoel had dat ik de test op die onderdelen zou falen zou ik ze denk ik zeker ook erin gedaan hebben maar ik heb ook na flinke hardlooptrainingen al lang niet meer minder herhalingen gedaan op die bw-oefeningen dan nodig is voor de test. Dat en samen met dat de oefeningen in dat cluster ook wel vertalen naar die bw-oefeningen hebben me ertoe doen besluiten om het toch op deze manier aan te pakken, maar of dat idd het handigst was, idk?
 
Succes, wat moet je halen om toegelaten te worden?
Dank, 2700m in 12 min (dat is ook gelijk het puntje wat spannend gaat worden). 30 push-ups in 2 min, 30 sit-ups in 2 min en 4 pull-ups in eigen tijd. Die bw-oefeningen zijn mijns inziens niet heel intimiderend
 
Dank, 2700m in 12 min (dat is ook gelijk het puntje wat spannend gaat worden). 30 push-ups in 2 min, 30 sit-ups in 2 min en 4 pull-ups in eigen tijd. Die bw-oefeningen zijn mijns inziens niet heel intimiderend

De Sgt die je tijdens de situps gaat uitschelden wel :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Dank, 2700m in 12 min (dat is ook gelijk het puntje wat spannend gaat worden). 30 push-ups in 2 min, 30 sit-ups in 2 min en 4 pull-ups in eigen tijd. Die bw-oefeningen zijn mijns inziens niet heel intimiderend
Gezien je tijd met hardlopen wordt dat wel een doel. Je zult onder de 4.30 moeten lopen, dat is pittig. Goed eten, goed uitrusten en all out. Succes!
 
Dank, 2700m in 12 min (dat is ook gelijk het puntje wat spannend gaat worden). 30 push-ups in 2 min, 30 sit-ups in 2 min en 4 pull-ups in eigen tijd. Die bw-oefeningen zijn mijns inziens niet heel intimiderend
Al is afhankelijk van het soort de test de vraag of je het minimum wil halen of juist meer, maar als dit zonder problemen lukt dan kan je er net de test heus wel meer uithalen.

Gaat goedkomen, je hoeft het alleen nog maar ff te doen!
 
Dank, 2700m in 12 min (dat is ook gelijk het puntje wat spannend gaat worden). 30 push-ups in 2 min, 30 sit-ups in 2 min en 4 pull-ups in eigen tijd. Die bw-oefeningen zijn mijns inziens niet heel intimiderend
Voor cluster 6 toch? Voor wat heb je gesolliciteerd?
 
Gezien je tijd met hardlopen wordt dat wel een doel. Je zult onder de 4.30 moeten lopen, dat is pittig. Goed eten, goed uitrusten en all out. Succes!

Yes klopt zeker een doel idd, plan nu is het eerste rondje (400m, als het op een atletiekbaan is) in 1.40 te lopen en verder een 4.24 tempo aan te houden. We gaan zien hoe dat uit gaat pakken ;)
 
Al is afhankelijk van het soort de test de vraag of je het minimum wil halen of juist meer, maar als dit zonder problemen lukt dan kan je er net de test heus wel meer uithalen.

Gaat goedkomen, je hoeft het alleen nog maar ff te doen!

Klopt zeker! Gaat geklaard worden!!
 
Back
Naar boven