XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Als jij alcoholvrij bier gaat drinken unfriend ik je op feesboek
Balans in alles.

Recent liep ik tijdens een weekendje weg leen 10em in heuvels in <1:33. De dag ervoor na de middag en diner met bier en koffie met whisky ongeveer 12 uur voor aanvang overgegaan op SportZot en Leffe 0,0, beide alcoholarme bieren. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken, is ook niet goed voor je.

Rest van het weekend lekker aan de zware bieren, timing is alles.
 
Weer kwalitatief goede nachtrust, 2u slaap. Dagje gewerkt en voor het sporten even een powernap. Net weer terug van zwoegen in de sportschool, matige training.
Bench was bezet dus nu maar eens Squat als eerste gedaan.

SQ 120 5x3
BP 82,5kg 3; 3; 2,5; 2; 2 (eigenlijk tel ik principieel geen halfjes mee, maar deze zat zo dichtbij lockout toen de spotter m pakte... 😢)
WPU 5x3,1 met 20 kg.

Positieve aan de training was wel dat de Squat redelijk gemakkelijk ging en naar mijn idee zit een nieuwe bench pr er aankomende week ook wel in.
 
Laatst bewerkt:
Weer kwalitatief goede nachtrust, 2u slaap. Dagje gewerkt en voor het sporten even een powernap. Net weer terug van zwoegen in de sportschool, matige training.
Bench was bezet dus nu maar eens Squat als eerste gedaan.

SQ 1205x3
BP 82,5kg 3; 3; 2,5; 2; 2 (eigenlijk tel ik principieel geen halfjes mee, maar deze zat zo dichtbij lockout toen de spotter m pakte... 😢)
WPU 5x3,1 met 20 kg.

Positieve aan de training was wel dat de Squat redelijk gemakkelijk ging en naar mijn idee zit een nieuwe bench pr er aankomende week ook wel in.
Als je die 3e rep echt had gehaald zonder spotter mag je hem tellen van mij, je hebt immers 90 procent van de lift volledig zelfstandig gedaan, dus goedgekeurd
 
Even snel door je log heen gelezen en zie dat je bij het korps wilt gaan. Dat is licht uitgedrukt best een uitdaging. Ik zie ook dat je nog niet aan die 2700m zit bij de coopertest en zou je wat algemeen advies willen meegeven voordat je het weer gaat proberen. Het klinkt misschien wat hard, maar dat zijn ze bij het korps ook.

De eisen voor cluster 6 die gesteld worden zijn de minimale eisen die je moet halen. Test jezelf eerst op een stuk met wat glooiing (aka geen atletiekbaan), de kans bestaat dat je de test niet op een atletiekbaan aflegt (bij LMB is dit het geval). Haal jij net aan 2700m, dan ga je het echt flink pittig krijgen. Zorg dat je wat meer kan rennen dan 2700m in 12 minuten. Ik had nog niet gelezen dat je aan wandelen doet, maar helaas gaan de verplaatsingen naar bivak meestal ter voet. Dus je gaat aardig wat kilometers 3e lijns bepakt (speed)marsen (waar je in totaal wel tegen de 50 kg extra meezeult). Ga naast rennen dus ook lopen met bepakking. Niet in één keer 25 kg in een rugzak doen en 10 km gaan lopen, maar rustig opbouwen.

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk beginnen, maar zorg dat je goed voorbereid de training in gaat. Je kan beter iets later beginnen dan vroeg uitvallen omdat je het lichamelijk niet trekt. Al blijft het grotendeels een kwestie van de knop omzetten en doorzetten. Succes! :)
 
Even snel door je log heen gelezen en zie dat je bij het korps wilt gaan. Dat is licht uitgedrukt best een uitdaging. Ik zie ook dat je nog niet aan die 2700m zit bij de coopertest en zou je wat algemeen advies willen meegeven voordat je het weer gaat proberen. Het klinkt misschien wat hard, maar dat zijn ze bij het korps ook.

De eisen voor cluster 6 die gesteld worden zijn de minimale eisen die je moet halen. Test jezelf eerst op een stuk met wat glooiing (aka geen atletiekbaan), de kans bestaat dat je de test niet op een atletiekbaan aflegt (bij LMB is dit het geval). Haal jij net aan 2700m, dan ga je het echt flink pittig krijgen. Zorg dat je wat meer kan rennen dan 2700m in 12 minuten. Ik had nog niet gelezen dat je aan wandelen doet, maar helaas gaan de verplaatsingen naar bivak meestal ter voet. Dus je gaat aardig wat kilometers 3e lijns bepakt (speed)marsen (waar je in totaal wel tegen de 50 kg extra meezeult). Ga naast rennen dus ook lopen met bepakking. Niet in één keer 25 kg in een rugzak doen en 10 km gaan lopen, maar rustig opbouwen.

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk beginnen, maar zorg dat je goed voorbereid de training in gaat. Je kan beter iets later beginnen dan vroeg uitvallen omdat je het lichamelijk niet trekt. Al blijft het grotendeels een kwestie van de knop omzetten en doorzetten. Succes! :)
Dank voor de reactie! Zeker een goede toevoeging. Was zelf ook van plan inderdaad om met bepakking te gaan lopen maar was er nog niet helemaal uit hoe dat ik mijn wekelijkse activiteiten in te plannen. Het punt over minstens pak 'm beet 3000m in 12 min moeten kunnen rennen ben ik het ook zeker mee eens, in ideale omstandigheden zou ik me ook niet aanmelden voordat ik daaraan zou voldoen maar helaas zijn situaties zelden ideaal.
 
06-10-20
Hardgelopen: 10,01km in 01:15:01. Gem. HF 158, max 175. Niet een geweldige training, maar ook niet om van te huilen.

Vandaag, 07-10-10
Zone 4 voor 30 minuten stond op de planning, besloten om maar een 5k in zone 4/randje zone 5 te lopen om te kijken of ik er een redelijke tijd uit kon halen en aan het einde een sprintje te doen om te kijken of mijn hartslag nou eens hoger zou kunnen komen dan 190.

5,01km in 26:22. Gem. HF 174 en max 190. De splits waren;
1: 5:25, HF gem 158;
2: 5:19, HF gem 175;
3: 5:21. HF gem 176;
4: 5:19. HF gem 180;
5: 4:53. HF gem 183.

Eindelijk weer een training met een tijd/afstand die niet om te huilen is, er zit dus zeker vooruitgang in. Er stond wel een redelijke wind vandaag, maar aangezien het rondje redelijk gelijkwaardig met de wind mee en tegen de wind in was zal die bijdrage wel meevallen.
Strava geeft met VP al 3 weken achtereen aan dat ik flink boven een wekelijks gemiddelde zit, hopen maar dat er niks afscheurt dan :angstig:.

Morgen weer lekker KT.
 
08-10-20
BP: 82,5kg voor 3,3,2,2,2. Moest 5x3 zijn maar was net iets te hoog gegrepen.
SQ: 120kg 5x3
DL: 132,5 2x3

Redelijke training. Alleen jammer van het bankdrukken. Volgende week nieuwe 1RM testen
 
Doe je ook intervaltrainingen?

jij moet namelijk toe naar 3 kilometer op 4 minuten per km. Wat je kunt doen is een kilometer rustig inlopen. En dan stukjes van 500 meter in hoog tempo lopen, 4minuten hal je misschien nog niet. En dan dezelfde tijd rustig aan. Herhaal dat een keer of 6.

Als je nog niet op je 4 minuten/km zit, ga je eerst elke keer je tempo in de interval verhogen. Zodra je alle intervallen op de juist snelheid kunt lopen dan maak je ze steeds langer. Tot je ze aaneengesloten kunt lopen.

Ik zou zo’n training 1x per week doen en daarnaast 1x een wat langere duurloop en een keer een 5-6 kilometer op tempo (niet al te hard).

Volgens mij ben je sterk genoeg, maar als je pull ups moet doen, zou ik zeker ook pull-ups trainen. Net als push-ups en sit-ups.

Ik heb geen ervaring in het leger, maar wel met lopen met een rugzak. Ga zeker ook een paar weekenden wandelen met rugzak. Alles mee. Beetje door de Ardennen klauteren in ieder geval ergens met modder en waar je moet stijgen. Dat valt in het begin echt niet mee. Maar is wel heel tof. Winterkamperen vond ik het mooist, bij -20 een onderlaag van dennen takken, tent erop en waterfles en plas fles mee in de slaaapzak 😂. En goed opletten dat je geen deuken in de schoenen maakt zodat je ze nog aankunt als ze stijf bevroren zijn. Rijp op je slaapzak... heerlijk.

Ik ben gewoon een beetje een masochist en avontuurlijk ingesteld. Had het vast leuk gevonden in het leger (behalve dan orders opvolgen).
 
Tempotraining/Zone 4. 10 min lopen, 5 min rust, 5 min lopen, 2 min rust, 5 min lopen. Gem. HF 159, max 177. 5,44km in 33:02
 
10-10-20
Weer 10km gelopen in 01:11:42. Gem. HF 153 en max 162.

11-10-20
Nieuwe 1RM getest onder toeziend oog van Ano_210923.
SQ: 150 kg
BP: 92,5 kg

OHP en DL zijn niet verbeterd en blijven dus 60 en 140 respectievelijk om mijn fragiele ego maar te troosten, het lukte vast niet omdat ik te moe was na de BP en SQ 😢
 
10-10-20
Weer 10km gelopen in 01:11:42. Gem. HF 153 en max 162.

11-10-20
Nieuwe 1RM getest onder toeziend oog van Ano_210923.
SQ: 150 kg
BP: 92,5 kg

OHP en DL zijn niet verbeterd en blijven dus 60 en 140 respectievelijk om mijn fragiele ego maar te troosten, het lukte vast niet omdat ik te moe was na de BP en SQ 😢
Dat zijn toch al mooie gewichten!
 
10-10-20
Weer 10km gelopen in 01:11:42. Gem. HF 153 en max 162.

11-10-20
Nieuwe 1RM getest onder toeziend oog van Ano_210923.
SQ: 150 kg
BP: 92,5 kg

OHP en DL zijn niet verbeterd en blijven dus 60 en 140 respectievelijk om mijn fragiele ego maar te troosten, het lukte vast niet omdat ik te moe was na de BP en SQ 😢
Gefeliciteerd met je PRs!

Ik heb er wel een vraag bij:
hoe gaat het najagen van 1RM PRs je helpen bij het bereiken van je doelen?
 
Gefeliciteerd met je PRs!

Ik heb er wel een vraag bij:
hoe gaat het najagen van 1RM PRs je helpen bij het bereiken van je doelen?
Terechte vraag, Ano_210923 snapt het ook niet helemaal. Sterker worden in bankdrukken vertaalt (in mijn ervaring) goed naar een hoger aantal pushups wat ik kan, progressieve overload is ook beter te regelen dan bij pushups. Zelfde geldt met deadlift voor lichte dingen tillen en squats voor bijvoorbeeld lopen met zware gewichten op je rug. Als je wat meer gewicht maximaal kan bewegen, kan je minder gewicht ook gemakkelijker vaker bewegen. Natuurlijk moet je ook specifiek trainen, daarom ga ik na dit blok van 6 weken maximale kracht trainen 3 weken kracht uithoudingsvermogen trainen door weer clusters van ongeveer 5 oefeningen met minimale rust achter elkaar te doen in een herhaling range van 40-60 reps per oefening.
Lang verhaal kort: PRs najagen helpt progressie tracken, het voor mezelf bewijzen dat m’n training afgelopen weken geholpen heeft en het helpt met lichte loads bewegen
 
Maar jij moest toch juist fitter worden en sneller met hardlopen? Die kracht was toch al
Voldoende? Ik snap niet dat je niet wat harder en specifieker traint voor je toelatingstest.
 
Maar jij moest toch juist fitter worden en sneller met hardlopen? Die kracht was toch al
Voldoende? Ik snap niet dat je niet wat harder en specifieker traint voor je toelatingstest.
Bedoel je met harder en specifieker trainen dat ik 8x per week een coopertest op maximale intensiteit moet lopen? Ik zie graag suggesties tegemoet ik wat ik eventueel zou kunnen vervangen of verbeteren in mijn voorbereiding maar er is geen enkele bron die voordraagt dat je meerdere keren per week de benen uit je lijf rent en dat dat optimaal voorbereid voor een coopertest. Er zijn wel meerdere bronnen die voordragen dat een hardloopschema als 2x per week tempo, 1x een lange rustige loop en een interval training een goede opbouw is naar een coopertest.
Wat kracht betreft, de vorige keer heb ik het kracht onderdeel inderdaad zonder problemen gehaald. Dat betekent natuurlijk niet dat dat dan voldoende is en ik niet moet streven om het enigszins te verbeteren, de focus ligt natuurlijk niet op kracht opbouwen en vandaar ook het 2x per week 3 oefeningen in de sportschool per keer doen en verder 4x hardlopen en eenmaal lopen met rugzak
 
Ook maar weer eens een logje plaatsen, niet aan toe gekomen afgelopen weken want door werk in hotels gezeten en geen tijd/zin om te loggen. Wel gewoon doorgetraind natuurlijk en van gewoon lekker buiten hardlopen naar voor het eerst 10+ km op de loopband lopen om 2300, wat is dat klote zeg.

Om alles van de afgelopen weken te plaatsen lijkt me wat overbodig, dus dan maar van gister.

Donderdag was ik laat thuis door werk, dus geen zin om toen nog buiten de 30" tempo training te gaan doen. Gister dus maar ingehaald, om 1500 naar de sportschool gegaan en eerst 30" tempo training op de loopband gedaan. Flink gezweet want ja tering warm en geen fatsoenlijke ventilatie in die sauna. Daarna helemaal doorweekt aan mijn kettlebell cluster begonnen. Die zag er als volgt uit:
2 rondes met 40 herhalingen per onderdeel (oefeningen waar ik met 1 arm het gewicht verplaatste is dan 20 per arm).
Kettlebell swing
Goblet squat
2 min rust
Renegade rows
Floor press
Deadlift
3 min rust.

Na het avond eten moest ik 8x400m interval training doen, doel was om 400m in 1"45 te doen en dan 2-3 min rust. Lukte aardig, alleen de tel kwijtgeraakt waardoor ik er 9 deed ipv 8 maar dat is ook niet heel erg.
 
Back
Naar boven