Fitness Seller

Sam's Log

Bezoekers in dit topic

Sam86

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jun 2012
Berichten
280
Waardering
22
Lengte
1m72
Massa
63kg
Vetpercentage
19%
Hola!

Zoals jullie in mijn eerste voorstel rondje al hebben kunnen lezen ben ik net sinds een paar weken actief aan het trainen. (Krachttraining)
Voor ik begon woog ik 68,9 kg en geen idee wat mijn vetpercentage was, maar ik ben er van overtuigd dat die ook vrij hoog lag.
Mijn voeding is/was behoorlijk slecht omdat ik al een paar jaar flink bezig was met allerlei dieten proberen en mijn training was in het verleden vooral gericht op cardio. (te koppig om naar mijn vent te luisteren die al vanaf het begin zegt dat vrouwen aan de ijzers echt zo'n raar idee nog niet is:o)

Vandaag heb ik mijn eerste afspraak bij Jolanda gehad om me te wegen en meten en mijn voeding te bespreken.
Ik kan je vertellen dat ik trots ben met mijn eerste resultaten! (ook al zijn die niet volledig op je juiste manier behaald :rolleyes: )
Waarom ik nooit eerder al in de ijzers ben gaan hangen is mij een raadsel??? maar ik wil vanaf nu alleen maar verbeteren!

Meting vandaag;
65,4 kg (op volle maag)
19,9 % vet
47,9 spiermassa

Afgelopen weken heb ik als volgt mijn trainingen ingedeeld;
Ma: Onderlichaam incl. rug
Di: Bovenlichaam incl. buik
Woe: rustdag
Do; Onderlichaam incl. rug
Vr: Bovenlichaam incl. buik + uurtje salsa
Elke training sluit ik af met 15 a 20 min. cardio.

Nu begin in langzaam te merken dat mijn schema teveel oefeningen op 1 dag bevat waardoor ik het met moeite vol hou en haast geen vooruitgang meer boek dus vanaf volgende week en nieuw voedingsschema en een trainingsschema.

Ik ben zo benieuwd wat mijn resultaten zullen zijn nu ik begeleiding krijg en ook eindelijk eens normaal ga eten! (sinds ik ben gaan trainen klap ik constant van de honger dus het moet nu maar eens klaar zijn met die dieet praktijken!)

Deze manier van trainen en eten is voor mij helemaal nieuw, maar ik heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten als nu en dat smaakt naar meer!:D

Om mijn vooruitgang zelf te kunnen monitoren probeer ik dit logje bij te houden. We zullen zien hoe ik er over een paar weken bij sta!:)
 
Ik ga je volgen naamgenoot :D
Hoe is je vp gemeten? Weegschaal?
 
Goed bouwjaar :cool:

Dat schema is ook overkill.
Hoe is je voeding?
 
Succes dat gaat vast goed komen en beter laat dan nooit toch;P
 
Ik ga je volgen naamgenoot :D
Hoe is je vp gemeten? Weegschaal?

Haha, ook Samantha? met een huidplooimeter gemeten :)

Goed bouwjaar :cool:

Dat schema is ook overkill.
Hoe is je voeding?

Haha, ja en vandaag mijn B-day :D
Mijn voeding is nu nog niet erg goed. Ik ben veel salades aan het eten en vlees met groente. Vanaf volgende week een schema:)

Succes dat gaat vast goed komen en beter laat dan nooit toch;P

Thanks! En das waar he? Naja, dat zeg ik....ik heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten dus ik weet waar ik het voor doe:)
 
Training 21 juni

Ondanks dat ik gister jarig was toch ook de sportschool nog maar even ingedoken:D
Deze week een aankomende week nog maar even op de 'oude' manier tot ik mijn nieuwe schema's krijg en mijn eerste afspraak met mijn trainer heb gehad om de oefeningen door te nemen.

Gister onderlichaam + buik getraind:

Legpress:
1x12x60kg
2x12x70kg

Squat:
1x12x40kg
3x12x45kg

Deadlift:
5x12x25kg (puppy power! :D)

Abductor (binnenkant):
3x12x45kg

Abductor (buitenkant):
3x12x45kg

Leg Curl (hamstrings):
3x12x25kg

Leg Extension (quadriceps):
3x12x25kg

+
4x20 reps links schuine buikspieren / 4x20 reps rechts schuine buikspieren

2x1 min. buikspieren (planking)

25 situps

Cardio deze week maar even gelaten aangezien ik nog steeds mijn longen uit mijn lijf hoest:o
 
Gefeliciteeerd!!!!! en mooie training :D qua gewichten zitten wij ongeveer tzelfde :D
 
Gefeliciteeerd!!!!! en mooie training :D qua gewichten zitten wij ongeveer tzelfde :D

Thanks meis! Echt? Ik weet niet hoe ik op het idee kwam maar had verwacht dat jij al zwaarder zou zitten. Wat is jouw doel precies?
 
ik wil er gewoon mooier uitzien, ik geef niet zoveel om kracht dus ik weet ook niet of ik ooit echt hoger ga in de gewichten ;) Ik merk vaak dat ik mn spieren erger voel met lichtere gewichten.. als ik te zwaar ga (zoals dinsdag met curls:P) dan verrek ik alleen mn pezen bij mn ellebogen bijv en heb ik daar pijn ipv spierpijn xD Laat mij maar lekker op deze gewichten blijven :D Ik zie dat mn vetpercentage omlaag ging met 1,5% in 1 maand dus mn doel gaat goed zo haha:D
 
ik wil er gewoon mooier uitzien, ik geef niet zoveel om kracht dus ik weet ook niet of ik ooit echt hoger ga in de gewichten ;) Ik merk vaak dat ik mn spieren erger voel met lichtere gewichten.. als ik te zwaar ga (zoals dinsdag met curls:P) dan verrek ik alleen mn pezen bij mn ellebogen bijv en heb ik daar pijn ipv spierpijn xD Laat mij maar lekker op deze gewichten blijven :D Ik zie dat mn vetpercentage omlaag ging met 1,5% in 1 maand dus mn doel gaat goed zo haha:D

Joh als dit voor jou werkt gewoon doorgaan toch! Ik ben begonnen met het doel om gewoon lekker strak in mijn vel te zitten maar begin het nu langzaam wel leuk te vinden als je ook iets aan spieren ziet. Voor nu klim ik dus nog iets hoger qua gewicht en moet vanaf dan 1x per zoweel weken maar kijken wat de vooruitgang is en hoe en wanneer ik mijn doel bereik. (is best lastig als je je doel elke keer aanpast;) )
K blijf je volgen meis! Succes! :)
 
Zeker al nette squats hoor! :D. Doe je die in smith of los?
Nog gefeliciteerd, fijne dag gehad?
 
Training 22 juni

Vandaag gevoelsmatig niet heel lekker getraind dus vanaf volgende week maar weer lekker knallen :)

Shoulder press: 3x12x15kg

Rug (lat pulldown): 3x12x25kg
Rug (Seated Rows): 4x12x17,5kg

Borst (bankdrukken): 4x12x20kg
Borst (schuine bank) 3x12x29kg

Triceps (cable jungle): 4x12x15kg

En kon het niet laten, toch weer de buik gedaan.
4x20 reps zowel op links als rechts

Hopelijk vanaf volgende week weer wat cardio oppakken :)

Zo lees ik mijn oefeningen terug en realiseer ik me dat ik mijn biceps gewoon niet getraind heb:o Die dus volgende week ook maar eens oppakken:D

---------- Post toegevoegd Fri 22 Jun 2012 om 23:19 ----------

Zeker al nette squats hoor! :D. Doe je die in smith of los?
Nog gefeliciteerd, fijne dag gehad?

Squats in smith :D
En thanks! Gister was vrij rustig, maar ik was ook nog niet helemaal fit dus was prima. Morgen ga ik mijn verjaardag pas echt vieren:)
 
ook nog gefeliciteerd en fijne verjaardag! Ben jij sterker met schuine bank dan gewone bank? Of doe je schuin op een machine dan?
 
ook nog gefeliciteerd en fijne verjaardag! Ben jij sterker met schuine bank dan gewone bank? Of doe je schuin op een machine dan?

Thanks:)
En nee, ik ben alleen duidelijk minder gefocust in de avond wanneer ik alles opschrijf:D Is ook gewoon 20kg;)
 
Oh Haha okee;) meestal is het idd andersom.. Fijn weekend
 
De gewichten weer in! Training 25 juni

Zo! Na het vieren van mijn verjaardag dit weekend kon ik niet wachten tot ik weer in de gewichten kon gaan hangen! (schuldgevoel :o i.c.m. een duidelijke nieuwe verslaving:D)

Vandaag benen+ buik getraind:

Warming op:
5 min stairmaster ('t was echt verschrikkelijk warm dus meer dan dat zat er even niet in:o)

Legpress:
1x12x70kg
2x12x80kg

Squat:
4x12x45kg

Deadlift:
4x12x30kg

Abductor (binnenkant):
3x12x45kg

Abductor (buitenkant):
3x12x45kg

Leg Curl (hamstrings):
3x12x30kg

Leg Extension (quadriceps):
3x12x30kg

+
4x20 reps links schuine buikspieren / 4x20 reps rechts schuine buikspieren

2x1 min. buikspieren (planking)

50 situps

15 min cardio (crosstrainer)

Al met al heerlijk getraind :)
 
Doe je SL deadlift?
Geen kuiten?
 
Doe je SL deadlift?
Geen kuiten?

Yep, SL deadlift en geen kuiten. Dit omdat ik al monsterlijke kuiten heb door het dansen. (kom haast in geen enkele skinny jeans door mijn kuiten:o) Ik heb verschikkelijk aanleg om explosief te groeien in mijn benen waardoor het allemaal niet meer in verhouding is. Dus kuiten pak ik nog steeds door te dansen. Pas als de rest evt. gegroeid is pak ik ook mijn kuiten mee.
 
Monsterlijke kuiten? :D

Ik ben jaloers, k*t kuiten groeien slecht :(
 
Yep, SL deadlift en geen kuiten. Dit omdat ik al monsterlijke kuiten heb door het dansen. (kom haast in geen enkele skinny jeans door mijn kuiten:o) Ik heb verschikkelijk aanleg om explosief te groeien in mijn benen waardoor het allemaal niet meer in verhouding is. Dus kuiten pak ik nog steeds door te dansen. Pas als de rest evt. gegroeid is pak ik ook mijn kuiten mee.

Haha lekker hoor! I like goed gevormde kuiten!! Zal zaterdag eens opletten of ik je aan de kuiten herkennen kan :D
 
Back
Naar boven