XXL Nutrition

Samu's battle vs himself

Bezoekers in dit topic

goede dips en die suitcase dl zijn ook goed. Voel deze goed in mn obliques en rug
 
Thx. :) Vrijdag nog wat nieuwe dingen doen zoals floorpress enzo. :)
 
cool, die suitcase DL is vet :D

maar waarom powerversies van de snatch en clean? te lui om de échte versie aan te leren?
 
builderB zei:
cool, die suitcase DL is vet :D

maar waarom powerversies van de snatch en clean? te lui om de échte versie aan te leren?
Cleans kan ik wel, alleen waren benen nogal vermoeid door te weinig slaap, vandaag de powerversie. Als je even terugkijkt zie je dat ik eind december nog 100x40kg clean and jerk gedaan heb (meestal in doubles). :)
Voor snatches moet ik eerst wat extra kracht opbouwen, leren stabiliseren en leren OH-squaten. Heb niet echt aanleg voor snatch vrees ik (lichamelijk that is).
 
als je eerst de powerversies aanleert, heb je grote kans dat je de techniek verkeerd aanleert. Met een lege baar (en dan maar geen olympische, maar zo een van een kg of 10) en hangsnatches oefenen. Gewoon doen! No excuses sonny! Als je lichamelijk geen aanleg hebt, moet je maar zorgen dat je die wel krijgt :D
 
Waarom zou je dan je techniek verkeerd aanleren? Ik leer net om m'n eerste gedeelte goed te doen en van daaruit bouw ik verder... Dwz: traag oppakken van barbell, thv bovenbenen tegen stampen + schouders optrekken, schouders roteren en bovenaan alles vastgooien. Vergeet niet dat ik in een gym train waar verschillende gewichtheffers trainen en waar de eigenaar regelmatig es komt kijken. :)

En aan die lichamelijke aanleg wordt gewerkt. Morgen om steunzolen zodat voeten niet meer kantelen en beenlengteverschil weggewerkt wordt, stretchen van kuitspieren gebeurt ook regelmatig, voor schouders doe ik ook vanalles... :)
 
Wat doe je voor je schouders?
 
calibre zei:
Wat doe je voor je schouders?
Stretchen, bij iedere set OH squat stang in de hoogte houden (fixeren), RC-werk, powersnatches en (power)cleans zijn ook goed voor schouders... In aantocht: dumbbell snatches en ga nog es kijken voor andere oefeningen. Voor de rest hoop ik es verlost te raken van die verschillende kraken aan beide kanten (bot schiet wat uit kom :()
 
Vrijdag 20/01/06:
Ok weer weinig geslapen en gegeten, examenperiode sucks... :( Heb me polsbanden aangeschaft voor snatches, zodat m'n polsen niet te ver naar achter klikken.

Powersnatch: opgebouwd naar paar sets van 2x27.5

Powerclean & jerk: opgebouwd naar 2 singles met 40, ging maar k*t vandaag.

Full frontsquat:
3x30
3x40
3x42.5
3x45
3x47.5
2x50 (3e zat er maar nipt in, niet geprobeerd) Geen idee wat hier allemaal PR is. :)

Floorpress:
2x8x30
8x35
8x40 Leuke oefening. :)

Chins:
1,2,3,3 x BW Schouder deed lastig, quit.

Pendlay row:
8x20
8x30
8x40
8x50 Eerste keer dat ik ze stil leg, PR's dus. Lekker explosief, stang gaf goeie klap tegen borst. :D

Volgende plan: Hoog volume op lat pulldowns zodat ik binnen een paar maand es deftig kan chinnen. Hopelijk zit die schouder dan wat stabieler. :/
 
Nice training!

Probeer eens ladder chins, als je moeite hiermee hebt! ;)
 
RubenSossa zei:
Nice training!

Probeer eens ladder chins, als je moeite hiermee hebt! ;)
Was van plan om zowat 1,2,3,3,2,1,1,2,3... te doen. Alleen klikte die schouder wat veel uit z'n kom. :(
 
Ja hameren aan die chins. Met jouw gewicht kan je toch evengoed chinnen als lat pulldown?

Voor schouders, kan het niet zijn dat je achterste schouderspieren minder ontwikkeld zijn (of net overontwikkeld tov rest) zodat ze kraken? Heb eens zoiets gelezen.

Blader es door in die cursus van jou :D
 
wimmos zei:
Ja hameren aan die chins. Met jouw gewicht kan je toch evengoed chinnen als lat pulldown?
Kben gewoon zwak @ chinnen. Heb zwakke biceps (en ook triceps, daarom dat benchen ook zo slecht gaat). Ga denk ik toch maar es beginnen curlen. :o

Voor schouders, kan het niet zijn dat je achterste schouderspieren minder ontwikkeld zijn (of net overontwikkeld tov rest) zodat ze kraken? Heb eens zoiets gelezen.

Blader es door in die cursus van jou :D
Heb er ook al aan gedacht! M'n achterste schouderkop loopt idd zwaar achter. Doe om die reden m'n rows overhands zodat ze meer aangesproken worden, maar ga weer facepulls doen 3x/week.

En bovenlichaam is 2e semester. :p
 
Haha miet, alsof je sterke armen krijgt van curls.
Onderhands chinnen en lockout benchen moet je.
 
Curlen jij :D. Examenperiode is zwaar k*t, zit er ook in. Bijna niet geslapen vannacht en eten gaat ook niet schitterend.
 
Adema zei:
Haha miet, alsof je sterke armen krijgt van curls.
Onderhands chinnen en lockout benchen moet je.
Janet. Geen bodybuilding-curls hé. 6 reps of minder barbellcurls.

18fitie zei:
Curlen jij :D. Examenperiode is zwaar k*t, zit er ook in. Bijna niet geslapen vannacht en eten gaat ook niet schitterend.
Tja slapen gaat enkel de nacht voor m'n examen slecht. In het vervolg maar een kwartier vroeger opstaan om een groter ontbijt naar binnen te werken.
 
Samu zei:
Vrijdag 20/01/06:


Volgende plan: Hoog volume op lat pulldowns zodat ik binnen een paar maand es deftig kan chinnen. Hopelijk zit die schouder dan wat stabieler. :/

Je gaat toch niet tussen die mieten op die machines gaan zitten hé?
 
Jawel.
 
Nette Full front squat
 
Back
Naar boven