AndroidHealthClinic

Samu's battle vs himself

Bezoekers in dit topic

Toen ik naar huis ging zag ik toch 2 lekkere dames te voet gaan. :D Was stiekem aan het hopen dat ze ook bij ons trainen en dat ik ze gewoon niet gezien had tijdens de training. :o
 
Maandag 24/04/06
Snatch:
Beetje opwarmen
10x3x20 oefenen om tot full te gaan. Laatste sets waren vrij vloeiend hoppa. :)

Powerclean&Jerk:
Opbouwen
1x50
1x55 redelijk...
1x50 Damn perfect one. Mooi ritme.
1x55 slecht. Linkerarm plooide even en miste de stabiliteit. :(
Core lijkt wel al iets sterker, komt al minder druk op lumbale wervels.

Begin van jerk oefenen:
Tot 2x70.
Gewoon stang 10cm van schouders wippen. :)

Frontsquat:
Tot 2x55.

Beetje speedbench.

Nog wat chins:
2,5kg bijgehangen, totaal = 74kg.
3x3


Wat m'n pullbeweging betreft zie ik niet direct problemen, moet echter veel sterker worden in m'n benen. Kan ik meer gewicht cleanen + betere drive voor m'n jerk ontwikkelen.
Heb ook even proberen backsquatten maar da's een ramp. Kantel nog meer naar voor dan vroeger lijkt het wel. ??? Tijd om serieus wat hamstring en glute-power te ontwikkelen, want m'n abductoren zijn ook te zwak.
 
Dat begin van jerk oefenen moet ik ook doen. Ik voel dat ik gewoon veeeels te weinig uit mijn (zwakke) benen haal bij het jerken.
 
Mooi dat die clean en jerk zo goed ging:D
maar hoe doe je die frontsquats dan, met armen gekruist of zoals je ze doet bij het cleanen?
 
calibre zei:
Dat begin van jerk oefenen moet ik ook doen. Ik voel dat ik gewoon veeeels te weinig uit mijn (zwakke) benen haal bij het jerken.
Zeker doen. Wel goed op je houding (en je kin :D) letten. Bram viel vrijdag bijna omver met 150kg. :D :D :D
Supertom zei:
Mooi dat die clean en jerk zo goed ging:D
maar hoe doe je die frontsquats dan, met armen gekruist of zoals je ze doet bij het cleanen?
Zoals bij het cleanen. Nooit anders gedaan.
 
Woensdag 26/04/06
K*t k*t k*t rug zit weer vast! In het begin van m'n training was nog alles ok, maar daarna kreeg ik er last van. Grrr! :mad:

OH-squats liggen oefenen met stang. Full uiteraard, net zoals de meeste van m'n squats. Vooral op een rechte houding letten.

Clean and jerk: tot 3x40
tussendoor wat chins

Hier begon het al serieus pijn te doen. Luc gevraagd om rug te kraken, hielp maar voor paar minuten eigenlijk.

Nog wat RC/deltoideus-werk gedaan. Toen naar huis. Nu even naar osteopaat bellen.
 
Datn van die rug los maken, en dan 3 minuten later weer precies hetzelfde klinkt erg herkenbaar Samu, veel succes ermee!!
 
vervelend van je rug. Beterschap!

Hoe gaan je chins nu btw?
 
Ari70 zei:
Datn van die rug los maken, en dan 3 minuten later weer precies hetzelfde klinkt erg herkenbaar Samu, veel succes ermee!!

RubenSossa zei:
vervelend van je rug. Beterschap!
Thx. Straks even wat herstelbevorderende :rolleyes: dingen proberen. Osteopaat nam niet op verdorie. Morgen nog es bellen.

Hoe gaan je chins nu btw?
Heb er de laatste tijd niet zoveel gedaan. Maandag even met wat extra gewicht geprobeerd, ga nu opbouwen naar een 5x5 met extra gewicht denk ik en dan het gewicht verhogen. Denk ene keer voor 5x5 gaan en volgende training veel reps met BW, dan weer voor 5x5...
 
goed id voor die chins.. ik ben iets dergelijks van plan.
 
Heb je bodyweight gegained?
 
Een rug die niet meewerkt is zeer klote ja :mad:
 
misschien je rug goed stretchen, k ben er zelf nu een tijdje mee bezig en gezien het kleine beetje effort dat ik erin stop, merk ik dat het erg goed werkt.
Pavel heeft in zijn boek 'relax into stretch' een zeer lekkere rugstrek oefening staan, hij werkt echt goed. Ik had een weekje last van de linkerbovenkant van mn rug, beetje stretchen, nu nergens last meer van.
k begin te geloven dat stretching en stressing in verhouding moeten zijn met elkaar.
 
wimmos zei:
goed id voor die chins.. ik ben iets dergelijks van plan.
:thumbs:
18fitie zei:
Idd. :mad:
Adema zei:
Heb je bodyweight gegained?
Eind deze week nog es wegen. Hopelijk 70, maar vrees er voor. :mad:
eq_909 zei:
Een rug die niet meewerkt is zeer klote ja :mad:
Ja idd. :mad:
builderB zei:
misschien je rug goed stretchen, k ben er zelf nu een tijdje mee bezig en gezien het kleine beetje effort dat ik erin stop, merk ik dat het erg goed werkt.
Pavel heeft in zijn boek 'relax into stretch' een zeer lekkere rugstrek oefening staan, hij werkt echt goed. Ik had een weekje last van de linkerbovenkant van mn rug, beetje stretchen, nu nergens last meer van.
k begin te geloven dat stretching en stressing in verhouding moeten zijn met elkaar.
Ja ik moet die e-books van pavel nog altijd lezen. Denk dat ik maar es met dat e-book begin.

Probleem is ook dat ik veel zit en lig. Slapen, lessen volgen, pc... :rolleyes:

Edit: Afspraak gemaakt met osteopaat. Volgende week woensdag gaan, dus weer een weekje rusten... :(
 
Laatst bewerkt:
Good evening lads.

Net terug van de osteopaat. Zaten 4! wervels vast. C5, T4, T8 en L5. :)
Vanaf vrijdag begin ik terug te sporten. Ga ook serieus beginnen werken aan de mobiliteit van m'n wervelkolom. Comrade Pavel mag me gaan inspireren.
 
Damn man, jouw rug werkt niet mee he. Wat ga je precies doen?
 
tering, shit van je rug bro! Dat je snel mag herstellen!

Heb btw ook al een tijdje last van 1 wervel in mn wervelkolom.. Als het een wervel is tenminste. Het lijkt wel alsof ik met lopen een te erge holle rug maak, alsof ik mn heupen te ver naar achter kantel.. Als het te lang blijft zeuren, dan maar ff naar de fysio ofzo..
 
eq_909 zei:
Damn man, jouw rug werkt niet mee he. Wat ga je precies doen?
Gewoon stretching zoals in Pavel's Relax into stretching. :)

RubenSossa zei:
tering, shit van je rug bro! Dat je snel mag herstellen!
Lol. Nu is het niet erg meer. Gewoon laten vrijmaken en die dag nog rusten. Vanaf morgen mag ik weer alles doen.

Heb btw ook al een tijdje last van 1 wervel in mn wervelkolom.. Als het een wervel is tenminste. Het lijkt wel alsof ik met lopen een te erge holle rug maak, alsof ik mn heupen te ver naar achter kantel.. Als het te lang blijft zeuren, dan maar ff naar de fysio ofzo..
Kan zeker dat je bekken naar voor staat gekanteld, en je lumbaal een te holle rug krijgt => last.


Kon m'n nek altijd kraken, voelde ook dat er iets niet goed zat. Had links ook wel wat last van m'n trapezius. En kijk es aan... C5 knelde een zenuw. Ik heb nog niks gezien van pathologie, maar op deze manier leer ik wel al dingen bij. :thumbup:
 
Samu zei:
Gewoon stretching zoals in Pavel's Relax into stretching. :)


Lol. Nu is het niet erg meer. Gewoon laten vrijmaken en die dag nog rusten. Vanaf morgen mag ik weer alles doen.


Kan zeker dat je bekken naar voor staat gekanteld, en je lumbaal een te holle rug krijgt => last.
Kon m'n nek altijd kraken, voelde ook dat er iets niet goed zat. Had links ook wel wat last van m'n trapezius. En kijk es aan... C5 knelde een zenuw. Ik heb nog niks gezien van pathologie, maar op deze manier leer ik wel al dingen bij. :thumbup:

Wat kan ik hier aan doen? veel buikoefeningen maken?
 
Back
Naar boven