AndroidHealthClinic

Samu's poging tot overall strength: Help! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Samu

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
11.112
Waardering
1
Na even verschillende schema's doorspit te hebben op internet, heb ik besloten om voor elk vd 3 grote lifts een aparte dag te doen + ook 1 voor overhead work ipv gewoon ME/DE zoals in WSB. Ook zijn er 2 dagen voor GPP bijgevoegd, al moet ik nog even zoeken wat ik op die dagen allemaal ga doen, aangezien die thuis moeten gebeuren. Bedoeling is eigenlijk overall strength te krijgen.

Maandag:
Benchpress (of variatie): 5 tot 1RM
Row (of variatie): 4*10-15
Dips: 5*5
Rear delt/upper back: 2-3*12-15
Abs

Dinsdag:
Squat (of variatie): 5 tot 1RM
Goodmornings: 3-4*6-10
Shrugs (of variatie): 3-4*10-15
Kuiten: 3-4*8-15

Woensdag:
GPP

Donderdag:
Overhead press (of variatie): 5 tot 1RM
Pull-ups (of variatie): 5*zo veel mogelijk reps
Biceps: 3*6-10
Abs

Vrijdag:
Deadlift (of variatie): 5 tot 1RM
Unilateral movement (zoals lunges): 3-4*8-15
Goodmornings: 3-4*6-10
Kuiten: 3-4*8-15

Zaterdag:
GPP

Zondag: rust


Chewie gaf al te kennen dat maxen op zowel squat als deadlift een overkill op m'n onderrug zou kunnen zijn, maar ik ga het toch eerst eens uitproberen denk ik.
Reacties graag! :)
 
2x maxen kan wel, alleen moet je er wel voor trainen, niet opeens zeggen van, nu doe ik dat ;)
 
idd, zelfs ik merk dat dezelfde dag heel zwaar squatten en deadliften voor mij al moeilijk begint te worden, vandaar dat ik dat nu anders doe
 
Ok dan check ik wel even of ik het aankan, anders maak ik van die vrijdag een high-rep dag zoals Chewie voorstelde.
Zouden jullie voor de rest nog iets aanpassen of bijvoegen? :)
 
Zelf aanpassen! Niet elke training hetzelfde doen, is de beste tip die ik je kan geven :thumb:
 
Samu zei:
Maandag:
Benchpress (of variatie): 5 tot 1RM
Tricep assist oef (small press, rev press, tate press etc) setjes van 5-12 reps
Row (of variatie): 4*6-12
Rear delt/upper back: 2-3*12-15
Abs

Dinsdag:
Squat/DL/Goodmorning (of variatie): 5 tot 1RM
Goodmornings: 3-4*6-10
Unilateral movement 3/4*6-15
Shrugs (of variatie): 3-4*5-10


Woensdag:
GPP

Donderdag:
Overhead press (of variatie): 5 tot 1RM
Pull-ups (of variatie): 5*zo veel mogelijk reps
Biceps: 3*6-10
Abs

Vrijdag:
Speed sq/ box squat 8-12setjes *2reps
Push up with clap
Goodmornings: 3-4*6-10
Zk schouders 4setjes 6-15
Kuiten: 3-4*8-15

Zaterdag: rust of zwemmen ofzo
Zondag: rust


Chewie gaf al te kennen dat maxen op zowel squat als deadlift een overkill op m'n onderrug zou kunnen zijn, maar ik ga het toch eerst eens uitproberen denk ik.
Reacties graag! :)
Met mijn ideetjes...
 
elke training andere oefeningen zou ik ook doen, gewoon altijd 'iets' voor triceps bvb, 'iets' voor rug, 'iets' voor abs... je snapt het wel.

kunt een lijstje maken met alle oefeningen bvb en dan de dag zelf 1tje kiezen...
 
ik heb geen verstand van deze schema's. dus mogelijkerwijs ga je op vele dagen niet voluit maar anders vind ik dagen veel te veel. Zeker voor een ectomorph. Oh, zie net dat het om overall strength gaat. Nouja, dan nog :)
 
Chewie zei:
Met mijn ideetjes...
Zitten paar goeie dingen tussen:
- tricep assist oef ipv dips (in alles variatie steken behalve dat :o)
- zk schouders die heb ik wel al een tijd verwaarloosd
- zwemmen = goed idee, want heb ik volgend jaar aan unief nodig...

GoHeavyLifter zei:
elke training andere oefeningen zou ik ook doen, gewoon altijd 'iets' voor triceps bvb, 'iets' voor rug, 'iets' voor abs... je snapt het wel.

kunt een lijstje maken met alle oefeningen bvb en dan de dag zelf 1tje kiezen...
Yep, lijstje moet ik nog opstellen en noteren in schriftje. Kan ik elke training makkelijk kiezen. :)

boogie zei:
ik heb geen verstand van deze schema's. dus mogelijkerwijs ga je op vele dagen niet voluit maar anders vind ik dagen veel te veel. Zeker voor een ectomorph. Oh, zie net dat het om overall strength gaat. Nouja, dan nog :)
Ik vermoed dat je wou zeggen dat 6 dagen te veel is, staat je num lock niet aan ofzo? :D Maar eum ik vind 4 dagen/week net te weinig. Dit wijkt wel wat af van de BB-gedachte, namelijk dat je elke spier maar 1x per week aan mag pakken ofzo. :rolleyes:
 
Zolang je er maar niet te sterk invliegt, je lichaam moet er na al die rust wel weer aan wennen :D .
 
Idd, zou het toch ff rustig doen Samu, gewoon de basics voor paar weken
 
Bedankt voor jullie bezorgdheid! :o
Ga zeker niet voluit gaan de eerste weken, gewicht vrij laag houden en dan opbouwen. Ook kijken hoe onderrug en schouders aanvoelen...
 
Samu zei:
Ik vermoed dat je wou zeggen dat 6 dagen te veel is, staat je num lock niet aan ofzo? :D Maar eum ik vind 4 dagen/week net te weinig. Dit wijkt wel wat af van de BB-gedachte, namelijk dat je elke spier maar 1x per week aan mag pakken ofzo. :rolleyes:
ja mijn toetsenbord is kapot.
tzal allemaal wel bij overload en weet ik veel voor westside ideetjes horen ;)
alleen ik weet alleen van mezelf dat als ecto je beter te weinig dan te veel kunt trainen, als je begrijpt wat ik bedoel.

en verder veel eten he. met name voor een ecto is eten alles. zorg dat je een blender hebt; dan kom je al een heel eind ;) En alles de avond van te voren klaar maken is ook een goede tip.

Grtz,
Boogie
 
Thx voor de tip, was ik ook al van plan. Maar eerst es een stukje terug aan die blender lijmen, is glazen bokaal en is een stuk afgesprongen. :o
 
Samu begin zoals gezegt rustig, toen ik uit het gips kwam heb ik ook 2/3wkn full body met reps tussen de 12-15 gedaan
 
Samu zei:
Thx voor de tip, was ik ook al van plan. Maar eerst es een stukje terug aan die blender lijmen, is glazen bokaal en is een stuk afgesprongen. :o

BLENDER????

zoiets mix je toch met een vork of lepel? ( heeeeeele goeie onderarm oefening!!:D )

suc6 ermee!
 
klusmier zei:
heeeeeele goeie onderarm oefening!!:D )

suc6 ermee!
Daar hebben wij mannen toch andere oefeningen voor ??? ;)
 
Chewie zei:
Samu begin zoals gezegt rustig, toen ik uit het gips kwam heb ik ook 2/3wkn full body met reps tussen de 12-15 gedaan
Ik hou m'n gewicht wel gewoon laag. Heb op vakantie wat push-ups, hindu squats enzo gedaan... Dus ik kom niet plots van 0 belasting.

klusmier zei:
BLENDER????

zoiets mix je toch met een vork of lepel? ( heeeeeele goeie onderarm oefening!!:D )

suc6 ermee!
Nah, toch maar blender. Vrees dat m'n onderarmen zo al genoeg gaan afzien. :D

Chewie zei:
Daar hebben wij mannen toch andere oefeningen voor ??? ;)
Correct! :cool:
 
Zo dag1 even gedaan. Reps bij alles 10 à 12. Ben niet voluit gegaan, maar ben wel duidelijk een hoop kracht kwijt. Zal wel vlug terugkomen. :D
Ow en ga abs alleen op donderdag doen denk ik. Maandag abs en dinsdag squat lijkt me geen goed idee. :o
 
kracht welke kracht schrielkip!!! :P
j/k


Goed dat je bezig bent!
 
Back
Naar boven