Fitness Seller

Samu's trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Samu

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
11.112
Waardering
1
Oi, met het nieuwe jaar vond ik dat het ook tijd werd voor een trainingslog. Het afgelopen jaar was meer sukkelen dan trainen. Er was 10kg bij na een half jaar, het andere halve jaar ging ik wat naar beneden. Nu ben ik 4kg van m'n top kwijt, over een paar dagen woog ik nog 63 :/ (bij 1m83) Ben trouwens begonnen op 57.
Bedoeling dit jaar is om een beetje all-around te trainen. Eerst wat massa nu, daarna komen kracht en uithouding ook zeker aan bod. Hoe ik het allemaal ga fixen zie ik verder wel.

Heb nu ook iets meer dan een maand stilgelegen en ben vandaag voor de 1ste keer dit jaar gaan trainen. M'n schema wordt pull-benen-push. Pull op woensdag, benen zaterdag, push zondag. Zo heb ik 's avonds meer tijd vrij om voor school te werken en om te eten.

Woensdag 12/01/04
Vandaag dus pull-dag, was wel een beetje aanvoelen wat ik zou aankunnen. Ook opletten met m'n schouderinstabiliteit, al begint dit wel te beteren.

Barbell row:
10x20kg (lege stang dus)
6x30kg
6x35kg

Deadlift:
10x40kg
6x50kg
6x60kg

Hammercurls:
10x6kg
8x10kg
6x12kg

Incline Dumbbell Curl:
8x6kg
6x8kg
6x10kg

Rear Delt Row:
8x8kg
6x10kg
6x12kg

En nog wat external rotations. Die ga ik trouwens in het weekend ook ergens bijgooien, zodat m'n schouders stabieler worden (Serratus anterior is te zwak, daarom deze oefening)

Voor de rest vond ik m'n training vrij goed. Gewichten uiteraard een stuk minder, vooral DL viel zwaar tegen. Twijfelde een beetje aan m'n techniek. Voor de vakantie deed ik 6x85kg en toen zat er zelfs meer in. Shruggs ben ik vergeten :o Hammercurls deed ik voor de 1ste keer en vond ik leuk.

Geen supergewichten dus, maar die komen wel. Eerst terug naar oude niveau en opletten voor die bicepspees aan beide kanten. Deze doen gelukkig niet meer pijn als ik vooraan op m'n schouder duw :p
 
Zoals ik al tegen je zei, goed bulken en genoeg rusten dan gaan die gewichten vanzelf wel weer omhoog! Als ik jou was, zou ik wel nog chin ups of pull downs doen in mn rugtraining.

Succes ermee :thumbs:
 
suc6 met je log, en met je trainingen!
 
Thx! :)
Ah, juist eq. Een paar extra sets voor rug mocht nog wel :)
 
Zaterdag, benendag... Lekker opstaan om 7u30, want een uurtje later moet ik vertrekken :p Bedoeling vandaag was even te kijken hoe m'n squattechniek zat. Heb nog maar een paar keer gesquat de voorbije maanden, maar eigenlijk ging dit niet zo goed :D
Squat (parallel)
10x30kg
2x6x40kg

Leg-press:
10x100kg
6x130kg
6x150kg
6x170kg

Standing leg curl:
10x10kg
6x20kg
6x30kg

Romanian deadlift:
10x40kg
6x50kg
8x60kg

Standing calve raise:
10x2de blokje
6x3de blokje
6x5de blokje

Conclusie voor vandaag:
-Squattechniek sucked nog een beetje, hou me volgens mij teveel naar voor. Rug moet nog iets rechter komen. Had ook een beetje moeite om de stang goed te leggen en te houden, maar komt wel terug. Volgende week gooi ik die leg-press eruit en doe ik 6-7 setjes squats om techniek goed te oefenen. En dan ook zwaarder te gaan.
-Gewicht bij standing leg curl was beetje laag in het begin, m'n 1ste setje doe ik volgende keer direct met 15 of 20kg.
-Romanian deads kunnen zwaarder, ga alleen m'n 1ste week nog niks forceren. Op het einde had ik wel een beetje overschot en dat heb ik dan maar opgebruikt. Techniek zat goed.
-Calve raises gingen vrij goed.
 
Geen push-dag vandaag... Veel te moe, hoofdpijn, en bicepspeesjes deden sinds donderdag toch weer pijn. Dit laatste is gelukkig bijna over, de pijn verdwijnt terwijl deze vroeger bleef. Dus dat gaat toch al de goeie kant op.
Vanaf morgen ook nog eens 500kcal meer per dag eten. Verwacht binnen 2 weken terug op m'n beste niveau ooit te zitten, zowel massa als kracht. En dan kan ik eindelijk verderbouwen :)
 
Ziet er al goed uit :thumbs: Ik vrees dat ik straks met een niet te overbruggen achterstand zit wanneer ik weer mag beginnen :D .

Het valt me toch op dat je je romanians erg zwaar kan doen, vergeleken met de reguliere deadlift.

Squat zal blijven oefenen zijn. Eénmaal je techniek er is komt het gewicht van zelf. Beter dan mijn dilemma altijd was : techniek redelijk goed, gewicht trok op niets. Een beetje een algemeen probleem, misschien moet ik m'n manier van eten ook eens grondig onder de loep nemen wanneer ik weer begin. Maar dat zijn zorgen voor later.

Keep up the good work.
 
Thx Raistlin. Tja op woensdag was m'n 1ste training en wou niks forceren. En m'n techniek trok op niks, was het gevoel een beetje kwijt. Squat komt zeker in orde.
Wat PM betreft, in orde :thumbs:
 
suc6 kerel!
 
Veel succes!!
 
Thx dudes :)
 
Hurrah weer m'n favo trainingsdag! :)
1 of andere Josti hield het rek bezet, dus eerst:
front pulldown:
10x25kg
6x35kg
2x6x40kg
K*toefening dit :p Nu kwam het leuke deel!

Barbell row:
10x30kg bovenhands
6x40kg onderhands
6x50kg bovenhands

Deadlift:
10x50kg
6x65kg
6x75kg
6x80kg
5x85kg

Incline dumbbell curl:
8x8kg
6x10kg
6x12kg

Hammercurl:
10x8kg
4x12kg
6x10kg

Rear delt row:
8x10kg
6x12kg
6x14kg

En nog de gebruikelijke external rotations:
2x10x5kg (cable)

Zo moeten de gewichten ongeveer geweest zijn, van bicepsoefeningen ben ik niet meer 100% zeker :D Heb in het begin een beetje kracht gespaard voor m'n deadlift. De techniek bij DL ging enorm goed. Juist het laatste setje iets minder. 5x85 is mooi, voor de vakantie deed ik 6x85 maar toen was dit m'n 1ste oefening en bij setje 3 :p
M'n bicepsoefeningen omgewisseld. Daarom had ik m'n hammercurl een beetje overschat. Onderarmen deden ook beetje lastig :mad:
Bijna overal gaat m'n gewicht omhoog, kracht is bijna volledig terug.
 
Nice man! Als het zo door gaat zit je zo aan de 100 kilo!
 
eq_909 zei:
Nice man! Als het zo door gaat zit je zo aan de 100 kilo!
Lol m'n 1RM zou 99 moeten zijn ja :D
Damn maar wat een work-out, voel m'n rug al de hele dag :D
 
ach die calculatortjes zeggen geen reet.

ik ga dood bij meer dan 1 rep DL, maakt niet uit hoeveel eraan hangt. zelfde met bench, 1rm +/- 80 en 10rm is 50kg

daarentegen heb ik wel een heel goede loopconditie ???
 
Adema zei:
ach die calculatortjes zeggen geen reet.

ik ga dood bij meer dan 1 rep DL, maakt niet uit hoeveel eraan hangt. zelfde met bench, 1rm +/- 80 en 10rm is 50kg

daarentegen heb ik wel een heel goede loopconditie ???
Mss moet je meer aan cardio doen, lijkt beter te passen ??? :D
Maar ja die calculators zeggen idd niet veel. Binnen een paar maand zal ik wel es maxen :)
 
ik doe nu 4x per week cardio jong, ik train in de 6-12 reprange!

verder tennis ik nog 3/4x per week
 
ja ik vat je ;)

ik wilde alleen ff melden dat >3 reps wel vermoeiend is :p
 
Adema zei:
ja ik vat je ;)

ik wilde alleen ff melden dat >3 reps wel vermoeiend is :p
En <3 reps niet? Knul, ga je eigen topic vervuilen met je onzin :D
Om hier vandaag toch iets nuttigs toe te voegen: De 500kcal extra die er vanaf maandag bij moesten, zijn er nog altijd niet bij. Zal wel 1 van deze dagen zijn. :o
 
Back
Naar boven