Fitness Seller

Sanne - Op weg naar het Nederlands kampioenschap Powerlifting

Bezoekers in dit topic

Strongwoman

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2013
Berichten
801
Waardering
308
Lengte
1m64
Massa
80kg
Whoop! Het leek me leuk om een logje te starten aangezien ik nu in voorbereiding ben op het NK powerlifting classic (raw) tijdens de S.A.P cup op 10/11 december (ik moet op 11 december)

Vorig jaar september had ik besloten dat ik geen dierlijke producten meer wilde eten en sindsdien gaat dat eigenlijk prima. Soms is het wat moeilijk maar als eenmaal zo ver bent, wil je niet anders meer.

Sinds begin dit jaar ben ik weer gestart met powerlifting onder begeleiding van een coach maar daar ben ik half september mee gestopt en nu doe ik alles zelf. Ik train dus op een dieet welke gebaseerd op groente, fruit, rijst, aardappels, peulvruchten, pasta, brood en vegan vlees vervangers (welke overigens prima te doen zijn.) Plots ergens eten gaan in een restaurant word wel lastig maar een pizza zonder kaas is altijd een goede optie. :P

In juni heb ik met de DRC cup meegedaan in de -84 kg (ik woog 77,3) waar ik 1e werd met 145 kg squat, 90 kg bench press en 185 kg deadlift. (391 wilks)

Vorige maand deed ik mee aan de SBD cup in -84 kg klasse (ik woog 76,3) waar ik 1e werd en tevens beste vrouwelijke lifter met 142,5 kg squat, 85 kg bench press en 185 kg deadlift. Ik probeerde in de 3e beurt deadlift weer 200 kg maar helaas niet volledig gelocked dus ik moest blij zijn met 185 kg en daar werd ik sowieso 1e mee dus het was het proberen waard. (388 wilks).

Doel voor het NK is om mijn eigen Nederlands record deadlift van 195,5 kg te verbreken. Die 200 kg moet toch eens op een wedstrijd gedaan worden! :D

Vandaag ben ik weer gestart met trainen na een kleine week rust en ik heb gekozen om het Candito Strength/Control programma te gaan volgen.

Squat.
Warming up 20x8 40x8 60x5 80x5 90x3
Worksets 95x6x3

Deadlift.
Warming up 20x8 60x5 80x5 100x3 115x3 125x3
Worksets 135x6x2

Overhead Squat.
30x8x3

One Legged Leg Extension.
20x12x3

Standing Leg Curl.
10x10x3

Hip Thrust.
50x10x3

Er zijn 2 zware dagen en 2 iets lichtere dagen. Er zit flink wat volume werk in en het leek mij niet zo pittig maar dat was het vandaag toch zeker wel. M'n techniek op deadlift wilde niet echt (super lelijk - bolle rug) vandaaag, had amper spanning. Squat is weer een beetje zoeken wat ik nu ga doen aangezien ik veel last had van mijn knieën maar vandaag niets aan de hand! Ik ga voortaan verder met low bar squatten aangezien ik wel vaker lees van knie problemen met high bar maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind het wel fijn dat ik nu dingen zelf kan aanpassen en beslissen, geeft een stuk minder stress. :)
Ik ben sowieso van plan om na een week of 7 te gaan maxen op squat, bench en deadlift omdat dat me meer vertrouwen geeft (hoop ik) voor de wedstrijd omdat ik tijdens een wedstrijd ALTIJD mega zenuwachtig en onzeker ben over m'n lifts.
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar de keuze zonder coach door te gaan?
 
Succes Sanne!

Die 200 dl pak je op nk wel :D

Je had hem fucking bijna bij sbd.
 
In!

Succes met je voorbereiding.
 
Nu herken je mij tenminste :D

Ben je vegetarier?
EIeren zijn ook goede optie dan. (als je die wel eet)

je wilt niet paar kilo cutten en -73 doen? Domineer je ze allemaal. :)
 
Ik zag eerst dat filmpje en vond die squats er niet uitzien. Wat een sleurbeurten, het lijken wel stiff legged deadlifts. Beter heeft die chick een massive deadlift als ze met zo'n techniek wil gaan squatten want anders slaat het helemaal nergens op.

In juni heb ik met de DRC cup meegedaan in de -84 kg (ik woog 77,3) waar ik 1e werd met 145 kg squat, 90 kg bench press en 185 kg deadlift. (391 wilks)

Vorige maand deed ik mee aan de SBD cup in -84 kg klasse (ik woog 76,3) waar ik 1e werd en tevens beste vrouwelijke lifter met 142,5 kg squat, 85 kg bench press en 185 kg deadlift. Ik probeerde in de 3e beurt deadlift weer 200 kg maar helaas niet volledig gelocked dus ik moest blij zijn met 185 kg en daar werd ik sowieso 1e mee dus het was het proberen waard. (388 wilks).

Maar een massive deadlift heeft die chick dus.

Welkom!
 
In!

Ik heb sinds kort ook wat vaker last van zeurende knieen. Vandaag komen mn sbd kneesleeves binnen dus hopeljk helpt dat nog wat:) Die 200 kg dl gaat er hoe dan ook een x aan komen!
 
Laatst bewerkt:
Nu herken je mij tenminste :D

Ben je vegetarier?
EIeren zijn ook goede optie dan. (als je die wel eet)

je wilt niet paar kilo cutten en -73 doen? Domineer je ze allemaal. :)

Veganist. En nee ik ga niet naar de -72. Dan moet er nog 5 kg af in 10 weken met krachtverlies op bench press sowieso.

In!

Ik heb sinds kort ook wat vaker last van zeurende knieen. Vandaag komen mn sbd kneesleeves binnen dus hopeljk helpt dat nog wat:) Die 200 kg dl gaat er hoe dan ook een x aan komen!

Kneesleeves gaan niet helpen als je al last hebt, rust wel. :) En 200 here I come :D

in en success :)

Welkom!
 
Sterke lifts, succes. Vanwaar de reden dat je veganist bent?
 
Sterke lifts, succes. Vanwaar de reden dat je veganist bent?

Thanks! In het begin was de reden om te kijken of de klachten die ik had weg gingen door alles wat dierlijk was te schrappen. Daarna vooral veel films etc gekeken over hoe dieren behandelt worden en toen bleef de knop ook om.
 
Hoop iig dat het beetje de druk van de knieen af haalt. Zou toch wel iets moeten doen zou je denken (helemaal voor t geld O.o). Heb niet echt pijn verder, t zeurt alleen soms beetje.
 
  • Like
Waarderingen: wwe
Volgend jaar dan ook mayb ek?
 
Dag 2 - Week 1 - Candito Strength/Control

Bench Press.
Warming up 20x10x2 40x8 50x6
Worksets 60x6x3

Dumbbell Row.
20x6x3

Strict Overhead Press.
20x10x2
Workset 40x6

Pull Up
4xBW +10 kg PR
Moesten er 6 zijn maar wilde 10 kg natuurlijk meteen proberen
4xBW +5 kg
Volgende week gewoon 6 reps met 5 kg

Face Pulls.
15x12x3

Biceps.
4x12x3

Push Up
3x6

Lekker dagje is dit. Red het wel in een ruim uurtje ongeveer maar te veel staan praten dus was alweer wat langer bezig.
Candito vind het normaal als je tussen de 5 en 15 minuten rust houd tussen je worksets.. dat vind ik een beetje overdreven maar 5 minuten redde ik vandaag wel. ;)
 
Back
Naar boven