MuscleMeat

Sarms en oestrogeen problemen

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
1
Waardering
0
Dag allen,

Ik wil graag een topic openen over Sarms en mogelijke oestrogeen problemen. Aangzien dit al een aantal keer voorbij is gekomen hier op het forum wilde ik graag jullie mening en/of wetenschappelijke onderbouwing weten over dit fenomeen (want dat kun het je zo langzamerhand wel noemen)

Dus de vraag gaat als volgt : kunnen Sarms oestrogeen problemen veroorzaken? En dan met name natuurlijk een teveel van dit hormoon aangezien we steeds vaker lezen dat researchers gevoelige tepels hebben en knobbeltjes hebben ontdekt.

We weten inmiddels dat Sarms niet aromatiseren in oestrogeen, dat is inmiddels duidelijk. Voorts lees je ook dat Sarms een hele sterke binding veroorzaken met de androgeenreceptoren waardoor de natuurlijke geproduceerde testosteron hier geen toegang meer tot zou hebben. Het "overschot" aan natural test wordt nu door het lichaam als overbodig beschouwt en door harmonisatie/balancering van de hormoonspiegel wordt dit overschot geconverteerd naar oestrogeen. Hierdoor zouden er problemen met een te hoog oestrogeen gehalte veroorzaakt kunnen worden.

Wetenschap of bro-sience?

Wat denken jullie ervan?

Ik hoop ook dat Galen hier enige helderheid in kan brengen :-)
 
Of mss zijn de sarms geen sarms.
 
''When the human body’s androgen receptors are flooded with SARMs that bind tightly, there are less vacant androgen receptors for the Testosterone in your body to bind to,
which ultimately can divert a greater amount of Testosterone to convert into Estrogen and DHT''


Lijkt me geen onlogisch verhaal, wellicht dat het hier dus in zit. Gevonden op https://moreplatesmoredates.com/can-sarms-cause-gyno/
 
Back
Naar boven