XXL Nutrition

Sate, slecht?

Mouzer

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
13
Ik zat zo 's te denken, als ik me kip + satesaus door me rijst heen gooi, das natuurlijk lekker, maar is zoveel satesaus ook goed? Satesaus bestaat uit pinda's en dat zijn toch de goede vetten?

als je je satesaus zelf hebt gemaakt van natuurlijke pindakaas, dan is het idd wel een goede combinatie

Beterrrr!! Dan wordt het vanaf nu kip/tonijn + rijst + eigengemaakte satésaus

en als t neit zelfgemaakt is... ?
want ik wil welles saté met rijst en kip of gehakt eten als me moeder dat klaarmaakt als avondeten....werkelijk zo slecht?

Zit meestal ook veel suiker in.
Als je dat niet erg vind, gewoon eten natuurlijk!

hmmmz... gemaakt van pindas maar helaas zijn pindas wel de enige noten die niet uit onverzadigde maar uit verzardigde vet bestaan wat het dus weer een minpuntje geeft... let ook op de calorien dat is ook niet mis..

hou het beperkt en doe het niet al te vaak dan is er verder geen probleem.

Dus zelf goede noten (cashew, pitache) pletten en satésaus van maken met mager joghurt. Nee, te bewerkelijk.

neeej joh, maak pindasaus van pindakaas ;) pindakaas, melk en water geloof ik (en een zooi sambal :) )

ach ja, gewoon zo'n pot sate kopen, is veel lekkerder :D

in principe zit in rijst bv met tonijn heel erg weinig vet en zou je dat met een beetje!! sate omhoog kunnen helpen want ook de vetten heb je natuurlijk nodig om te groeien .... gewoon efff uitreken tot je op een totaal vet % van zo'n 15% zit

Pinda's zijn peulvruchten, geen noten. Bevatten weinig (tot geen?) omega-3 vz wel omega-6 naar ik dacht.

Kan er zelf niet tegen, krijg a.h.w. al jeuk als ik naar pinda's kijk.. vind saté wel ongelooflijk lekker :cry:

Espi

http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s03fk.html

heb net even op pinda gezocht.. maar dit is zo'n ingewikkelde tabel bij de vetten dat ik nog niet precies snap welke vetzuren er dan in zitten.

Wel godverdegodver.. excusez le mot.. zie nu dat die idioten met SERVINGS werken en niet per 100gram. Kun je dus gaan omrekenen.. die grrrrr.

Hier dus bijv. een 'cup' en dat is 146g .

Heel leuk , maar niet heus!

Espi

Ik zie het: mooi is dat! Ook in ounces dus! (oz = 28,8 g)

Espi

pindas bevatten wel knettersveel cal. Handig voor bij het bulken!

Terug
Naar boven