Fitness Seller

Sauna (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Is het goed om na het trainen in de sauna te gaan of juist niet?
 
GOED NA HET SPORTEN OF ZIEKTE
Als je sport hebben je spieren het zwaar.
In de sauna worden bv. de melkzuren die in de weefsels achterblijven aan het lichaam onttrokken. Goed tegen spierpijn!
Dat geldt ook voor stofwisselingsresten die in het lichaam achterblijven na ziekte.
 
Maar wel zorgen dat je niet teveel vocht verliest dus veel water drinken.
Al zal ik daar denk ik niet snel last van hebben na het trainen want drink 1 Ltot 1,5 L liter water tijdens het trainen en dan ook nog een een shake van 0,75 L naderhand.
 
Dat spreekt voor zich! :)
Gewoon budon meenemen de sauna in.
En leuker is het als je wat vrouwtjes mee de sauna in neemt :)

Maar dan meot je wel zorgen dat je wat meer water drinkt :D
 
ik had gehoord dat een sauna na je training niet goed was.. want je spieren gaan dan ontspannen en dat was niet goed... jammergenoeg weet ik er niet meer van maar ik weet wel dat meteen douchen of een sauna na een krachttraining niet goed was.. miss dat iemand mij hierop kan aanvullen als dit klopt wat ik gehoord had
 
Nu word het pas een echte discussie! :D
Sorry maar ik weet niet waarom het niet mag
 
sauna is juist goed: je zweet de afvalstoffen uit je lichaam (en ook wat zout)
 
zorg dat je erna flink drinkt want je verliest aardig wat vocht. Maar zoals Scighera al zei, lekker om die troep uit je lichaam te lozen.
 
oke dan weet ik dat ook weer

maar jullie zeiden eerst ook dat de spier het moet voelen zodat ie kan groeien, dan zou ik juist zeggen dat de sauna niet goed is want die zorgt ervoor dat de spier minder pijn heeft en dus niet meer massa krijgt
 
Originally posted by Frenkpie
ik had gehoord dat een sauna na je training niet goed was.. want je spieren gaan dan ontspannen en dat was niet goed... jammergenoeg weet ik er niet meer van maar ik weet wel dat meteen douchen of een sauna na een krachttraining niet goed was.. miss dat iemand mij hierop kan aanvullen als dit klopt wat ik gehoord had
Lol als er iets goed is na de training dan is het wel spieren die ontspannen...
 
Originally posted by TrainingFreak
oke dan weet ik dat ook weer

maar jullie zeiden eerst ook dat de spier het moet voelen zodat ie kan groeien, dan zou ik juist zeggen dat de sauna niet goed is want die zorgt ervoor dat de spier minder pijn heeft en dus niet meer massa krijgt
Wat is dat nu weer voor onzin.
Wat versta je onder: 'dat de spier het moet voelen' ???
 
je meot bij het trainen tot je max gaan en die spier voelen, die sauna maakt niet uit, dat werkt eerder bevordelijk voor het herstel.
 
Sauna werkt ontspannend, versterkt je immuunsysteem, verbetert je doorbloeding en verwijdert afvalstoffen.
Alleen ikzelf zou het niet direkt na het trainen doen(ga liever me supps en voeding innemen)
Ik ga altijd in het weekend(einde trainingsweek)
 
Originally posted by TrainingFreak
oke dan weet ik dat ook weer

maar jullie zeiden eerst ook dat de spier het moet voelen zodat ie kan groeien, dan zou ik juist zeggen dat de sauna niet goed is want die zorgt ervoor dat de spier minder pijn heeft en dus niet meer massa krijgt

LoL,is this guy a comedian or what?!
 
Ik neem na bijna elke training een sauna van 10 minuten als ik tijd heb! Erg ontspannend en leuk om naar uit te kijken.
 
Heben jullie soms een gemengde sauna???:D

Originally posted by Olimantado
Ik neem na bijna elke training een sauna van 10 minuten als ik tijd heb! Erg ontspannend en leuk om naar uit te kijken.
 
Originally posted by Elmar
Dat spreekt voor zich! :)
Gewoon budon meenemen de sauna in.
En leuker is het als je wat vrouwtjes mee de sauna in neemt :)

Maar dan meot je wel zorgen dat je wat meer water drinkt :D

meer vrouwen = meer water drinken?;)

daarbij hebben wij geen gemengde sauna.
de sauna bevindt zich bij ons in de kleedkamer, vandaar.
Maar dat douchen slecht is na de training?
dan moet het geen koude douche zijn. je spieren moet je warm houden na de training dus na een training een warme douche is alleen maar bevordelijk.
een koude douche is alleen maar bevordelijk als je wilt afvallen.
 
Eigenlijk is het beste koud/warm/koud/warm dit bevorderd de doorbloeding en is in alle gevallen beter.
 
Originally posted by Dutchgirl
Heben jullie soms een gemengde sauna???:D


Nee, spijtig genoeg niet, maar ik vind het gewoon onstspannend(zit er ook bijna altijd alleen in)
 
Originally posted by Olimantado


(zit er ook bijna altijd alleen in)

vind dat niet gek:D
of omdat er dan niemand meer bij past ?
 
Back
Naar boven