MuscleMeat

Saus voor de gegrilde kipfilet?

Bezoekers in dit topic

Boyunderstood

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
573
Waardering
0
Hallo.. Ik eet nu al een weekje bij het avondeten een stukkie gegrilde kipfilet van 200gr, maar ik vind het nogal erg droog!
In de video van Ronnie Coleman (The unbelievable) zag ik hem ook kip eten, maar hij gooit er altijd nog een bruin-rode saus overheen... wat voor saus is dat eigenlijk? Iets van BBQ saus ofzo? Dat zou wel lekker zijn bij die droge gegrilde kippen.

Ik hoop van jullie te horen! mochten jullie een alternatief weten, let me know!
 
Ik marineer het gewoon.

Ketjap manis, kerrie djawa en laos erover heen. Even in laten trekken, grillen en smaakt prima.
 
- chickentonight en rijst...en smullen maar
- Gyros kruidenzakje (van unox geloof ik). SUPER!
- Wanneer je de kip HEEL dun in reepjes snijdt, dan wordt het ook wat zachter en malser.

Ik ben ook wel benieuwd of die bb saus van ronnie in NL te koop is.
 
idd, BBQ-saus.

Ik zag net dat een eetlepel (15 gram) curry-ketchup trouwens ook geen vet bevat en 4 gram KH (totaal: 15 Cal).
 
De meeste "rode" sausen (BBQ-saus, curry, steaksaus etc.) bevatten geen of weinig vetten. Alleen wat koolhydraten in de vorm van suikers.
 
Wooow thanks guys! Ik maar die droge gegrilde kip eten :(

Ik zit trouwens wel in de cutfase he, ik weet niet of dat erg is om er wat saus aan toe te voegen?
 
maniac zei:
Ik marineer het gewoon.

Ketjap manis, kerrie djawa en laos erover heen. Even in laten trekken, grillen en smaakt prima.

Haha cool! Zeker indisch/Surinaams of niet?
 
Boyunderstood zei:
Wooow thanks guys! Ik maar die droge gegrilde kip eten :(

Ik zit trouwens wel in de cutfase he, ik weet niet of dat erg is om er wat saus aan toe te voegen?
je kan ook van die calorieloze atkins sauzen kopen als je geen extra calorieën wil hebben, hebben ze ook in BBQ smaak.
 
Donder er gewoon wat saus over heen, klein beetje. Anders zit je tegen je zin in te eten.... Top man!
 
Ik ga vandaag mooi lekker een BBQ-sausje kopen.. Dan zal die kip wel lekkerder smaken
 
Ik kook mn kip altijd...dan zit er altijd vocht een en is het makkelijk te eten.
 
Boyunderstood zei:
Haha cool! Zeker indisch/Surinaams of niet?

Ik zou het niet weten, me moeder heeft het me geleerd. Ik kruid me kip i.i.g. altijd op deze manier, ook als ik het met groente en rijst/mie eet.
 
pff, grote kwak mayonaise en een groot bord frieten, heb ik zo binnen :D
 
rob12345 zei:
Ik kook mn kip altijd...dan zit er altijd vocht een en is het makkelijk te eten.

ik kook tegenwoordig ook mijn kip
 
Ik vind gegrilde kip echt lekkerder dan gekookte kip...
 
Ik ook, maar koken gaat lekker snel, en je hoeft er niet bij te blijven.
Bij grillen moet je immers je kip een aantal keren omdraaien..
Koken is ideaal als je net als mij het regelmatig druk hebt en toch goed wilt eten.


frietbakker zei:
Ik vind gegrilde kip echt lekkerder dan gekookte kip...
 
ik bak me kip altijd.. ook tijdens het cutten gedaan. Paar druppeltjes boter met olijfolie in een antiaanbak pak en hoppa :)

Doe me kip zelfs in een beetje ketjap marinade. OOK tijdens het cutten :)
Het zal miss 50 kcal schelen maar het smaakt 100x lekkerder
 
Laatst bewerkt:
zoetechilli van càlve vind ik goed te doen erover :)
is ook niet al te vet meen ik
 
Back
Naar boven