MuscleMeat

Sauzen

Bezoekers in dit topic

Daster

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2004
Berichten
11.190
Waardering
852
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Heeft iemand nog ideeën voor sauzen die lekker zijn bij rijst of pasta?

Ik ben echt helemaal klaar met droge rijst en droge kip en beetje op zoek naar iets om het wat lekkerder te maken.

Tomatensaus van Grand Italia is bijvoorbeeld goed, die bestaat bijna helemaal puur uit tomaat. Maar Heinz is weer veel suiker aan toegevoegd, en ook Chicken Tonight om iets te noemen zit boordevol suikers.

Ik ben dus name op zoek naar sausjes zonder geraffineerde suikers (vet maakt niet uit). Of andere ideeën om het eten wat lekkerder en minder droog te maken.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

all day every day
 
Pureer zelf eens wat groenten, paprika, tomaat etc., heb je saus en gelijk je groenten binnen!
 
Maar precies wat ik niet wil dus ;)

Bestaat voor bijna 50% uit suiker
 
looksaus, pindasaus , sambal ?
dit kan wel eens interessant worden
 
curry van de aldi, zit maar iets van 7gr suiker per 100ml in geloof ik..
 
Tomaten
Paprika
Cayennepeper
Peper & zout
Basilicum
Oregano

Blender in & hopla, lekkere tomatensaus.
 
Curry's maken!
Ik heb een vijzeltje en een hele berg van die oosterse kruiden (komijnzaad, korianderzaad, mosterdzaad, kaneel, kruidnagel, kardemom, curryblaadjes, garam marsala, etc...).
Kruiden waar je zin in hebt ff droogbakken en dan malen in de vijzel.
Uitje bakken en wat tomaat ofzo, gemalen kruiden erdoor. En dan lekker variëren. Gember, knoflook, andere groenten (of fruit) erdoor, kokosmelk. Ff laten sudderen en klaar.
 
:meal:Soja + sambal :brew:
 
Alle Oosterse sausjes:
Sojasaus, ketjapsaus, oestersaus, sambal, groene curry
 
Sambal oelek! Of misschien ketjap?
 
Ik heb wel eens zelf kruidenolie gemaakt.

Gewoon olijfolie en daar doe je kruiden in.

Ik maak zelf weleens olijfolie met knoflook en italiaanse kruiden. Even een dag laten staan en dan is de knoflook er lekker in getrokken.
 
Maar precies wat ik niet wil dus ;)

Bestaat voor bijna 50% uit suiker

Fabrikant Pantai heeft suger free versie van chili saus, niet van echt te onderscheiden, geen aspertaam troep en superlekker! Is te vinden bij de betere toko in de grotere steden.
 
Back
Naar boven