Fitness Seller

Saying hi

Bezoekers in dit topic

Buttie88

Competitive Bodybuilder
Waardering
5.743
Lengte
1m62
Hoii

Leuk om hier te zijn. Ik ben een dame van 35 jaar en sinds oktober 2023 serieus aan het sporten. Daarvoor ook een tijdje gesport maar ivm verandering baan mij daar op gefocust.
Ik ben 1.62 lang en weeg 63 kilo (althans voordat ik 8 dagen geleden op vakantie ging :evil:).

In oktober besloten smorgens voor werk te gaan sporten aangezien ik savonds altijd smoesjes heb en vooral wil uitrusten. Ik sta dus 4.45 op om 5.30 in de sportschool te zijn (6x pw) voor krachttraining. Laatste 2 weken voor mijn vakantie 3x vervangen voor hardlopen. Resultaat = van 66 kilo naar 63. Voeding redelijk op de rit alleen te weinig variatie,, te weinig vetten, wel voldoende eiwitten en niet voldoende koolhydraten (bijgehouden in fitnesspal). Wil dit gaan optimaliseren met jullie hulp! Graaf linkjes naar de berekeningen die jullie gebruiken voor aantal calorieën per dag en de verdeling van macro's.

Nu ochtend
4.45 whey isolation 30 gr xxlnutrition
7.45 50gr havermout 1 appel 1 theelepel honing 150 ml ongezoete amandelmelk en scheutje kaneelpoeder
11.00 2 volkoren rijstwafel met 50 gr huttenkase
13.00 250 ml kwark
14.30 1 volkoren boterham met 3 plakjes runderrookvlees
16.30 1 volkoren boterham 3 plakjes runderrookvlees
18.00 50 gram zilvervliesrijst 200gram brocolli of sperziebonen en 200 gram gebakken kipfilet.

Doel= vetpercentage verlagen en spieren opbouwen. Ben niet tenger gebouwd en vind schouders trainen leuker dan benen en triceps leuker dan buikspieren haha. Zal later mijn huidige schema posten voor input! Problemzone buik en lovehandles (wat een ***woord)
No Kids dus naast werk en studie alle ruimte mij op mijzelf te focussen. Wil morgen in het vliegtuig beginnen met een near to perfection voedingschema. En hoop dat jullie met mij mee willen kijken. En natuurlijk zelf bijdragen bij jullie wat ik kan.

Sportieve groet uit het zonnige Indonesië

Laatst bewerkt:
  • Like
  • Bicep
Waarderingen: User_1234, Loca, Kathlinoo en 8 andere personen
Welkom en succes

• Like
Waarderingen: Buttie88
Welkom en succes! Je bent al goed op weg :D

Weet je je macro's nu?
Voor eiwitten wil je 2g per kg lichaamsgewicht zitten en vetten ongeveer 0.8g per kg lichaamsgewicht. De rest kun je invullen met koolhydraten.

Als je afvalt (en dit wilt blijven doen) en je prima gaat in de gym, zou ik je kcal gewoon gelijk houden.

Laatst bewerkt:
  • Like
Succes en welkom!

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Welkom en succes! Je bent al goed op weg :D

Weet je je macro's nu?
Voor eiwitten wil je 2g per kg lichaamsgewicht zitten en vetten ongeveer 0.8g per kg lichaamsgewicht. De rest kun je invullen met koolhydraten.

Als je afvalt (en dit wilt blijven doen) en je prima gaat in de gym, zou ik je kcal gewoon gelijk houden.
Thnx! Ben ook echt wel tevreden met resultaat tot nu toe. Eiwitten zit ik idd op 2 gram pk maar vetten moet ik op 59 zitten volgens fitness pall en kom op mijn beste dag op 20 dus wil meer gaan werken met noten advocado ei etc maar dan kom ik in de knoei met calorieën. En wil gerust wat omgooien alleen die eiwitshake smorgens heb ik nodig om te voorkomen dat ik op een lege maag krachttraining doe en die havermout is echt mijn number 1 favorite food dus die moet blijven :D

En thnx iedereen! Dit was voor de vakantie. Heb overigens een voeding en sport passie dus leuk om die te delen zonder verveelde blikken haha

Bijlagen

• Screenshot_20240402-191225_Gallery.jpg
    Screenshot_20240402-191225_Gallery.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 160
Reden: Vergeten
Laatst bewerkt:
  • Like
  • Bicep
Waarderingen: RookworstXL, BB_ en Hell93
  • Topic Starter Topic Starter
Ps: ivm vakantie ben ik op 1500 calorieën gaan zitten. Volgens fitnesspal mag ik 1850 0.25 af te vallen per week dus zeker speling voor noten en extra's. Drink 2 koppen zwarte koffie per dag en verder 2 tot 4 liter water. Om de dag 500ml verse sinaasappelsap voor mijn skin en verder geen sapjes frisdrank etc.

• Like
Waarderingen: Bullshark en Hell93
Thnx! Ben ook echt wel tevreden met resultaat tot nu toe. Eiwitten zit ik idd op 2 gram pk maar vetten moet ik op 59 zitten volgens fitness pall en kom op mijn beste dag op 20 dus wil meer gaan werken met noten advocado ei etc maar dan kom ik in de knoei met calorieën. En wil gerust wat omgooien alleen die eiwitshake smorgens heb ik nodig om te voorkomen dat ik op een lege maag krachttraining doe en die havermout is echt mijn number 1 favorite food dus die moet blijven :D

En thnx iedereen! Dit was voor de vakantie. Heb overigens een voeding en sport passie dus leuk om die te delen zonder verveelde blikken haha

Ikzelf heb ook moeite met de vetten versus kcal, dus heb ik omega 3 besteld (voor DHA en EPA) zodat ik toch de essentiële vetten binnenkrijg.
1800mg EPA en 1200mg DHA per dag.

• Like
Succes en welkom!
Vetten is juist hetgeen wat ik het makkelijkst vind 😅
Scheutje olijfolie door je shake doet een hoop en proef je niet.

• Like
Waarderingen: Bullshark, Buttie88 en K82
Top opmerking! Ik slik idd ook super visolie omega 3. 600mg epa en 400mg dha. Verder dagelijks biotine, vitamine c, collageen en magnesium met b6 en l-tryptofaan. Deze reken ik dus niet mee in fitnesspal

• Like
Waarderingen: BB_, Bullshark, K82 en 1 andere persoon
Succes en welkom!
Welke olijfolie is dan aan te raden? Je hebt namelijk verschil in olijfolie.
Ik zit ook met de gedachte te spelen om, net wat jij zegt, olie door de shakes te doen.

• Like
Waarderingen: Buttie88 en Mentat
Ik zit ook met de gedachte te spelen om, net wat jij zegt, olie door de shakes te doen.
Ik doe altijd biologische extra vierge olie, of avocado olie. Die is wel een stuk duurder en maakt m’n vrouw minder blij als ik die door m’n shake gooi 😆

• Like
Waarderingen: K82 en Buttie88
Succes en welkom!
Dankjewel! Mijn huid reageert gevoelig op vet heb ik gemerkt dus deze ben ik gaan schappen uit mijn dieet. Was al voordat ik serieus ging sporten maar na het nodige lezen hier zijn ze aardig belangrijk dus voorzichtig maar weer wat toevoegen. Advocado olie klinkt goed! Overal te koop?

Welkom en succes @Buttie88!
Ik zou een extra vierge nemen, andere olijfolie bestaat minstens voor een deel uit geraffineerde. De Keuringsdienst van Waarde heeft hier onlangs aandacht aan besteed.

Zelf gebruik ik Monini, al voeg ik het niet toe aan shakes oid.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: K82 en Buttie88
Dankjewel! Mijn huid reageert gevoelig op vet heb ik gemerkt dus deze ben ik gaan schappen uit mijn dieet. Was al voordat ik serieus ging sporten maar na het nodige lezen hier zijn ze aardig belangrijk dus voorzichtig maar weer wat toevoegen. Advocado olie klinkt goed! Overal te koop?
Geen idee, m’n vrouw koopt die dingen altijd.

Bijlagen

• IMG_1926.jpeg
    IMG_1926.jpeg
    189,6 KB · Weergaven: 58
  • Like
Welkom en succes @Buttie88!

Ik zou een extra vierge nemen, andere olijfolie bestast minstens voor een deel uit geraffineerde. De Keuringsdienst van Waarde heeft hier onlangs aandacht aan besteed.

Zelf gebruik ik Monini, al voeg ik het niet toe aan shakes oid.
Thanks!
Mijn voorkeur heeft ook aan de vetten te komen met afwisseling van noten ei en advocado. Dus morgen in het vliegtuig puzzelen daarmee om niet over de calorieën te gaan.

Welkom en succes!
Je kan ook overwegen om lijnzaadolie of druivenpit olie oid te nemen.
Rijstolie is ook een optie.

Als je olijven lust. Lekker door salades en pasta's. 😊

• Like
Waarderingen: Bullshark
Welkom en succes. Als je iets lager dan 1 g vet per kg BW zit is niet zo'n probleem hoor.

• Like
Waarderingen: wovano, K82 en Hell93
Is er niks mis met lijnzaadolie?

Ik dacht dat ik ooit iets gelezen had dat je beter geen lijnzaadolie kan nemen maar ik weet 't nie zeker meer...

Vanaf morgen sowieso een eetlepel of twee olijfolie door de ochtendshake.
Dus 50gr brinta, 1 whey, 300ml melk, 2 eetlepels olijfolie, aanvullen met water. Banaantje als opvolger.

Dat is mijn ontbijt.

Terug
Naar boven