Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
heel eerlijk, ik heb alleen 5/3/1 deel 1 gelezen, dus zonder die joker sets. Baseer mijn trainingen zelf ook erop, maar niet geheel volgens plan. Volg wel zo veel mogelijk zijn principes, maar ook bepaalde dingen van Louis Simmons bijv. of juist Stan Efferding.
Hij geeft zelf wel aan dat het aan volume schort wanneer hij er dieper op ingaat. Deze template specifiek heeft een iets andere opzet, met een intensiteit die écht een stap hoger ligt dan de originele. Ruimte voor joker sets is er altijd, maar geen idee hoe concreet dit is uitgewerkt, ik maak er bij de main oefeningen weinig gebruik van, omdat de lifts en de daarbij gekozen sets/reps vaak voldoende zijn.
 
Hij geeft zelf wel aan dat het aan volume schort wanneer hij er dieper op ingaat. Deze template specifiek heeft een iets andere opzet, met een intensiteit die écht een stap hoger ligt dan de originele. Ruimte voor joker sets is er altijd, maar geen idee hoe concreet dit is uitgewerkt, ik maak er bij de main oefeningen weinig gebruik van, omdat de lifts en de daarbij gekozen sets/reps vaak voldoende zijn.

Ik ben nooit zo'n man van volumes geweest. Misschien ben ik gewoon niet in goede shape, misschien ben ik van nature explosief, of allebei, maar ik heb altijd een hekel gehad aan veel sets maken. Ik vind het 100x leuker om het 1x zwart voor de ogen te krijgen, maar wel wetende dat het daarna "allemaal wel meevalt". Tijdens een zware 5x5 ofzo ben ik eigenlijk al vanaf rep 1 bezig met hoe kut het gaat zijn om me weer op te richten richting de 4e en 5e set. Op assistance is het wel een ander verhaal; daar vind ik volume wel goed (puur voor massa), maar daar gass je ook minder van.

Wat ik vooral extreem waardeer aan Jim zijn schema's is de nadruk op balans. Ik ben zelf iemand die graag wat meer allround is en/of een beetje wispelturig is (zie vaak iets en denk "dat lijkt me wel leuk!"). Als je Jim's adviezen een beetje volgt, ben je altijd sterk/snel/in shape genoeg om alles binnen afzienbare tijd te kunnen doen. Lekker basketballen in de zomer met je vrienden, zonder dat je lowerback volpompt binnen 2 stappen. Lekker een bench challenge met je vrienden doen in de winter zonder dat je hoeft te zeggen "ik kom net uit de cut, ben nu niet zo sterk, heb getraind op abzzz". Elite lvl sport is natuurlijk heel anders, maar als je 5/3/1 volgt en zijn idee over totaal plaatjes (dus agility/speed/strength/ednurance), suck je in helemaal niks en ben je op je werk/familie bbq waarschijnlijk de beste in alles wat maar fysiek is. Ideaal in mijn ogen :)
 
Ik ben nooit zo'n man van volumes geweest. Misschien ben ik gewoon niet in goede shape, misschien ben ik van nature explosief, of allebei, maar ik heb altijd een hekel gehad aan veel sets maken. Ik vind het 100x leuker om het 1x zwart voor de ogen te krijgen, maar wel wetende dat het daarna "allemaal wel meevalt". Tijdens een zware 5x5 ofzo ben ik eigenlijk al vanaf rep 1 bezig met hoe kut het gaat zijn om me weer op te richten richting de 4e en 5e set. Op assistance is het wel een ander verhaal; daar vind ik volume wel goed (puur voor massa), maar daar gass je ook minder van.

Wat ik vooral extreem waardeer aan Jim zijn schema's is de nadruk op balans. Ik ben zelf iemand die graag wat meer allround is en/of een beetje wispelturig is (zie vaak iets en denk "dat lijkt me wel leuk!"). Als je Jim's adviezen een beetje volgt, ben je altijd sterk/snel/in shape genoeg om alles binnen afzienbare tijd te kunnen doen. Lekker basketballen in de zomer met je vrienden, zonder dat je lowerback volpompt binnen 2 stappen. Lekker een bench challenge met je vrienden doen in de winter zonder dat je hoeft te zeggen "ik kom net uit de cut, ben nu niet zo sterk, heb getraind op abzzz". Elite lvl sport is natuurlijk heel anders, maar als je 5/3/1 volgt en zijn idee over totaal plaatjes (dus agility/speed/strength/ednurance), suck je in helemaal niks en ben je op je werk/familie bbq waarschijnlijk de beste in alles wat maar fysiek is. Ideaal in mijn ogen :)
Interessante kijk op, variatie ben ik momenteel niet erg van. Heb in het verleden wel bij een strongman gym getraind, waarin ik eigenlijk elke training wel wat nieuws probeerde. Dat mis ik erg. Daarna een tijd wat aangekloot en nu eindelijk wat structuur gevonden. Ik vind dan, op een goede dag met veel focus, setjes als 5x3 of 5x5 juist wél leuk, geeft me een beetje meer uitdaging. Als je lichaam het toe zou staan zou elke dag maxen natuurlijk nog leuker zijn, maar dat is niet zo relevant. Ik zou eigenlijk wel wat meer allround willen worden, maar daar liggen gewoon mijn interesses (helaas) niet.
 
Het is nu ook niet alsof ik een oversized crossfitter ben hoor. Jim bedoeld ook niet dat je je niet ergens op kan focussen. Ik zal een lift altijd belangrijker vinden dan hoe snel ik 1000m ren of hoe goed ik ben tijdens de 11 steden toch. Maar er is een verschil tussen ergens de nadruk op leggen of ergens alles op zetten. Dat 2e is nooit handig, want dan is "de weg terug lang" (soms zelfs onmogelijk, vooral als je wat ouder wordt). Zo zou ik altijd proberen wat power te houden in de cut, zou ik altijd iig een basis conditie houden als je powerlift etc. Je hoeft er geen doelen op te zetten, maar elke training 10 minuten besteden aan "andere kwaliteiten" dan je main target (mobility, conditioning, etc.) helpt enorm voor balans en zorgt dat je snel wel "om kan" als iets anders je interesse heeft gewekt.
 
Het is nu ook niet alsof ik een oversized crossfitter ben hoor. Jim bedoeld ook niet dat je je niet ergens op kan focussen. Ik zal een lift altijd belangrijker vinden dan hoe snel ik 1000m ren of hoe goed ik ben tijdens de 11 steden toch. Maar er is een verschil tussen ergens de nadruk op leggen of ergens alles op zetten. Dat 2e is nooit handig, want dan is "de weg terug lang" (soms zelfs onmogelijk, vooral als je wat ouder wordt). Zo zou ik altijd proberen wat power te houden in de cut, zou ik altijd iig een basis conditie houden als je powerlift etc. Je hoeft er geen doelen op te zetten, maar elke training 10 minuten besteden aan "andere kwaliteiten" dan je main target (mobility, conditioning, etc.) helpt enorm voor balans en zorgt dat je snel wel "om kan" als iets anders je interesse heeft gewekt.
:roflol:

Ik snap je gedachte, ik ben denk ik een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Een rokende, bier drinkende, skinny lange slungel die zich kwalificeert als een powerlifter. Een minuutje of 5 à 10 joggen, daar houd het wel bij op. Dat komt ook mede door mijn blessureverleden, maar toch. Je zet me wel aan het denken. Misschien moet ik het eens concreter maken en gewoon een leuk, realistisch doel stellen.
 
en nog ver van 1.5/2x BW :D
Maar het gaat allemaal de goede kant op
Nou, vraag me af of dat ooit van mijn leven gaat lukken, zou toch zo graag ooit eens die 100kg aan willen tikken, maar die lijkt nog lang niet binnen bereik.



Screenshot_20201015-181206_MyFitnessPal.jpg

~3500cal, ik keur het zelf gelukkig goed :D.
 
Ik ben een kapotte strongman die 30 is en nog nooit met zn dikke reet op RTL 7 geweest, dus ook niet erg nuttig :P
 
Misschien moet ik het eens concreter maken en gewoon een leuk, realistisch doel stellen.
Zorg dat je gewoon gestaag door gaat, niet stoppen in elk geval en dan zit je over enkele jaren echt wel tegen je natuurlijke max aan als je tussendoor ook maar eens probeert aan te komen en progressive overload toe te passen. Je bent 19, als je lekker door traint ben je op je 23e een kast (in natty begrippen). Nou wat wil je nog meer. Toen hing ik elke vrijdag nog lamlendig in de keet.
 
Zorg dat je gewoon gestaag door gaat, niet stoppen in elk geval en dan zit je over enkele jaren echt wel tegen je natuurlijke max aan als je tussendoor ook maar eens probeert aan te komen en progressive overload toe te passen. Je bent 19, als je lekker door traint ben je op je 23e een kast (in natty begrippen). Nou wat wil je nog meer. Toen hing ik elke vrijdag nog lamlendig in de keet.
Toen ik 19 was stond ik op het NK judo en deadlifte ik 200+. Eigenlijk best triest wat het erna van me geworden is XD
 
Zorg dat je gewoon gestaag door gaat, niet stoppen in elk geval en dan zit je over enkele jaren echt wel tegen je natuurlijke max aan als je tussendoor ook maar eens probeert aan te komen en progressive overload toe te passen. Je bent 19, als je lekker door traint ben je op je 23e een kast (in natty begrippen). Nou wat wil je nog meer. Toen hing ik elke vrijdag nog lamlendig in de keet.
Niet in de keet, maar die avondjes houden we er zeker in :thumbs:.
Toen ik 19 was stond ik op het NK judo en deadlifte ik 200+. Eigenlijk best triest wat het erna van me geworden is XD
Die cijfers neerzetten is moeilijk, vasthouden nog moeilijker.
 
Rustdag vandaag, niks bijzonders.

Merk dat de pwo weinig doet tijdens te training. Oftewel, even een cafeïne "detox," om de resistentie te verminderen.
 
Pfft, trainen op een halve bak koffie, drama

SQuat 115x3x5 > goed te doen, beetje lastig ivm weinig focus

Deadlift conv.
100x5
110x5
120x5
130x5
Tempo's conv 3-1-3
100x2x5

Chinups
+10kgx4
+10kgx4
+5kgx4
 
Cafeïne inname vandaag precies 0.
Extra op de uitvoering letten vandaag, rustig door de reps heen

Bench 65x3x5 > laatste rep paused
OHP 42,5x5x5

Pullups BWx3x5
Cable row + Facepulls 2x20

:wave:
 
Laatst bewerkt:
Na zo'n dagje kan je morgen wel weer, toch? :D
 
Na zo'n dagje kan je morgen wel weer, toch? :D
Dat denk ik wel, voelde er allemaal niet zo heel veel van, ook best weinig rust genomen tussen setjes door. Merk wel wat mijn LB en core flinke klappen krijgen van de LB workouts, enige waarvoor rust echt nodig is op dit punt.
 
Ennnn de voeding vandaag
~3700cal, beetje een uitschieter, wat crossaints in de mik gewerkt vanmiddag, dus vetten wat hoger dan normaal

Screenshot_20201018-162839_MyFitnessPal.jpg
 
neet61 speciaal voor jou nog een push training

OHP 42,5x3x5 > easy
Bench 65x5x5 + joker 70x5 > easy

Rest van de dag op mn luie reet colleges kijken. Morgen wat extra rug accessoires
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven