MuscleMeat

SBD powerlift riem

Bezoekers in dit topic

Xarrow

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 dec 2014
Berichten
407
Waardering
108
Lengte
1m83
AE0C798E-1358-4F33-B36F-6B31FC9FDF4E.jpeg 2963DF92-F097-4DDB-94D9-F57813E25CD6.jpeg

Ik heb sinds kort een SBD riem gekocht. De eerste was te klein. De tweede kwam beschadigd uit de verpakking. Afgelopen zondag op het NK powerliften in Alkmaar mijn riem omgeruilt voor een nieuwe.

1x gebruikt, ook onwijs beschadigd (zie foto). De schroeven van de sluiting hebben bramen, waardoor deze bij sluiten over de riem schuren en dikke krassen achterlaten.

Ik heb de afgelopen tijd voordat ik zelf een riem kocht van meerdere mensen dezelfde riem in mijn handen gehad en gepast. Ik kan mij niet heugen dat deze krassen had.

SBD zegt dat het gebruikerssporen zijn en elke riem dit heeft na gebruik. Ik vind dit werkelijk absurt. Je ziet duidelijk dat het door de schroeven komt. En gebruikerssporen zijn bij mijn weten geen idioot diepe krassen na 1 uur gebruik.

Kunnen mensen met een SBD riem mij vertellen of zij óók zulke krassen hebben?
 
Wie heeft die boutjes in de gesp gedraaid? Moet je dat zelf doen?
 
ik heb een sbd belt en heb inderdaad vrij snel die krassen.
Ik denk dat je krassen komen door je gesp. Als je bijv een paar keer ernaast zit (langs schaaft) veroorzaak je al vrij snel die lijnen. Ook kan dit gebeuren in je tas... Daarnaast laat het rode gedeelte aan de binnenkant vrij snel 'los' van het leren band.
 
lol zie ik nu dat dat ding werkelijk 160 pond kost?
 
lol 215 euro voor een hucking lifting belt.
Lijkt mij dat een mongool een afgesleten/verkeerde imbus heeft gebruikt om de boutjes aan te spannen en/of (ik gok en) het is gemaakt van goedkoop, zacht metaal.
Gewoon terugsturen en een normale belt van 35 euro kopen.
 
Als je wedstrijden wil doen moet je IPF goedgekeurde spullen dragen. En raad eens wat dat met de prijs doet?
Ik zou persoonlijk ook eerder een riem van Fitness Seller kopen. Ik heb er nu eentje van Strengthshop en die is ook IPF approved. Maar ik vind hem wat nadelen hebben. Ik ben namelijk geen fan van lever belts. Er zijn nog betaalbare approved belts, maat dan moet je al in de USA gaan bestellen.
Deze SBD belt vind ik persoonlijk ook wel belachelijk duur.
 
lol 215 euro voor een hucking lifting belt.
Lijkt mij dat een mongool een afgesleten/verkeerde imbus heeft gebruikt om de boutjes aan te spannen en/of (ik gok en) het is gemaakt van goedkoop, zacht metaal.
Gewoon terugsturen en een normale belt van 35 euro kopen.

Precies. Een ouderwetse belt in de juiste maat. Niets mis mee voor max 50 ekkies.
 
Als je wedstrijden wil doen moet je IPF goedgekeurde spullen dragen. En raad eens wat dat met de prijs doet?
Ik zou persoonlijk ook eerder een riem van Fitness Seller kopen. Ik heb er nu eentje van Strengthshop en die is ook IPF approved. Maar ik vind hem wat nadelen hebben. Ik ben namelijk geen fan van lever belts. Er zijn nog betaalbare approved belts, maat dan moet je al in de USA gaan bestellen.
Deze SBD belt vind ik persoonlijk ook wel belachelijk duur.

Aah, die keuring verklaard de prijs.
 
Aah, die keuring verklaard de prijs.
Bij SBD net ietsje meer dan bij andere merken.
Jammer genoeg zien we dat bij de meeste merken die makkelijk in Europa verkrijgbaar zijn.

Er zijn enkele merken die goeie riemen maken en gekeurd zijn door IPF, die nog betaalbaar zijn. Strengthshop maakt een lever belt. Anderen zijn vooral makkelijk verkrijgbaar in de USA.
 
Belachelijk. Ik als Titan gesponsorde atleet adviseer een riem van Titan
 
"IPF gekeurd " niks gekeurd, gewoon een dikke zak geld betaald aan de IPF
 
Maar goed. Een update:

Ik had dus SBD gemaild want vet veel mede teamers van me hebben zo’n belt en niet die achterlijke krassen. Ook niet naar veel gebruik.

SBD reageerde dus met “DIKKE PECH GEBRUIKERSSPOREN!!!!”. Vervolgens uitgebreide mail getypt dat ik daar niet mee akkoord ging want als die klote schroeven geen bramen hadden, was er niks aan de hand. Plus het is een belt van fuckiing 2 meijer. Doe ff normaal.

Ze via facebook ook ff aangesproken (prive). Ze gingen overleggen met het hoofdkantoor en zouden er op het einde vd dag op terugkomen (dit was woensdag). Aantal keer gevraagd (per mail en per FB) of ze al wat weten, want niks gehoord.

Ze hebben het gelezen maar negeren me kennelijk :’)

Zelf hoofdkantoor gemaild gisteren. En rechtsbijstand gebeld.

Als ik maandag 12u niks heb gehoord flikker ik het naar rechtsbijstand.

Ik snap werkelijk niet dat je als bedrijf zo met klanten omgaat. Maar kennelijk is dat bij SBD Nederland normaal gezien een teamgenoot van me een shirt had besteld, SBD de verkeerde maat op stuurt en zij de kosten voor retour én opnieuw opsturen goeie maat mag betalen :’)

Ik had godverdomme gewoon die Titan belt moeten komen. Nog nooit gelul gehad met Titan.

Edit: contact gehad met SBD. Ze vinden dat ik onvolledig ben en hun in een negatief daglicht zet.

Laat ik voorop stellen dat dit topic niet is aangemaakt om SBD negatieve reviews te geven. Ik doe hier naar eer en geweten mijn verhaal zonder dat ik bewust dingen weglaat.

SBD vond het verhaal onvolledig omdat ik niet heb vermeld dat zij kostenloos mij 1x een nieuwe riem hebben toegestuurd omdat ik zelf de verkeerde maat de eerste keer heb besteld.

De riem die ik toen kreeg in maat M kwam beschadigd uit de verpakking.

Daarnaast hebben ze geopperd “misschien ks het een optie dat u de riem terugstuurt, geld terug krijgt en een riem haalt van een merk waarover u wel tevreden bent”

Ik heb gezegd dat ik het liefst een SBD riem wil omdat hun buckle techniek handig is en fijn voor mijn forse onderarm blessure. Maar dat als het niet anders kan het maar moet.

Dus. Even in het kader van volledigheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik koop mijn spullen van SBD ook enkel aan een standje op een wedstrijd. 't Is veel te duur spul en ze vragen veel teveel verzendkosten om het online te kopen.
Had nog getwijfeld tussen SBD en Titan voor mijn kneesleeves, maar Titan staat in B nooit op wedstrijden.
De SBD sleeves bevallen me wel, daar niet van.
 
Voor dat geld verwacht je op ten minst toch een beetje goede klantenservice.
 
Lijkt me net niet. Dat kost teveel voor producten waarvoor klanten toch nauwelijks terugkeren.
1x een riem verkocht kopen de meesten er nooit een 2de. Zo'n ding gaat gigantisch lang mee.
En die 1ne riem is verkocht. Maakt dus nog weinig uit of die klant er echt tevreden mee is of niet. De hele afhandeling van het terug nemen van zo'n riem en een nieuwe riem bezorgen doet een eventuele winst die men zou boeken door de verkoop van wat knee sleeves of een t-shirt of ... compleet teniet.
Dus, nope, daar gaan ze niet veel energie in steken.
 
Back
Naar boven