MuscleMeat

Scapula probleem

Bezoekers in dit topic

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 dec 2012
Berichten
600
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Een goedemiddag mede DBB'ers, ik zat eens met een vraagje over mijn postuur.
Het onderste deel van mijn scapula steekt uit naar achter als ik gewoon rechtsta, nu heb ik vernomen dat dit kan komen door een zwakke serratus anterior?

Ik heb GEEN winged scapula, sinds mijn onderste deel alleen uitsteekt.
Ik heb ongeveer hetzelfde als de vrouw op de foto in de link hieronder (foto toevoegen lukte niet):

http://www.google.be/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.shoulderinformation.com%2Fpics%2Fscapular_winging.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.shoulderinformation.com%2Finfo%2Fshoulder_diseases%2Fscapular%2520winging.htm&h=372&w=714&tbnid=ERbplI4VTf86aM%3A&zoom=1&docid=bIDiedz1SM0bwM&ei=m2GIU8ikOoqrOZ3SgLgH&tbm=isch&ved=0CIEBEDMoIzAj&iact=rc&uact=3&dur=376&page=1&start=0&ndsp=48

Alleen steekt die bij mij beneden meer naar achteren en vanboven hangt die mooi tegen de rest van mijn lichaam.

Advies is zeker welkom!
 
Dit heet een anterior tilt van de scapula en kan komen door zwakte van o.a. de serratus anterior maar ook de trapezius pars ascendens. Daarnaast zie je vaak dit beeld met een verkorte pectoralis minor.

Ga dus je pectoralis (minor maar wrs ook mayor) rekken (3x 30 sec vasthouden tot rekgevoel bereikt en dit 3 maal daags) en train je rug goed (lat pull downs/chin ups/bent over rows en serratus presses) dan zul je zien dat hij weer mooi tegen de rug aan komt te liggen in zijn geheel




MVG,

Boudewijn Broers
Fysiotherapeut
 
Dit heet een anterior tilt van de scapula en kan komen door zwakte van o.a. de serratus anterior maar ook de trapezius pars ascendens. Daarnaast zie je vaak dit beeld met een verkorte pectoralis minor.

Ga dus je pectoralis (minor maar wrs ook mayor) rekken (3x 30 sec vasthouden tot rekgevoel bereikt en dit 3 maal daags) en train je rug goed (lat pull downs/chin ups/bent over rows en serratus presses) dan zul je zien dat hij weer mooi tegen de rug aan komt te liggen in zijn geheel


MVG,

Boudewijn Broers
Fysiotherapeut


Dit.
Met het opzoeken van pseudowinging of upper cross syndrome ben je waarschijnlijk ook al wat.
 
Dit heet een anterior tilt van de scapula en kan komen door zwakte van o.a. de serratus anterior maar ook de trapezius pars ascendens. Daarnaast zie je vaak dit beeld met een verkorte pectoralis minor.

Ga dus je pectoralis (minor maar wrs ook mayor) rekken (3x 30 sec vasthouden tot rekgevoel bereikt en dit 3 maal daags) en train je rug goed (lat pull downs/chin ups/bent over rows en serratus presses) dan zul je zien dat hij weer mooi tegen de rug aan komt te liggen in zijn geheel




MVG,

Boudewijn Broers
Fysiotherapeut

Heel erg bedankt voor het advies! Ik heb inderdaad veel te weinig mijn pectoralis (minor en major) gestretched. Mijn rug is normaal gezien geen probleem behalve mijn middelste en onderste delen van de trapezius. Ik ga direct als ik mijn BB routine terug doe eraan beginnen!

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Dit.
Met het opzoeken van pseudowinging of upper cross syndrome ben je waarschijnlijk ook al wat.

Bedankt! Ik heb al eens gehoord van pseudowinging en over opgezocht maar niet tot in detail :)

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

Scapula Protraction, Retraction, Rotation: http://youtu.be/T-k_ZHTdq44

Kijk dit filmpje.

Thank you ^^
 
Ik dacht dat ik gewoon misvormd was ;) nooit geweten dat ik er wat aan kon doen.
Bedank voor het posten van je vraag!
 
Hey ik heb het zelfde ! Ga dit ook proberen, deed eerst wat facepulls wat ook wel iets geholpen heeft.

Bedankt voor de tips !
 
Ik dacht dat ik gewoon misvormd was ;) nooit geweten dat ik er wat aan kon doen.
Bedank voor het posten van je vraag!

Hey, haha neenee, zo goed als elk postuurprobleem kan opgelost worden, gewoon goed advies krijgen en weten wat er juist scheelt :).

Veel geluk met correctioneren!

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:58 ----------

Hey ik heb het zelfde ! Ga dit ook proberen, deed eerst wat facepulls wat ook wel iets geholpen heeft.

Bedankt voor de tips !

Awesome! Facepulls deed ik veel te weinig vroeger, ik heb mijn Teres minor/major serieus in de steek gelaten vroeger..

Veel geluk!
 
Back
Naar boven