MuscleMeat

Schaamteloze beginnerslog (edit) 4Xpw fullbody/upperlower

Bezoekers in dit topic

Weer even een wekelijkse update;

De vorige week
had ik een erg goede week met hoge motivatie en goede progressie.
Alleen de laatste traindag raakte ik in de knoop, de zaterdag is lowerbody day en miste in de log vorige week.

Ik had vorige week best veel spierpijn in mijn benen, en hierdoor de lowerbody ipv zaterdag verschoven naar zondag.

achteraf denk ik dat de spierpijn kwam door een combinatie van harder trainen met zwaardere gewichten, minder slaap, en minder water gedronken (dit zag ik in mijn log).
De laatste 2 punten probeer ik nu op te letten.
Water drinken lukt nu wel, ik moet alleen wel 1 a 2 keer per uur plassen wat niet superideaal is, maar ik probeer eraan te wennen. (Ook een verleden met blaasproblemen zal niet helpen)

Maar goed, zondag lowerbody dus, maar ik was vergeten dat ik ook naar een danslesje ging in de ochtend.. dus ik moest benen trainen daarna, met lage energie en moeie benen. Niet ideaal, maar ik moest toch gaan van mezelf, en ookal was het niks om over naar huis te schrijven, ben ik toch blij dat ik gegaan ben.
Deze week dus beter plannen, of ondanks spierpijn toch gaan en lichter trainen.

Deze week ging redelijk, ondanks de stroeve start met de spierpijn.
Eerste helft van de week vond ik zorgelijk omdat ik een dagje slechter presteerde dan de vorige week, maar de 2de helft ging een stuk beter met tóch weer wat progressie en een sterk gevoel 💪🏽

Maandag fullbody:
squat

Op 60kg gebleven vanwege moeheid in benen. Maar gaandeweg merkte ik toch meer te kunnen hebben eigenlijk, dus volgende week up!
10x60kg
10x60kg
10x60kg
Legpress
Van 160 naar 180kg.
12x180kg
12x180kg
Dumbell press
28kg tot nu toe, progressie in reps.
10x28kg
8x28kg
8x28kg
Pulldown
van 52 terug naar 45kg, kon het gewoon niet netjes afmaken, jammer.
10x52kg
15x45kg
Bentover row
van 30 naar 40kg, maar ik had het zwaar, misschien proberen deze voor de pulldown te doen volgende week.
8x30kg
8x30kg

Dinsdag cardio (rustdag)
20min rennen, 20min hellinglopen

Woensdag fullbody (+kickboksen)
Krachttraining s’ochtends was dramatisch. Laat wakker en gehaast gegeten voor de training.
Normaal eet ik high carb voor de training, dat ging nu niet en denk dat dat een grote rol speelde.
Romanian deadlift
terug naar 40kg, vooral moeite met goede grip houden.
13x40kg
9x40kg
Incline press
Met moeite op min of meer hetzelfde level gehouden.
9x28kg
8x28kg
6x28kg
Seated row
hier neem ik nog steeds even de tijd mee, volgende training wel minimaal een set op 52kg.
15x45kg
15x45kg
Shoulderpress
Ik moest en zou ergens progressie maken op deze dag, dus hier van 18 naar 20kg, binnen de rep-range, dus prima!
9x20kg
8x20kg
Legcurl
niet trots, maar deze heb ik geskipt omdat ik moe was… ik ben donderdag op mijn rustdag teruggegaan om legcurls en ab crunches te doen+ wat minimale cardio.
15x59kg
15x59kg

Kickboksen was een tam lesje deze week, dat kwam me eigenlijk wel prima uit.

Donderdag rustdag
legcurls en cable crunch van de woensdag
en wat cardio: 20min hellinglopen

Vrijdag (vandaag) upperbody
Goed geslapen, vol kracht, energie en motivatie, gericht op progressie 💪🏽
Dumbell press
Van 28 naar 30kg, eerste set had beter gekund met focus, next time better.
7x30kg
7x30kg
Chest fly machine
Van 66 naar 73kg.
13x73kg
12x73kg
Tbar row
Deze vóór de pulldown gedaan omdat ik hier liever meer power voor heb. Toch een rep achteruit gegaan, maar is oke.
10x50kg
8x50kg
Pulldown
10x52kg
12x45kg
10x45kg
Bayesian curl
Cable machine beneden, van 15,1 naar 18kg, écht tot de max gegaan, was lekker en ik verwacht deze te blijven voelen de komende 24 uur.
15x15,1kg
15x18kg
Overhead tricep ext.
Meer dan 23kg was teveel, dus daarop gebleven.
10x23kg
12x18kg

Morgenvroeg doen we de lowerbody day en ergens nog wat rustige cardio wat waarschijnlijk fietsen door de stad en dansen word.

Met eten ben ik ook tevreden deze week. Ik wil wel mijn eten beter onder de loep nemen nog steeds.
Mijn hudige gemiddelde deze week is 85,1kg
8 weken geleden ben ik begonnen met 86,2kg
gewicht gaat dus traag achteruit, maar dat is oke, ik zie wel nog steeds genoeg vooruitgang in mijn lichaam 😁

Fijn weekend! 😁🍀💪🏽

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven