AndroidHealthClinic

Schatting vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Steven1

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
119
Waardering
0
Wat denken jullie guys?
Cutten voor meer blokjes of toch lean bouwen?
78 kg bij 1.73m.
Thanks.

20131027_115003.jpg


20131027_114906_resized.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aders onderbuik check, lichte abs check. 10 a 11 procent
 
Zeg dan gewoon niks :')

Denk een procent of 11a12. Ik zie er net iets droger uit en ben pas geleden gemeten op 10.2 %.

Wat denk jij man zal ik lager gaan?Of proberen spier te bouwen?
Met risico op lichte verhoging?

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 00:13 ----------

Dank mannen!
 
Wat denk jij man zal ik lager gaan?Of proberen spier te bouwen?
Met risico op lichte verhoging?

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 00:13 ----------

Dank mannen!

Gezien je gewicht zou ik rustig gaan cleanbulken. 4 of 500 kcal boven je onderhoud gaan zitten en dan een maandje kijken wat er gebeurd. Als je veel vet aankomt kcal omlaag, kom je helemaal niet aan kcal omhoog.
 
11-12%

Clean bulk.
 
Gezien je gewicht zou ik rustig gaan cleanbulken. 4 of 500 kcal boven je onderhoud gaan zitten en dan een maandje kijken wat er gebeurd. Als je veel vet aankomt kcal omlaag, kom je helemaal niet aan kcal omhoog.
Dank je voor je input MikieB.
Heb zelf alleen het idee dat wanneer ik mn kcals up het er bijna allemaal rond mn buik aankomt.
Gain wel wat kracht etc.ook maar toch.
Voel mezelf nu ook alweer te vet worden en neig ernaar mn cardio weer op te voeren...
Misschien zit ik aan mn "max"??:(
 
12%

Het ligt er aan war je doel is
 
Dank je voor je input MikieB.
Heb zelf alleen het idee dat wanneer ik mn kcals up het er bijna allemaal rond mn buik aankomt.
Gain wel wat kracht etc.ook maar toch.
Voel mezelf nu ook alweer te vet worden en neig ernaar mn cardio weer op te voeren...
Misschien zit ik aan mn "max"??:(
Je bent denk ik te bang "dik" te worden. Natuurlijk moet je niet boven 20% uitkomen maar ben niet bang wat vet aan te komen.

Of je aan je max zit? Hoe lang sport je nu? Hoeveel kg woog je daarvoor en op welk vetpercentage?
 
12%

Het ligt er aan war je doel is

Ik wil wel meer spier opbouwen.
Maar zoals ik al zei wanneer ik meer ga eten krijg ik altijd weer last van vet rond mn middel ???
Heb jij een goede tip voor mij?

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 12:33 ----------

Je bent denk ik te bang "dik" te worden. Natuurlijk moet je niet boven 20% uitkomen maar ben niet bang wat vet aan te komen.

Of je aan je max zit? Hoe lang sport je nu? Hoeveel kg woog je daarvoor en op welk vetpercentage?

Fanatiek fitness/krachttraining 1,5 jaar 4x per week split nu 3x full body met daarbij dat ik redelijk goed eet.
Rijst/kip/vis/noten/groentes/whey/oats/minimaal speltbrood af en toe pasta met rundvlees.
Ik was daarvoor 63 kilo vanwege slecht en te weinig eten met te laag vetpercentage.
Vroeger was ik wel endo,ook snel dik rond mn middel.
Nu dus ca.78 kg.Electronische vetmeter op de sportschool zegt ook rond de 11%.
Nu dus een tijdje iets boven onderhoud gegeten maar wordt niet blij van mn aankomende zwemband weer zo:(
 
Ik wil wel meer spier opbouwen.
Maar zoals ik al zei wanneer ik meer ga eten krijg ik altijd weer last van vet rond mn middel ???
Heb jij een goede tip voor mij?


Omdat je teveel eet...
meestal wordt hier al vlug "500kcal boven onderhoud" geroepen voor bulken, maar dat vind ik uit eigen ervaring teveel. Begin maar es met 200 kcal boven onderhoud te eten, en meet om de 2 weken je gewicht, buikomtrek en vet%. Na 2 maanden maak je de rekening en pas je je voeding aan (indien nodig)...
 
Omdat je teveel eet...
meestal wordt hier al vlug "500kcal boven onderhoud" geroepen voor bulken, maar dat vind ik uit eigen ervaring teveel. Begin maar es met 200 kcal boven onderhoud te eten, en meet om de 2 weken je gewicht, buikomtrek en vet%. Na 2 maanden maak je de rekening en pas je je voeding aan (indien nodig)...

Okee Vitus dank voor je input.
Maar stel dat ik met die 200 kcal al teveel buikomtrek en vet% gain?
Ga 100 erboven?Of zit ik toch gewoon aan een bepaald spieraankomen:vet aankomen plafond?
 
Okee Vitus dank voor je input.
Maar stel dat ik met die 200 kcal al teveel buikomtrek en vet% gain?
Ga 100 erboven?Of zit ik toch gewoon aan een bepaald spieraankomen:vet aankomen plafond?

Tja, je moet ermee rekening houden dat je in 'n bulk ook vet gaat bijkomen hé. Het is gewoon de bedoeling dat je dat binnen de perken houdt.
Stel ook realistische doelen hé. In een jaar tijd ga je als gevorderde geen 15kg gainen zonder dat daar een aanzienlijk deel vet/vocht van gaat zijn. (zonder AAS)
Als je 200kcal boven onderhoud eet, en je houd je eraan, ga je geen vet varken worden. Gebeurt dat wel, dan is of je dagelijkse kcal-behoefte verkeerd, of je gaat ieder weekend zuipen en vreten als een paard :D

Just my 2 cents.
 
Tja, je moet ermee rekening houden dat je in 'n bulk ook vet gaat bijkomen hé. Het is gewoon de bedoeling dat je dat binnen de perken houdt.
Stel ook realistische doelen hé. In een jaar tijd ga je als gevorderde geen 15kg gainen zonder dat daar een aanzienlijk deel vet/vocht van gaat zijn. (zonder AAS)
Als je 200kcal boven onderhoud eet, en je houd je eraan, ga je geen vet varken worden. Gebeurt dat wel, dan is of je dagelijkse kcal-behoefte verkeerd, of je gaat ieder weekend zuipen en vreten als een paard :D

Just my 2 cents.

Nee drink al 3 jaar niet meer en het vreten is beperkt tot misschien 1 keer in de maand uit eten,of zondags een keer een extra schep pasta :p
Thanks man.
 
Back
Naar boven