Fitness Seller

Schatting vetpercentage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Qali

Novice
Lid geworden
19 mei 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
90kg
Vorige week heb ik een vetmeting laten doen dmv TANITA-weegschaal.
Daar kwam een Vet% uit van 24%.
Vandaag, 6 dagen later dus eveneens een vetmeting laten doen bij een gekende Antwerpse Fitnesshop.
Gemeten met caliper kwam ik uit op een vetpercentage van 18,5%...

Persoonlijk neig ik meer naar de 24% dan naar de 18%, vanwaar de verschillen gezien TANITA meestal de reputatie heeft van niet zo accuraat te zijn...

Hieronder een foto voor een kleine schatting...

Euh... Hoe krijg ik de foto hierop?
 
upload bestand ?
 
Gelukt...
 
Eerder 24 dan 18. Maar dat verandert niets aan wat je moet doen, namelijk cutten.
 
Eerder 24 dan 18. Maar dat verandert niets aan wat je moet doen, namelijk cutten.

We zijn er mee bezig...
BMR zou +- 1990 kCal per dag zijn, 4/week trainen (wendler 5-3-1 + zwemmen) dus als onderhoud neem ik op 2900kCal/dag.

UIteindelijk probeer ik 2400kCal per dag binnen te krijgen met 1/week nen deftige cheat-day...
 
Laatst bewerkt:
Zou eerlijk gezegd van die cheat day maar 1 cheat meal maken met een vp van 24.
 
We zijn er mee bezig...
BMR zou +- 1990 kCal per dag zijn, 4/week trainen (wendler 5-3-1 + zwemmen) dus als onderhoud neem ik op 2700kCal/dag.

UIteindelijk probeer ik 2400kCal per dag binnen te krijgen met 1/week nen deftige cheat-day...

Dat is 300kcal deficit per dag, 2100kcal per week (zonder cheat). 1kg vet = 9000kcal. Dus je valt dan minder dan 250gr per week af. Dat schiet al niet op. Als je dan ook nog een dag "deftig gaat cheaten" dan lijkt het me sterk dat je uberhaupt gaat afvallen.

Ik zou een groter deficit creeeren door minder te eten, meer te sporten, of beide. En zo min mogelijk cheaten. Als je cheat zorg dan dat het in je schema past (IIFYM).
 
Dat is 300kcal deficit per dag, 2100kcal per week (zonder cheat). 1kg vet = 9000kcal. Dus je valt dan minder dan 250gr per week af. Dat schiet al niet op. Als je dan ook nog een dag "deftig gaat cheaten" dan lijkt het me sterk dat je uberhaupt gaat afvallen.

Ik zou een groter deficit creeeren door minder te eten, meer te sporten, of beide. En zo min mogelijk cheaten. Als je cheat zorg dan dat het in je schema past (IIFYM).

Verkeerd berekend... Onderhoud zou eerder 2900kCal zijn... 500Kcal deficiet dus...
Maar een cheat-day is misschien inderdaad wel overdreven...
 
Maakt geen ruk uit wat je vp is aangezien alle meet methodes een grote variatie hebben. Heb je dus inhoudelijk geen ruk aan.

Snap soieso niet waarom je cheat? Dat past niet in jouw straatje van "cutten"
 
Dit lijkt me nog wel meer dan 24 eerlijk gezegd..
 
-verwijderd- i.v.m slechte informatie.
 
Laatst bewerkt:
Als je cheat day doet, doe dan 90 seconden voor elke ''cheat'' maaltijd ff 20 push-up' s of air squats en 90 minuten na weer 20 push up's/air squats, dan gaat dat vet niet blijven zitten en schijt je het weer gelijk uit.

U srs?
 
.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ajb alles wat je in dat boek gelezen hebt. Tim Ferris is een oplichter.
 
Als je cheat day doet, doe dan 90 seconden voor elke ''cheat'' maaltijd ff 20 push-up' s of air squats en 90 minuten na weer 20 push up's/air squats, dan gaat dat vet niet blijven zitten en schijt je het weer gelijk uit.
Dankje, ik moest glimlachen.
 
ja, maar heb niet van mezelf maar timothy ferris, van zijn boek 4 hour body.

edit: toen ik zei 20, bedoelde ik gewoon, wat uitputtend is voor jouw, voor mij is dat 20 dus.

Schrijf je aub uit, of geef nooit meer advies aan jongens die toch al weinig kennis hebben. Wat een onzin zeg
 
Lol hoezo ga je nu pas cutten? Waarom liet je hem zo hoog oplopen man:P?
 
Als je cheat day doet, doe dan 90 seconden voor elke ''cheat'' maaltijd ff 20 push-up' s of air squats en 90 minuten na weer 20 push up's/air squats, dan gaat dat vet niet blijven zitten en schijt je het weer gelijk uit.

Wut? ? ? ? not sure if serious :)
 
Back
Naar boven