MuscleMeat

Schema 4x per week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

markoos

Cool Novice
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
40
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen want ben eigenlijk nog helemaal nieuw met alles. Ik ben mark, een jongen van 17 jaar en ben sinds twee maanden bezig met fitness. Ik heb ruim een jaar gebokst maar daar ben ik nu mee gestopt. Ik heb opzich een goed figuur maar ben wel redelijk slank vind ik zelf. 1.75 meter en 63 kg. Vet rond de 12%

Ik ben gaan fitnessen omdat ik het leuk vind om wat aan mijn lichaam te werken. Ik wil mijzelf er voor inzetten en ik doe het niet om op het strand stoer rondjes te gaan lopen. Ik besef dat het jaren zal duren voordat ik goede resultaten zal boeken maar dat vind ik niet erg. Nu heb ik de afgelopen weken een beetje van alles geprobeerd om te wennen aan hoe alles werkt enzovoorts, maar ik ben wel onzeker over de oefeningen en wat ik nou precies wanneer het beste kan doen. Ik heb beschikking over alles wat je nodig hebt, behalve dat er een smith machine is ipv een normale bench press. Ik ga 3 keer per week maar als het moet kan ik ook 4 keer per week trainen.

Nu heb ik even op internet gezocht en kwam dit schema tegen. Mijn vraag is of dit een goed schema is om aan te houden en of jullie misschien nog tips/verbeteringen hebben wat betreft dat schema. Als het schema helemaal af te raden is moet je dat natuurlijk ook zeggen. Ik volg dit schema nu 1 maand, en ik moet zeggen dat ik wel merk dat ik meer kracht krijg.

Dag 1:

Borst: Incline benchpress,decline flye,close-palm push-ups,benchpress
Biceps: Alternate standing curls, barbell curl, kabel curl met 1 arm.
Triceps: Pressdown, lying curls,dips
Bovenbenen: Flat-footed squats, front lunges,side lunges,balance squats

Dag 2:

Rug: shoulder shrugs,single-arm rows,bent-over rows,deadlifts
buik: Crunch,reverse crunch,oblique crunch
kuiten:seated barbell raises,barbell double-leg raises,dumbbell single-leg raises
Schouders: Front raise, lateral raise , behind neck press

Dag 3:

Borst: Incline dumbbell press,barbell pullover,close-grip BP,medium grip BP
Biceps:Incline dumbbell curl, preacher curl, twist curls
Triceps: Zittende triceps extensions,pulldown met 1 arm, seated extensions
Billen: standing squats,rear leg thrusts,side leg raises

Dag 4:

Rug: Wide-grip chin ups, Double-arm rows, shoulder shrugs, deadlifts
Buik: Decline crunch,seated knee-up, twists
Kuiten: Weight-free single-leg raises,barbell double leg raises, dumbbell single-leg raises
Schouders: Upright rows, palms-in presses,Bent-over single-arm raises

Misschien voor het overzicht hier een link naar het [Link niet meer beschikbaar]

Ik vraag me af of het schema niet te veel oefeningen bevat, en of ik misschien dingen weg kan laten of veranderen.
Verder probeer ik zo goed mogelijk te eten, ik eet veel kwark, tonijn, noten, kaas etc. Ik ben al wel enkele kilo's aangekomen als ik de weegschaal moet geloven.

Mvg Mark
 
rippetoe imo:)
 
Het lijkt erop dat je nogal veel doet per training. Hoeveel setjes en reps doe je per oefening? En hoe lang ben je bezig met een training?
 
Ik doe 6 reps en alles in setjes van 3. Daar tussen neem ik 1-2 minuten rust. In het schema staat 4 maar omdat ik dan te lang zou trainen heb ik het zelf wat ingekort..
Ik ben op dit moment meestal een uurtje bezig.
 
Back
Naar boven