AndroidHealthClinic

schema bullshit? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kris608

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
937
Waardering
4
Een instructeur bij mij op de sportschool adviseerde mij pas na een jaar te beginnen met een eetschema, en het letten op voeding omdat het in het begin toch niet veel zin heeft.(Ben nu ongeveer 2/3 maanden bezig denk ik) Is zoiets niet het slechtste wat een instructeur kan adviseren, en de grootste bullshit???? Ik stond er wel ff raar van te kijken iig, of ligt dat aan mij?
 
die instructeur heeft enigszinds wel gelijk
je zal int begin idd genoeg evolueren zonder echt een voedingsschema te gebruiken, tis natuurlijk wel beter alsje t wel gebruikt, maar toch
bovendien zal je t misch rapper opgeven als je al vanaf t begin nog es moet volgens een hard voedingsschema eten ook..
 
Je kunt nu langzaam aan een voedingsschemagaan wennen .
leren eten duurt even en je moet zeker wennen en een goed schema opstellen waar je je ongeveer aan houd.

Hard trainen, goede voeding en rust daar groei je van ;)
 
Het is te zien wat ie met een 'eetschema' bedoelt. Mss denkt ie aan alle details enzo. Maar als je traint is het niet meer dan verstandig om goed te eten.
 
Je moet veel en vaak (en het liefst goed) eten wil je groeien. Nu hoef je niet perse een schema met exacte hoeveelheden en exacte tijden (dat vind ik dus bullshit) maar vreten moet je, ook in je eerste jaar.
 
Tja, alles op een rijtje zetten van eiwitten tot vetten e.d. zal nog niet heel hard nodig zijn, maar op je voeding letten lijkt me toch wel heel belangrijk. Je eerste jaar is toch je basis, en een goed begin is toch het halve werk lijkt me?
 
Je moet veel en vaak (en het liefst goed) eten wil je groeien. Nu hoef je niet perse een schema met exacte hoeveelheden en exacte tijden (dat vind ik dus bullshit) maar vreten moet je, ook in je eerste jaar.
Wat is veel ? Gezond eten rond onderhoud liefst er iets boven voor massa is voor de meeste recreatief krachtsporters wel voldoende. Eet 5 of 6 porties op een dag. En 1,5-2 gram eiwit is meer dan voldoende
Edit
Smorgens je bakje brinta met melk banaan en wat noten als je nog trek hebt een 2 plak brood met pindakaas of appelstroop voor onderweg
Onder schooltijd of werktijd 6 tot 8 plakjes brood met mager vleeswaar ei of vis pindakaas stuk fruit erbij
Met de pot mee eten savonds (rijst aardappelen pasta stukje vlees groente) bakje yoggert of glas melk
savonds bakje kwark met wat noten

Dit is al en mooi en makkelijk begin zoder calorieën tellen of verhoudingen
 
Laatst bewerkt:
Wat is veel ? Gezond eten rond onderhoud liefst er iets boven voor massa is voor de meeste recreatief krachtsporters wel voldoende. Eet 5 of 6 porties op een dag. En 1,5-2 gram eiwit is meer dan voldoende
Edit
Smorgens je bakje brinta met melk banaan en wat noten als je nog trek hebt een 2 plak brood met pindakaas of appelstroop voor onderweg
Onder schooltijd of werktijd 6 tot 8 plakjes brood met mager vleeswaar ei of vis pindakaas stuk fruit erbij
Met de pot mee eten savonds (rijst aardappelen pasta stukje vlees groente) bakje yoggert of glas melk
savonds bakje kwark met wat noten

Dit is al en mooi en makkelijk begin zoder calorieën tellen of verhoudingen

Dit is precies wat ik doe + nog wat shakes er tussendoor. Voor 80% van de "normale" mensen zou dit al een behoorlijk "dieet" of "voedingschema" zijn haha.

Ik ben tevens van mening dat als je jezelf wat serieuzer met voeding bezig houdt, het in zekere zin ook bijdgraagd doordat je meer gefocussed bent op waar je mee bezig bent en dus ook beter resultaat zal boeken dan wanneer je maar wat aanklooit en helemaal NERGENS op let qua voeding. Gewoon gezond en clean eten, lege calorieen vermijden (zowel in cut als bulk denk ik zo). Sups en hele calculaties kun je altijd nog doen... je moet daar het type voor zijn en hang natuurlijk helemaal van je doel af en hoe serieus je bent.
 
Waarom niet meteen goed beginnen..?:shrug:
 
Hmm naja, misschien leuk om te posten wat ik op een dag eet dan:

1 4 boterhammen met ham/kipfilet/pindakaas
2 4 boterhammen met tonijn
3 2 boterhammen met ei
4 Gewoon avondeten, groente+aardappels+vlees enz.
5 2 boterhammen met ham/kipfilet/pindakaas
6 250 gram kwark+250 gram yoghurt.

Niet een heel uitgebreid schema dus, af en toe draai ik wat dingetjes om enzo, maar lijkt me iig wel een redelijk begin, en al helemaal beter dan totaal niet op je voeding letten.

Thanx voor de reacties btw!:rolleyes:
 
t'is je eigen keuze natuurlijk hoe je wilt beginnen, ik denk dat je op dit schema wel kan groeien als je net begint (als je niet groeit gewoon meer eten)

maar je kan natuurlijk ook precies alles uitrekenen, zal je denk ik wel sneller vooruit gaan
 
Back
Naar boven