AndroidHealthClinic

Schema check

Bezoekers in dit topic

basvv

Novice
Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Hallo heren,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Bas, 19 jaar oud en ik ben een paar weken geleden begonnen met onderstaand schema. Hiervoor heb ik meegedaan aan een krachttrainingsonderzoek (als proefpersoon), waarbij de nadruk erg op de benen lag (vandaar ook mijn wat rare stats). Bij dat onderzoek ben ik overigens in 12 weken van 81kg op 18,5% naar 83kg op 15,5% gegaan. (Bepaald d.m.v. DXA-scan, 4,5 kg spiermassa winst en 2,2 kg vetverlies).

Zouden jullie eens willen kijken naar onderstaand schema en wat verbeteringen aan kunnen geven? In principe train ik altijd tot faillure, als ik bij de laatste set tot 10 kom gaat de volgende training het gewicht omhoog. Hierbij houd ik 5kg aan bij DL en squat, 2kg bij alle oefeningen met dumbbells en 2,5 kg bij de rest.

Dag 1:
Squat 4*8
Dumbbell press 4*8
Military press 4*8
Wood Choppers 4*8
High cable fly 4*8
Overhead tricep extension 4*8

Dag 2:
Deadlift 4*8
Barbell BOR 4*8
Kuiten (op legpress machine) 4*15
Lat pulldown 3*8
Bicep curl 4*8
EZ-bar curl 4*8

Traps train ik niet los omdat die tot nu toe goed mee komen.

Met dit schema train ik nu 4 dagen per week (ma,di,do,vr) en qua rust werkt dat voor mij op dit moment nog prima.

Stats:
Squat: 85 kg (trainingsgewicht)
DL: 85 kg (trainingsgewicht), 110 kg (1RM)
Dumbbell press: 16kg (trainingsgewicht)

Voeding is naar mijn mening in orde, +/- 3300 kcal met 195g eiwit per dag. Ik zal binnenkort alles eens op een rijtje zetten en ook hier posten!
 
Ga starting strength doen. schema is onzin
 
Slaat inderdaad nergens op. Ga een beginnersschema als stronglifts of starting strength doen.
 
Back
Naar boven