MuscleMeat

Schema cut IIFYM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

qfit

Novice
Lid geworden
9 jul 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben sinds vorige week begonnen met cutten en was eens benieuwd of ik nu goed zit of juist totaal verkeerd bezig ben.


Huidige stats;
26 jaar
84 KG
Vet 15% ongeveer

Ik sport 5 keer per week en heb verder een beroep wat niet actief is.

op dit moment zit ik op 210 K, 160 E, 70V (ik zal dit aanpassen naarmate ik droger wordt)
Ik weeg al mijn voeding af en houd mijn macro's bij via myfitnesspall. Dit werkt voor mij prima en is goed vol te houden.

ik heb hieronder een schema geplaatst van een dag en ben benieuwd naar jullie adviezen.

Voeding overzicht.JPG


voeding overzicht 1.JPG
 
Wat wil je precies weten? Als dit je doel is qua macro's/kcal en je kunt het volhouden, is het prima.
 
  • Like
Waarderingen: qfit
Ik vind het zelf wat lastig om exact te rekenen wat ik nu mag hebben (heb al verschillende forums gelezen maar is me nog steeds niet heel duidelijk). Ik heb nu online een calculator gepakt om mijn macros te berekenen.
En verder misschien wat tips mbt mijn voeding?

toevoeging: gebruik trouwens ook 2X multi vit + 2X omega bij mijn ontbijt.
 
Als je aan je 1,5 - 2 gram eiwit en 1g vet per kg komt is de rest van je berekende kcal inname voor carbs. Dan kun je bij wijze van spreken er gewoon een tosti in knallen.
- Je vet kan dus iets hoger doen naar 84gram (84kg) met een eetlepel olijfolie, lijnzaad oid

Als je basis bijv. 2300 is en je cut met 500 dan is dat 1800, als je dan met 5x sporten in de week 2450 kcal verbrand (2144 - 1800 = ongeveer 350 * 7 = 2450) dan is je opzet ook gewoon goed.

Doe dit een week of 3 en bepaal dan of je je doelen aan het behalen bent en kun je kritisch kijken of alles goed gaat en wat bijschaven.
 
Bedankt Chris! Ik zal mijn vetten idd iets ophogen en mijn carbs iets verlagen.
ik zal als basis dan 2gram eiwit en 1gram vet aanhouden en de rest met carbs aanvullen.

ik hbe nog even met de Harris& benedict zitten rekenen en kom uit op 1925 kcal in de rust en als factor x 1.375 omdat ik overdag alleen maar zit ivm kantoorwerk.
totaal 2645 - 500 onder onderhoud zal ik nu denk ik wel goed zitten. Ik zal dan naarmate mijn progressie ook bijstellen kwamacro's
 
Geloof niet 1 reactie is mijn tip, want ik ben ook geen expert. Dit is alleen maar wat ik van 'de expert' te horen krijg.

Voor mij werkte de berekening van H&B niet met die activiteitsfactor en alleen krachttraining, hier ook met een kantoorbaan. Ik ben zonder mijn cardio waarschijnlijk nog luier dan die eerste optie ;)
 
Uiteindelijk zijn die berekeningsmethoden slechts een benadering van je onderhoud natuurlijk. Prima om als startpunt te nemen. Verder is het toch vooral trial and error en krijg je steeds beter gevoel bij wat werkt voor jou.
 
Back
Naar boven