MuscleMeat

Schema door sportschool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JHK

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
407
Waardering
2
Hallo,

Ik heb een schema laten maken door een instructeur op de sportschool. Na elke 6 weken krijg ik een nieuw schema met nieuwe oefeningen en andere herhalingen. Mijn vorige schema was 3x12.

Doel is spiermassa trainen, ben 20 jaar 78kg bf13%

Alle oefeningen in dit schema zijn 4x10, hoewel dit met de pullups niet helemaal nog lukt. De buik train ik elke dag vandaar dat ik deze er niet tussen heb gezet. Train op dit moment 4x per week(ma, di, do, vry).

Ik ben dus benieuwd wat jullie er van vinden!?

Dag 1:
Borst
Bench Press
Incline Bench Press
Cable Fly's

Schouders
Barbell Shoulder Press (smith machine)
Front Raise(halterschijf)

Triceps
Triceps extension
Cable Pushdown

Dag 2:
Rug
Deadlifts
Reversed Incline Row(mezelf vlak optrekken met mijn benen op een bankje)
Chin Ups

Biceps
Pull ups
Dumbbell curls(seated)

Benen
Squat
Lunges
 
2 x 12 setjes voor 1 spiergroep per week is teveel. Oefeningen zijn echter wel goed gekozen.
 
dus ik kan beter alles 3x10 uitvoeren volgens jou, dan zit ik bij rug bijv op 2x9 per week

2 x 12 setjes voor 1 spiergroep per week is teveel. Oefeningen zijn echter wel goed gekozen.
 
Als je 4 dagen per week traint kun je beter een split doen waarbij je alle spiergroepen 1 keer pakt.

Bijvoorbeeld:

Dag1 Rug
Dag2 Borst+Triceps
Dag3 Rust
Dag4 Benen
Dag5 Schouder+Biceps

Oefeningen zijn verder wel goed gekozen, alleen in plaats van front raises zou ik een oefening voor de zijkant doen (Side Raises met dumbbells). En pull ups zijn voor de rug, niet voor de biceps.

Buik 4x per week is ook overdreven. Die moet net zo goed rust krijgen als je andere spieren. 1 of 2 keer is genoeg!
 
Laatst bewerkt:
Zijn dit niet beetj weinig oefeningen per spiergroep?
Ik doe toch meer oefeningen per spiergroep maar iedere oefening legt nadruk op een ander deel van mijn spiergroep :)
 
Probeer fullbody. De manier waarop dit schema is opgesteld is niet logisch. Je hebt 1 makkelijke presstraining en 1 training waar deads en squats opstaan. Je hebt ook meer oefeningen erop staan dan nodig.

Probeer dit:

FB 1
Squat
Overhead Press
Barbell Rows
Curls
Abs

FB 2
Deadlift
Bench Press
Shrugs
abs

FB 3
Squats (mits hersteld anders skip je ze)
Dips
Chins
Overhead DB press
barbell curls


Dat is een goed schema om mee te beginnen. Doe alle hoofdoefeningen zwaar (squats en deads vooral / 5 * 5 stronglifts is goed principe. Zoek het eens op). Hier zal je zonder twijfel vooruitgang op maken mits je hard werkt. Je kan 1 training laten vallen als je merkt dat je niet genoeg hersteld of er een upper body van maken.
 
Back
Naar boven