MuscleMeat

Schema en voeding, wat vinden jullie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GymMikeH

Novice
Lid geworden
28 jul 2019
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
18%
Beste forumleden,

toen ik net begon met het fitnessen ben ik gestart met de stronglift 5x5 en na verloop van tijd een 6 daagse splitschema gevolgd. Dat laatste was vrij intensief, 3 dagen trainen 1 dag rust en weer 3 dagen trainen.
Ik heb veel ingelezen op internet en op dit forum en bedacht een UP/LB schema met een eigen gemaakte voedingsschema.

Nu ben ik enorm benieuwd wat jullie hiervan zeggen. Doel is om Massa aan te komen.

Ik heb momenteel mijn voeding zo ingedeeld dat ik gedurende de dag ongeveer 2560 Kcal binnen krijg.
De verhouding op dit moment is: K 305,7 E 208,6 gr en V 41 gr.
Ik heb de mogelijkheid om een maaltijd bij te voegen of eruit te halen.

Momenteel Schema wat ik volg:

Up (dag 1)

10 min cardio

Barbell Row 4x8
Lat pull 4x8
Dumbell Row 3x10
Benchpress 3x8
Incline benchpress 3x8
Dumbell Fly 3x10
Dips 3x8
Tricep pulldown 3x8
Barbell Bicep curl 3x8
Hammer curl 3x8

Cardio als afsluiter en strekoefeningen.

LB (dag 2)

10 min Cardio

Squat 4x8
Legpress 3x8
Calve press 3x8
Hipthruster 3x8
Lunges 3x16
Leg Curl 3x8
Leg Extension 3x8
Rotary Calve 3x8
15 min Cardio (Stairmaster)
Strekken

Rust (Dag3)

Passieve rust of actieve rust zoals hardlopen 3 a 4 km

Dag 4 en 5 herhalen van bovenstaand. etc etc.

Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ben ik op de goede weg of zeggen jullie anders?

Thnx voor het checken!

Grtz

GymMikeH
 
Doel is om groter te worden en aan te komen in massa(bulken). Momenteel 86 kg zwaar.
Ik heb volgens een formule, van dit forum afgehaald, uitgerekend dat ik op ongeveer 2100 kcal zit als onderhoud. Ik zal hetvanavond even herrekenen.

Check mbt de vetten. Ik zal vanavond ook even dat excel bestandje invullen en posten!
 
Even een reminder, die formule is een indicatie van je onderhoud zonder hierbij te sporten of ook maar iets te doen
 
pak dan ook de formule in de excel voor je onderhoud en vergeet de activiteiten factor niet.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Even een reminder, die formule is een indicatie van je onderhoud zonder hierbij te sporten of ook maar iets te doen
Het zou dus zomaar kunnen dat me onderhoud veel hoger is? Ik had me vraagtekens al bij de 2100 kcal. Thnx voor de reminder.
 
pak dan ook de formule in de excel voor je onderhoud en vergeet de activiteiten factor niet.

Zal ik doen!

Kan ik de aanname maken dat het trainingsschemaatje op orde is?
 
Ik zou wat meer schouder oefeningen gebruiken, beide UB sessies ook een overhead press geven. Facepulls, side raises, pull apparts, dislocations mogen ook voor balans en stabiliteit.

En de oefeningen die binnen een sessie eigenlijk dubbel op zijn zoals je 2 rows hebt en ook 2 bench press varianten en dips hebt wat meer als varianten per sessie afwisselen en/of afwisselen van rep range/intensiteit.

Dus bijvoorbeeld de ene sessie bb row 4x8-12 en de andere sessie db row voor hogere reps.

Waar je dan ook nog aan kunt denken is pull/chin ups in plaats van of afwisselend met de lat pulldowns. En overhead extensions afwisselen met pushdowns. De ene sessie hammer curls de andere sessie gewone curls. etc
 
Het zou dus zomaar kunnen dat me onderhoud veel hoger is? Ik had me vraagtekens al bij de 2100 kcal. Thnx voor de reminder.

Die kans is zeer aannemelijk
 
Het zou dus zomaar kunnen dat me onderhoud veel hoger is? Ik had me vraagtekens al bij de 2100 kcal. Thnx voor de reminder.
Kans is vrij hoog, marina heeft een top bestand waarin alles verwerkt kan worden dus die gebruiken, de getallen als indicatie zien en even een paar weken testen wat je daadwerkelijke onderhoud is
 
Trainingsschema kan nog wel wat bijschaven gebruiken.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/
lees hier even wat door en de reacties van chrisk
Probeer niet teveel in een schema te zetten. Sommige mensen denken dat meer oefeningen beter is en maken trainingen extreem lang.
Less = more als je t goed op elkaar afstemt. ;)

Aah thanks. Ik heb je bijgevoegde link doorgelezen. Ik kan dan al vrij snel de conclusie trekken dat ik te veel oefeningen pak. Ik overweeg nu om het schemaatje 1 op 1 over te gaan nemen en me daarop te focussen, icm het fine tweaken van de voeding moet dat denk ik wel zoden aan de dijk gaan zetten.
 
Ik heb het excel bestandje ingevuld en kwam al snel tot de conclusie dat het onderhoud, waar ik mezelf op had geschat al aan de lage kant was. Ik heb ook voor 1 dag mijn voeding erin gezet. Dit is simpel door t trekken naar de hele week. Echter wissel ik in mijn voeding met verschillende Eiwitbronnen. Kip en bijvoorbeeld vis. Ik koop al enige tijd mijn voedselwaren in via Musclemeat zodat het bereiden ook een stukkie makkelijker is. Mijn trainingen doe ik over het algemeen altijd in de ochtend of middag. Ik train nooit in de avond. Dus ik heb altijd een maaltijd vooraf (ontbijt) en een maaltijd erna.
 

Bijlagen

  • Trainen.xlsx
    435,9 KB · Weergaven: 118
Ik zit nog eens rond te lezen wat de meeste sporters hier weg eten... Moest even achter mijn oor krabbelen toen ik weer keek in mijn eigen schemaatje. Ik denk dat ik zelf al heel snel de conclusie kan trekken dat ik er kwa voeding nog niet helemaal ben. :zucht:
 
Je bent nooit te laat om te leren :)
Maar je hoeft echt geem broo food schema van alleen maar kip/rijst/brocolli en havermout te eten hoor.
Brood is ook prima! En je kan gerust een keer een vette hap nemen of een pizza of friet oid. Het gaat om t totaal aan kcal en als je gewoon met gezond verstand eet is niets slecht! Vergeet dat niet!
 
Back
Naar boven