XXL Nutrition

Schema fitness 3x per week (Beginner)

Bezoekers in dit topic

Langee

Novice
Lid geworden
28 mei 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
70kg
Beste Allemaal,

Ik fitness nu een tijdje en zo het erg op prijs stellen als jullie mijn training schema konden beoordelen met de kennis die jullie over de sport beschikken.

Ik ben zelf 18 jaar oud 2.00M en 72 Kg dit is natuurlijk veel te licht. Ik ben daarom erg bereid vol te gaan trainen en tot het uiterste te gaan tot nu toe heb ik erg veel plezier om naar de gym te gaan ik doe dit samen met een vriend.



Hier is mijn training schema ik hoop op tips en kritische feedback met wat er niet goed is en wat ik juist wel zou moeten gaan doen.

Ik ben nog erg nieuw in de fitness wereld
-Ik maak nog geen gebruik van een voedingsschema(ik neem aan dat dit uitermate slecht is )
-In de sportschool wordt mij aangeraden Shakes te gaan nemen en creatine (Aangezien jullie er denk ik veel meer verstand van hebben zou ik het op prijs stellen als jullie je kennis met mij willen delen)


Het schema is gemaakt door een instructeur :

Schema Dag 1 (Borst & Triceps).
Warming Up: 10 minuten cardio apparaat naar keuze.
Borst

Type Apparaat Sets Herhalingen
Bankdrukken 4 12 – 10 – 8 – 6
Dumbbell Drukken 4 20
Schuin Bankdrukken 4 12 – 10 – 8 – 6
Small Bankdrukken 4 12 – 10 – 8 – 6

Triceps

Type Apparaat Sets Herhalingen
Tricep Push Down 4 12 – 10 – 8 – 6
Dippen 4 Maximaal
Triceps Extension 4 12 – 10 – 8 – 6
Zagen 4 12

Cool down: 1 minuut cardio apparaat naar keuze.

Buikspieren/Buikspierkwartier.

Schema Dag 2 (Rug & Biceps).
Warming Up: 10 minuten cardio apparaat naar keuze.

Rug

Type Apparaat Sets Herhalingen
Optrekken Breed 4 12
Lat Pull Down 4 12
Seated Row Machine (breed) 4 12
Dumbbell Row 4 12

Biceps
Type Apparaat Sets Herhalingen
Stang Dun 4 12 – 10 – 8 – 6
Stang Breed 4 12 – 10 – 8 – 6
Dumbels 4 12 – 10 – 8 – 6

Cool Down: 10 minuten roeien
Buikspieren/Buikspierkwartier


Schema Dag 3 (Benen & Schouders).

Warming Up : 10 minuten cardio apparaat naar keuze.

Benen.

Type Apparaat Sets Herhalingen
Squaten 4 12 – 10 – 8 – 6
Leg Curl 4 12 – 10 – 8 – 6
Leg Extension 4 12 – 10 – 8 – 6
Leg Press Schuin 4 12 – 10 – 8 – 6

Schouders
Type Apparaat Sets Herhalingen
Side Raise Dumbels 12 – 10 – 8 – 6
Front Raise Met Schijf 12 – 10 – 8 – 6
Uitstoten Met Schijf 12 – 10 – 8 – 6
(Gezamenlijk Side,Front,Uitstoten 12,10,8,6)
Cool Down: 10 minuten cardio apparaat naar keuze
Buikspieren/Buikspierkwartier
 
Persoonlijk houd ik er niet van als je gym al begint aan te raden om creatine en shakes te nemen. Het schema ziet er naar mijn idee goed uit.

Maar waarom geen full body workout 3x per week met vooral de grote compounds erin?
 
Ik zou het echter niet weten ik had met de instructeur die aanwezig was een schema gemaakt en die vroeg wat ik wou trainen en dat was massa en hierop baseerde hij het schema
 
als één van mijn instructeurs zo'n schema maakt voor een nieuweling van 2 meter, die 70 kilo weegt, dan is hij ontslagen!
- leer eerst alles over eiwitrijke voeding en ga eten! Daarna maar eens gaan nadenken over shakes.
-10 minuten cardio? Buikspierkwartier? Denkt die instructeur dat je tijd teveel hebt ofzo ?Wil je massa, dan idd naar compounds en zorg er maar eerst voor dat je elke training sterker wordt anders klopt er iets niet.
- lees veel, leer en probeer te experimenteren met veel verschillende schema's maar ga vooral veel lezen.
 
Precies wat er al gezegd wordt: niet gelijk met creatine en shakes beginnen.

Je doet voor borst plat drukken 2x (Bankdrukken en Dumbbell Drukken) Dit is hetzelfde doe er 1, 2 heeft geen zin.

De cardio aan het begin zou ik ook weg laten.

Voor triceps doe je "zagen" wat is dat??
3 oefeningen is voldoende.

Voeg deadlift toe bij je rug.

3 biceps oefening hoeft ook niet perce.

Hou je trainingen zo kort mogelijk, is alleen maar extra verbranding.

Weet niet wat je nu eet, maar kan niet anders dan dat het te wienig is. Verdubbel dit.
Voeg desnoods elke week 1 boterham bij.

Succes
 
Bedankt voor jullie tips
is er ergens een basisschema voor compounds op de site aanwezig ?
 
Bedankt voor jullie tips
is er ergens een basisschema voor compounds op de site aanwezig ?

ga gewoon Starting strength volgen:D
genoeg over te vinden. zelf vind ik dat wel een goede basis.

Edit: sorry had niet gelezen dat je al een tijdje traint.
als dat tijdje al 6 maanden is dan raad ik het niet aan. tenzij je tot nu toe haast geen gains hebt.
 
Hi,

Ik verkoop zelf sportschema's. vanaf 14,99. ik maak ze ook op maat voor je, stel je wilt afvallen of aankomen in spiermassa kan ik dit voor je realiseren!
Ben al een aantal jaar bezig dus iedereen die geïnteresseerd is in een goedkoop en professioneel trainingsschema hit me up!
je kan mij bereiken via fitmetteun@hotmail.com

Ik weet zeker dat ik je kan helpen hierin (en andere kijkers ook!)

Groeten,

Teun
Hartstikke leuk Teun, maar na 7 jaar heeft hij vast wel wat gevonden.
 
Hartstikke leuk Teun, maar na 7 jaar heeft hij vast wel wat gevonden.
Ik wilde net serieus reageren op dit topic tot jij dit stuurde, goeie bump dit :roflol:
 
Dat is logisch natuurlijk :) Ik post dit ook mede omdat ik graag andere wil helpen :)
Misschien is het voorstellen van jezelf wel even handig voor je hier schema's komt verkopen.
 
Een voedingsschema op maat maken?? nog nooit een PT anywhere, zo’n uitspraak horen zeggen, misschien ben ik wel onwetend, don’t know.
 
Een voedingsschema op maat maken?? nog nooit een PT anywhere, zo’n uitspraak horen zeggen, misschien ben ik wel onwetend, don’t know.
Er zijn heel veel special snowflakes tegenwoordig
 
Back
Naar boven