AndroidHealthClinic

Schema fullbody of split (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

d310989

Cool Novice
Lid geworden
3 apr 2015
Berichten
31
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Sinds dat ik train (paar maanden) heb ik eigenlijk niet een goed schema gevolgd, en wil nu graag wat meer gedisciplineerd gaan trainen met een fullbody workout. De meeste fullbody workouts die ik op internet en hier op het forum vind zijn een variatie van SS met 3 dagen trainen. Ik ben van plan te gaan bulken en wil toch 6x per week hard gaan eigenlijk. Volgens mij kan dat wel met een full body workout maar moet ik misschien iets aanpassen? 6x heavy squatten in de week lijkt mij iets te veel van het goede, zeker als ik ook nog voetbal ernaast. Tips zijn welkom, bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Een programma of routine is ontworpen voor een reden, het is niet zomaar willekeurig in elkaar gegooid. Doe een routine zoals ontworpen en kijk of het werkt. In dit geval, je traint 3x per week en niet 6x per week omdat je lichaam rust nodig heeft voor herstel.
 
Laatst bewerkt:
Ja is 1rm, ik heb de lift nummers ff weggehaald heeft ook geen toegevoegde waarde. Ik heb vroeger al eens 3dagen getraint maar merk dat ik toch liever vaker ga, en daar ook meer resultaat mee haal. Zou ik dan over moeten stappen op een split omdat fullbody te zwaar zou zijn?
 
Een split betekend niet dat je vaker traint in feite, met een split train je je spiergroepen 1x in de week (direct) met fullbody 3x per week, dus voor beginners is dat meestal het beste omdat je dan sneller vooruitgang maakt. Of anders Upper body/Lower body (4x per week trainen in totaal). Als je echt 6x wilt trainen moet je wel een split doen, maar het is minder effectief.
 
push/pull/leg/push/pull/legg

of

ub/lb/ub/lb/ub/lb

Hoe dan ook als je 6x per week wilt trainen mag het volume per training aan de lage kant zijn, zeker naast je voetbal. je herstel is niet lang genoeg als de intensiteit te hoog licht, bovendien groei je in rust :)

push/pull/leg (of mijn voorkeur: leg/push/pull) is prima, en ga je een x 5x in de week geen probleem, begin gewoon de volgende x waar je gebleven was
 
Zes keer per week Fullbody is echt teveel. Wil je echt 6x per week trainen? Kies dan Split, wil je eerst gewoon vooral groeien als beginner? 3/4 keer per week fullbody.
 
Back
Naar boven