AndroidHealthClinic

Schema gezocht! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

leannovice

Novice
Lid geworden
3 aug 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Hi allemaal!

ik ben onlangs sinds 6 maandjes weer begonnen met trainen na 2 jaar gestopt te zijn, daarvoor heb ik 1 jaar getraind en naar mijn gevoel niet genoeg vooruitgang geboekt. Nou wil ik het deze keer goed aanpakken. Ik heb zelf een schemaatje in elkaar geflanst voor 2x in de week fullbody omdat ik Geen tijd heb om vaker in de week te gaan i.v.m werk en 2x in de week boksen ernaast.

mijn schema ziet er als volgt uit:
Borst: bench press 3 x 10
borst: incline dumbell press 3 x 12
rug: barbell row: 3 x 10
rug: lat pulldown 3 x 12
benen: Squat 3 x 10
Benen: leg curl 3 x 12
schouders: overhead press 4 x 10
biceps: barbell curl 4 x 10
triceps: Dips 4 x 8
Buikspieren: 10-15 minuten.

Dit schema herhaal ik 2x in de week van boven naar beneden, op maandag& donderdag

Mijn doel is om in massa aan te komen ik hoef niet droger te worden.
stats: leeftijd 23, lengte 1.88m gewicht 74Kg

graag ontvang ik advies/kritiek op wat er beter kan aan mijn schema. Of een voorbeeld van een ander werkend schema.
 
Zijn wel erg veel oefeningen voor een fullbody schema. Ik zou eerder zoiets aanhouden:

- benchpress (borst)
- Bent over row (rug)
- military press (schouders)
- Squat (benen)
- Deadlift (benen/rug)
En dan nog 2 oefeningen erbij voor bijvoorbeeld armen of kuiten. Armen pak je met de compounds ook mee dus is niet noodzakelijk

Dit 2 tot 3x per week en overload toepassen.
 
Zijn wel erg veel oefeningen voor een fullbody schema. Ik zou eerder zoiets aanhouden:

- benchpress (borst)
- Bent over row (rug)
- military press (schouders)
- Squat (benen)
- Deadlift (benen/rug)
En dan nog 2 oefeningen erbij voor bijvoorbeeld armen of kuiten. Armen pak je met de compounds ook mee dus is niet noodzakelijk

Dit 2 tot 3x per week en overload toepassen.
Moet ne niet
Zijn wel erg veel oefeningen voor een fullbody schema. Ik zou eerder zoiets aanhouden:

- benchpress (borst)
- Bent over row (rug)
- military press (schouders)
- Squat (benen)
- Deadlift (benen/rug)
En dan nog 2 oefeningen erbij voor bijvoorbeeld armen of kuiten. Armen pak je met de compounds ook mee dus is niet noodzakelijk

Dit 2 tot 3x per week en overload toepassen.
Kwa sets en herhalingen 5x5 ? Of gewoon naar eigen invulling
 
Top dan ga ik dat doen, ik train in totaal al 2 jaar maar is dan 1 oefening per spiergroep niet een beetje weinig of is dat niet zo ?
 
Wamt met dit schema pak je voor elke spiergroep 1 oefening
 
Top dan ga ik dat doen, ik train in totaal al 2 jaar maar is dan 1 oefening per spiergroep niet een beetje weinig of is dat niet zo ?
In een fullbody is het lastig om spieren meerdere oefeningen te pakken en niet een belachelijke lange training te hebben. Als je meer oef per spier wilt hebben is fullbody niet de split voor jou
 
Top dan ga ik dat doen, ik train in totaal al 2 jaar maar is dan 1 oefening per spiergroep niet een beetje weinig of is dat niet zo ?
Fullbody heeft zichzelf wel bewezen, dus nee is prima. Ligt ook aan je doelen.
 
Ik heb vandaag een schema in elkaar gezet en ik zou graag jullie mening hierover wilen weten, ik vraag me af of dit schema een beetje goed in elkaar zit.
 

Bijlagen

  • Champseason UL KRACHT SCHEMA JAYSON.xlsx
    39,3 KB · Weergaven: 76
Ik heb vandaag een schema in elkaar gezet en ik zou graag jullie mening hierover wilen weten, ik vraag me af of dit schema een beetje goed in elkaar zit.

Ik zou je deadlift sowieso uit de upper dag halen. En deze inruilen voor een row.
Voor de rest ziet het er prima uit. Misschien nog een hamstring curl oid bij lowerdag erbij.
Weigted push ups zou ik persoonlijk ook vervangen door een dumbell of bench press
 
Ja klopt sws ben ik dat ook van plan benchen spreekt me ook meer aan hahah, en bij de 2e upperbody dag moet ik dan de deadlift alleen eruit halen en voor de rest is het dan goed want bij de 2e upperbody dag heb ik al een row erin zitten
 
Zal gewoon 2x per week dezelfde training doen. Flat bench en Incline bench gewoon zelfde dag niet 1 keer flat en 1 keer Incline. Dus push ups eruit.

En deadlift eruit en row erbij. Dus je bent over kan je laten staan en doe je die andere dag cable row bijv.
 
Oh op die manier nu snap ik hem, thanks voor de tips man ik ga ermee aan de slag. Dan heb ik nog 1 laatste vraag als je het nie erg vind en dat is de aantal sets per spiergroep per week is dit teveel als je naar het schema kijkt of kan dit wel
 
Hangt van je manier van trainen af. Ik ga all out en doe dan 1 a 2 sets per oefening max en dan 2 a 3 oefeningen per spiergroep. Maak je netjes je setjes af en zitten er nog 1 of 2 reps in de tank kan het prima zal wel max 3 sets per training per oefening doen.
Als je dan elke week iets zwaarder of een rep extra kan ben je op de goede weg.
Dus max 3 sets per oefening en richting failure aimen
Train je echt tot failure kan je namelijk nooit 3 a 4 sets doen. (Mits het je hele training bevat die 4 sets.
 
Back
Naar boven