MuscleMeat

schema herzien

Bezoekers in dit topic

niekc

Cool Novice
Lid geworden
18 dec 2010
Berichten
147
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
90kg
Beste forumleden.

ik doe nu al een jaar intensief aan sport,(inclusief kracht training) en volg nu sinds 3 maanden rippetoe(2 dagen per week).
gaat allemaal prima en de gewichten gaan nog steeds omhoog(squads ondertussen 3x5x92,5kg
naast kracht training heb ik een pittig vol schema door mijn andere sporten en door mijn werk.(al is het maar een zaterdagbaantje)
door recente veranderingen kan ik slechts 2 dagen per week krachttraining doen, namelijk de woensdag en de vrijdag.(voorheen de maandag en vrijdag.)

het probleem is alleen dat als ik woensdag train ik vrijdag nog totaal niet hersteld ben, zelfs als ik de donderdag helemaal niets doe.
ik krijg de gewichten dan gewoon niet omhoog.
nu ben ik gaan denken en ben op een aantal aanpassingen gekomen voor het schema maar ik weet niet welke ik het beste kan gebruiken.


aanpassing A

in plaats van de trainingen AB-AB-AB de trainingen AB-BA-AB-BA en dan de vrijdag(of woensdag als dat betere resultaten oplevert) op 80% van het gewicht te doen.


aanpassing B

in plaats van de trainingen AB-AB-AB de trainingen AB-BA-AB-BA en dan de vrijdag(of woensdag als dat betere resultaten oplevert) te gaan werken aan spierconditie in plaats van kracht en dan dus 3 x 15 te doen.
het liefste heb ik eigenlijk kracht maar als op 80% van je kunnen werken haast niets oplevert dan liever maar wat extra uithoudingsvermogen gezien ik naast een gespierd uiterlijk ook train als ondersteuning voor andere sporten.


aanpassing C

een compleet ander schema.
het liefst niet want ik vind rippetoe wel lekker en dan voral vanwege de compound oefeningen, maar als het nodig is om verder te komen ben ik berijd een ander schema te nemen(liefst met compound oefeningen.)
vond de push pull versie van rippetoe wel potentie hebben maar ben bang dat ik dan toch het zelfde probleem weer ga krijgen.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rippetoe-vs-push-and-pull-292303/


aanpassing D

voor als er nog een oplossing is waar ik niet op ben gekomen(schema omgooien is helaas geen optie had dat al lang gedaan als dat kon.)


edit
aanpassing E
gewoon wennen aan het hebben van maar 1 rustag tussen 2 trainingen.

alvast bedankt voor het helpen maken van deze moeilijke beslissing.
 
Laatst bewerkt:
iemand?
 
Misschien je andere sporten schrappen?
nope, dat is helaas geen optie.

het is of 1 dag op 80%, of 1 dag spieruithoudingsvermogen of iets dat er op lijkt, weet alleen niet wat.

iemand anders?
 
Back
Naar boven