XXL Nutrition

Schema icm cardio training? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tunux

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
4.223
Waardering
366
Lengte
1m85
Goedendag,

Ik ben opzoek naar een Powerlift / gewichthef schema.

Nou heb ik zelf wel een aantal schema's op het oog maar het vervelende punt is dat ik op mijn werk 2x per week cardio training doe. op de maandag en de woensdag waarbij de woensdag ook nog wel bodyweight excercises kan bevatten. deze trainingen zijn voor mij verplicht (defensie).

Nou vroeg ik mij af hoe ik dit het best kan combineren met een dergelijk schema?

Ik heb voorheen altijd split schema's gedaan maar daar haal ik geen plezier meer uit. Ik zou nu graag wat meer powerlift trainingen pakken.

Ik had zelf bijvoorbeeld starting strength in gedachten, of een 3 daagse ub/lb routine.

graag niet meer dan 3 keer per week omdat ik dus al 2 en soms 3 keer per week op werk sport.
 
Ligt er een beetje aan, wat zijn je stats op sq-dl-bench? Die cardio hoef je je niet zo druk om te maken ernaast.
 
Ligt er een beetje aan, wat zijn je stats op sq-dl-bench? Die cardio hoef je je niet zo druk om te maken ernaast.
Stats zijn bar slecht nu.

Heb bijna 1,5 jaar niet getraind.

Dus ik zo graag weer op 0 beginnen.
 
Maak meteen een goed plan zou ik zeggen met alles erop en eraan. Heb elders een verzameltopic over StrongLifts geopend zal ik je ff pm'en maar wss is een dergelijk programma gewoon je beste optie.

In het begin is het namelijk het makkelijkst om meteen een flinke sprong qua kracht te maken (neurale ontwikkeling) waardoor je op termijn veel makkelijker voortgang kan maken (totaal volume) zonder herstel issues. Ongeacht je doelen.

Zeker als er ook nog een stukje spiergeheugen bij komt kijken.

Succes iig.
 
Als ik het zo lees zou ik lekker voor Stronglifts gaan. Denk niet dat je op de aanbevolen gewichten hoeft te beginnen aangezien je al wat kracht hebt, maar overdrijf ook niet te veel daarmee. Je kan beter iets te laag beginnen en progressie blijven maken dan al snel tegen een plateau oplopen.
Aangezien je op maandag en woensdag verplichte trainingen hebt kan je het m.i. het best op di/do/za doen, om je herstel niet te veel in de weg te zitten.

Succes!
 
Back
Naar boven