MuscleMeat

Schema in orde?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
24 okt 2018
Berichten
8
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
70kg
Hallo,

Ik ben een beginner in de fitness wereld en vraag me af of mijn schema in orde is.
  • Hoelang je traint
    2,5 maand
  • Wat je doel is
    Aankomen in spiermassa
  • Waar je prioriteiten liggen
    Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht?
  • Beschikbare apparatuur
    Abonnement bij basic fit.
  • Beschikbare tijd
    6 dagen in de week kan ik gaan, alleen soms met een beperkte tijd.
Ik ben graag minimaal een uur in de sportschool tot maximaal 2 uur. Ik ben ooit begonnen met 5x5 stronglifts en was door de 5x5 schema te weinig en te kort in de sportschool en wilde meer naar de sportschool en heb daarom oefeningen erbij gedaan en het volgende schema eruit gekregen. Is dit schema een beetje in orde? Ik denk dat ik misschien teveel aan het rotzooien ben met mijn schema. Zou ik met dit schema moeten stoppen en wellicht gaan kijken naar een ander schema zoals bijvoorbeeld het volgende?
https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/

Of dit moet een prima schema zijn?


Maandag; Borst & Tricep
Workout A


Bench Press 5x5
Dumbell Press 3 x 10
Incline Dumbell Press 3 x 10
Incline Bench Press 3 x 10
Chest Press met een smith apparaat 3 x 10
Cable Mid to mid flys 3 x 10
Cable High to low flys 3 x 10
Cable Low to high flys 3 x 10

Cable lateral tricep pushdown/ met touw 3 x 10
Cable tricep pushdown, 1 arm 3 x 10


Dinsdag; Rug & Bicep
Workout B


Barbel Row 5 x 5
One arm dumbull row 3 x 10
Deadlift 3 x 5
Lateral Pulldown 3 x 10
Cable row 3 x 10
Hyper extensions 3 x 10

Barbell curl 3 x 10
Barbell hammer curl 3 x 10
Dumbell curl 3 x 10

(straight arm pull down?)

Woensdag; Schouders
Workout C


Overhead shoulder press 5 x 5
Dumbell shoulder press 3 x 10
Cable side raise 3 x 10
Dumbell front raise 3 x 10
Bent over raise 3 x 10
Barbell upright row 3 x 10
Face pull 3 x 10

Shrug 3 x 10

Donderdag; Benen
Workout D


Squat 5 x 5
Leg extension 3 x 10
Leg curl 3 x 10
Lunges 3 x 10
Gluten kickback, smithapparaat 3 x 10
Standing calf raise smithapparaat. 3 x 10

Vrijdag;
Workout A


Zaterdag;
Workout B

Zondag; rust

Maandag;
Workout C



Etc.


Ik kijk graag uit naar jullie meningen, reacties & tips etc.
 
Ik ben graag minimaal een uur in de sportschool tot maximaal 2 uur. Ik ben ooit begonnen met 5x5 stronglifts en was door de 5x5 schema te weinig en te kort in de sportschool en wilde meer naar de sportschool en heb daarom oefeningen erbij gedaan en het volgende schema eruit gekregen.
Hoe hoog zijn je stats op squat, bench en deadlift dan? Met SL 5x5 ben je uiteindelijk gewoon ruim een uur bezig.

Is dit schema een beetje in orde? Of zou ik hiermee moeten stoppen en wellicht gaan kijken naar het volgende schema?
https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/
Schema is zeker niet in orde. Volg dan het schema uit de link als je echt iets anders wil doen.
 
Ga nou maar gewoon voor een goede 12-16 weken Stronglifts doen en lekker een basis opbouwen. Het is nu je prioriteit om de techniek van de belangrijkste oefeningen te leren en wat basiskracht op te bouwen.
Als je perse eigenwijs wilt zijn en je denkt geen beginnersschema nodig te hebben kan je inderdaad voor die ub/lb gaan, maar daar ga je lang niet zo snel vooruitgang mee boeken. Het schema wat je zelf opgeeft is in ieder geval totaal uit balans.
 
Ga nou maar gewoon voor een goede 12-16 weken Stronglifts doen en lekker een basis opbouwen. Het is nu je prioriteit om de techniek van de belangrijkste oefeningen te leren en wat basiskracht op te bouwen.
Als je perse eigenwijs wilt zijn en je denkt geen beginnersschema nodig te hebben kan je inderdaad voor die ub/lb gaan, maar daar ga je lang niet zo snel vooruitgang mee boeken. Het schema wat je zelf opgeeft is in ieder geval totaal uit balans.

Maar het is bij de Stronglifts zo dat je dan maar 3/4 week keer naar de sportschool gaat ter wel ik 6/7 dagen kan en wil. Zou ik door 6 dagen naar de sportschool gaan dan niet meer progressie boeken dan door maar 3/4 keer naar de sportschool gaan, of moet het dan beter zijn om 3/4 keer naar de sportschool te gaan en netjes aan de 5x5 schema te houden en daar meer progressie uit te halen?

Bedankt voor je reactie
 
Waarom kies je niet voor een bewezen beginnersschema zoals 5 x 5 stronglifts op een goed 3x per week FB schema ?

Dit soort bro split schemas zijn over het algemeen niet optimaal voor beginners
 
Ben je nog steeds het antwoord aan het typen of negeer je nou gewoon mijn vraag?
 
Ben je nog steeds het antwoord aan het typen of negeer je nou gewoon mijn vraag?
Je vraag wat mijn stats waren is niet relevant, mijn vraag was of dit schema in orde was. Je volgende opmerking dat mijn schema zeker niet in orde is heb ik wat meer aan.

Bedankt voor je reactie.
 
Waarom kies je niet voor een bewezen beginnersschema zoals 5 x 5 stronglifts op een goed 3x per week FB schema ?

Dit soort bro split schemas zijn over het algemeen niet optimaal voor beginners

Dan zal ik minder naar de sportschool moeten gaan en 3x pw de stronglifts moeten volgen.

bedankt voor je reactie.

bewerkt; of wellicht dat ik nog ga kijken voor de UB/LB schema dat in de link staat op mijn eerste post?
 
Je vraag wat mijn stats waren is niet relevant, mijn vraag was of dit schema in orde was. Je volgende opmerking dat mijn schema zeker niet in orde is heb ik wat meer aan.

Bedankt voor je reactie.
Je stats zijn heel relevant, zeker in combinatie met de mogelijkheid om elke training progressie te kunnen blijven maken. Hoe wil je anders weten of een programma geschikt voor je is of niet? Maar blijkbaar wil je ze niet geven en dat is een ander verhaal.
 
Je stats zijn heel relevant, zeker in combinatie met de mogelijkheid om elke training progressie te kunnen blijven maken. Hoe wil je anders weten of een programma geschikt voor je is of niet? Maar blijkbaar wil je ze niet geven en dat is een ander verhaal.

Oké vandaar,

Hierbij de stats

Bench press 85 kg 1 rm
Deadlift 110 kg 1 rm
Squat 90 kg 1 rm

Ik kan lastig zwaardere gewichten erbij toevoegen, en daarom heb ik de andere oefeningen erbij gedaan waardoor het misschien uiteindelijk wel gaat lukken om er gewicht bij toe te voegen & sterker en gespierder te worden. Deloaden is al een aantal keer gebeurd.

bedankt voor je reactie
 
Oké vandaar,

Hierbij de stats

Bench press 80 kg 1 rm
Deadlift 110 kg 1 rm
Squat 90 kg 1 rm

Ik kan lastig zwaardere gewichten erbij toevoegen, en daarom heb ik de andere oefeningen erbij gedaan waardoor het misschien uiteindelijk wel gaat lukken om er gewicht bij toe te voegen & sterker en gespierder te worden. Deloaden is al een aantal keer gebeurd.

bedankt voor je reactie
Dus je kunt geen gewicht meer toevoegen op je al je 5x5 sets en je hebt ook gebruik gemaakt van resets? Dan kan je beter een intermediate programma gaan volgen dan gewoon hetzelfde te doen en er dan zelfs nog meer aan toe te voegen, dat werkt je gewoon tegen in je progressie.
 
Dus je kunt geen gewicht meer toevoegen op je al je 5x5 sets en je hebt ook gebruik gemaakt van resets? Dan kan je beter een intermediate programma gaan volgen dan gewoon hetzelfde te doen en er dan zelfs nog meer aan toe te voegen, dat werkt je gewoon tegen in je progressie.

Dat klopt, ik ben niet bekend met resets en intermediate programmas, hier ga ik dan achteraan en erover zoeken.
Klopt het dat de UB/LB een intermediate programma is of bedoel je hier wat anders mee?

bewerkt; Resets bedoel je daar niet mee deloaden? Want dat heb ik al wel toegepast.
 
Dat klopt, ik ben niet bekend met resets en intermediate programmas, hier ga ik dan achteraan en erover zoeken.
Klopt het dat de UB/LB een intermediate programma is of bedoel je hier wat anders mee?
Resetten betekend dat je 10% van het gewicht afhaalt en opnieuw opbouwt. Stel je moet 5x5x100 squaten en je doet 3x5, 1x4 en 1x3 dan ga je terug naar 90 en begint opnieuw te bouwen richting de 100 en waarschijnlijk red je het dan wel. Dit kan je 2 of hoogstens 3 keer doen. Je zou ook nog even 3x5 kunnen gebruiken om wat langer progressie te blijven maken. maar uiteindelijk lukt het gewoon niet meer om iedere sessie te verhogen (vandaar dat niemand hier 1000 kg squat!).

De UB/LB uit de link kan zowel door beginners als vroege intermediates worden gebruikt. Ondanks dat ik het niet overal 100% mee eens ben is het verder een prima uitgebalanceerd schema voor mensen die sterker willen worden en massa willen pakken.
 
bewerkt; Resets bedoel je daar niet mee deloaden? Want dat heb ik al wel toegepast.
Een deload is een periode van ongeveer een week waarin je op lagere intensiteit traint of met minder volume om je lichaam (en geest) wat rust te geven, maar wel te blijven trainen. Een reset is een kleine verlaging van de intensiteit met het doel om door een plateau te breken tijdens het opnieuw opbouwen.
 
Een deload is een periode van ongeveer een week waarin je op lagere intensiteit traint of met minder volume om je lichaam (en geest) wat rust te geven, maar wel te blijven trainen. Een reset is een kleine verlaging van de intensiteit met het doel om door een plateau te breken tijdens het opnieuw opbouwen.

Bedankt voor je reactie weer. Ik ga de reset toepassen dan en het netjes bij de 5x5 houden, en dat uitmelken, lukt dat niet dan zal ik een intermediate schema gaan volgen.
 
Back
Naar boven