MuscleMeat

Schema maken (Bulk)

Bezoekers in dit topic

Bbdreams

Novice
Lid geworden
9 mei 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Beste,

Na het doornemen van de sticky's en enkele logs gevolgd te hebben, heb ik besloten om aan de slag te gaan met het maken van een voedingschema om goed te groeien qua massa.

Ik zit enkel met 1 iets waar ik moeite met heb,
- De activiteitsfactor.

Ik weet niet goed welke te nemen omdat ik elke dag een goed uur fiets + zware arbeid doe + daarbovenop train. (Heb ook zeer veel stress, neem ik medicatie voor nu) (Als het iets uitmaakt?).

Raden jullie een bepaalde factor aan voor dit ? ikzelf vind het moeilijk kieze
Later upload ik zeker mijn voeding en training schema

Alvast bedankt
 
Wat doet je gewicht op dit moment met hoe je nu eet en traint?
Blijft je gewicht gelijk dan neem je dat aantal kcal als uitgangspunt.
Die berekeningen zijn schattingen.
 
Ik kwam enorm snel aan, ben begonnen op 70kg en weeg nu 75kg (ben nog niet zo heel lang bezig).
Het gewicht gaat wel omhoog maar het lijkt alsof ik 'even smal' lijk, ik weet dat die normaal is maar vind beetje lastig en moet die zo snel mogelijk in me hoofd krijgen om geduld te hebben.
 
In het begin als je net meer gaat eten gat het altijd snel. Je krijgt extra maag en darm vulling. Vaak hou je ook wat vocht vast. Je kan dan zo in een week 2 kg aankomen. Maar daarna gaat T vaak al langzamer.

Hoe lang ben je al bezig en hoeveel kwam je per week ongeveer aan?

Probeer je te richten op 0,5 kg per week aankomen. Stel je kwam 0,8 kg per week aan en je at toen 3500 kcal per dag. Dan verlaag je je kcal met 300 kcal per dag. Dan zou je ongeveer 0,5 kg per week aankomen.

Over het algemeen is het als je 500 kcal boven je onderhoud eet per dag dat je in een week ca 0,5 kg aankomt.

Zo kan je je onderhoud bepalen. Formules geven een indicatie. Maar je echte onderhoud kan je alleen bepalen door te kijken op welk aantal kcal je gewicht gelijk blijft.
 
Gewoon proberen en zien wat het doet met uw lichaam, word je niet zwaarder dan moet je meer kcal eten, word je te snel zwaar en verhoogd uw vet% te snel dan moet je weer kcal verminderen.
 
Back
Naar boven