XXL Nutrition

Schema om de 5 a 4 weken veranderen of elke week andere oefeningen?

Bezoekers in dit topic

bbleu

Novice
Lid geworden
30 aug 2013
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
62kg
Vetpercentage
11%
Ik heb een vraag wat je het beste kan doen.

Ik ga naar de sportschool en ik doe vaak verschillende oefeningen, elke week wat anders niet altijd hetzelfde, maar wel elke week hetzelfde spiergroep. dus


Maandag - Rug Bicep

Dinsdag - Borst Tricep

Woensdag Been - doe ik wel altijd hetzelfde.

Donderdag - Schouders

Vrijdag - Armen

Dit doe ik dus wel hetzelfde alleen die oefeningen zijn altijd anders,en ik heb niet altijd spierpijn

mijn vraag is dus kan je beter 5 of 4 weken lang dezelfde oefeningen doen en na de 5 weken weer je oefeningen veranderen, of gewoon elke week ander oefeningen, ik ga ook moeilijk omhoog in gewicht.

zijn er mensen die hier steeds om de maand veranderen?



Groetjes Bbleu
 
Zoek uit welke oefeningen het meest effectief zijn en maak daar een schema mee. Daar zal je dan het meeste rendement mee halen.
Om vooruitgang te blijven boeken moet de intensiteit altijd hoog blijven en de spieren een lekkere overload te verwerken krijgen.
Dus waar kan progressief laden = meer gewicht of extra reps.

Elke maand of elke 6 weken een ander schema is nergens voor nodig. Als dus de oefeningen maar intensief genoeg zijn en optimaal stimuleren in kracht en massagroei.
 
wisselen om te wisselen is niet nodig.

Kies per spiergroep een oefening uit; (laat me het makkelijk voor je maken)
Benchpress (chest)
squat (benen/core)
deadlift (benen/core)
military press (schouders)
1h bent over row (rug)
chin ups (bicep/rug)
dips (tricep/chest)

probeer deze oefeningen altijd te doen, probeer elke week of paar weken meer gewicht of meer herhalingen te doen, zorg voor voorruit gang op deze oefeningen. Welke oefeningen je verder doet i dont care, wissel lekker een eind in de rondte.

bijv rug biceps dag:
- 1h bent over row
- chin ups

- rug iets
- shrug iets
- achterkant schouder iets
- bicep iets

benen dag:
- squat
- deadlift

- been iets
- been iets
- kuit iets
- kuit iets

schouder dag:
- military press
- voorkant schouder iets
- zijkant schouder iets
- zijkant schouder iets
- achterkant schouder iets
- achterkant schouder iets
- shrugs iets

armen dag:
- chin ups
- dips

- bicep
- bicep
- tricep
- tricep
 
bbleu als je niet omhoog gaat in gewicht/niet groeit zal je meer moeten eten (of bedoelde je dat niet?) en wellicht is een UB/LB split beter passend Of maak een 3 daagse split waarbij je op dag 4 dus weer met dag 1 begint.
Als je spieren vaker traint zal je er sneller sterker in worden en beter groeien.
 
Zoek uit welke oefeningen het meest effectief zijn en maak daar een schema mee. Daar zal je dan het meeste rendement mee halen.
Om vooruitgang te blijven boeken moet de intensiteit altijd hoog blijven en de spieren een lekkere overload te verwerken krijgen.
Dus waar kan progressief laden = meer gewicht of extra reps.

Elke maand of elke 6 weken een ander schema is nergens voor nodig. Als dus de oefeningen maar intensief genoeg zijn en optimaal stimuleren in kracht en massagroei.
Bedankt!

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:59 ----------

wisselen om te wisselen is niet nodig.

Kies per spiergroep een oefening uit; (laat me het makkelijk voor je maken)
Benchpress (chest)
squat (benen/core)
deadlift (benen/core)
military press (schouders)
1h bent over row (rug)
chin ups (bicep/rug)
dips (tricep/chest)

probeer deze oefeningen altijd te doen, probeer elke week of paar weken meer gewicht of meer herhalingen te doen, zorg voor voorruit gang op deze oefeningen. Welke oefeningen je verder doet i dont care, wissel lekker een eind in de rondte.

bijv rug biceps dag:
- 1h bent over row
- chin ups

- rug iets
- shrug iets
- achterkant schouder iets
- bicep iets

benen dag:
- squat
- deadlift

- been iets
- been iets
- kuit iets
- kuit iets

schouder dag:
- military press
- voorkant schouder iets
- zijkant schouder iets
- zijkant schouder iets
- achterkant schouder iets
- achterkant schouder iets
- shrugs iets

armen dag:
- chin ups
- dips

- bicep
- bicep
- tricep
- tricep
Bedankt!

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

bbleu als je niet omhoog gaat in gewicht/niet groeit zal je meer moeten eten (of bedoelde je dat niet?) en wellicht is een UB/LB split beter passend Of maak een 3 daagse split waarbij je op dag 4 dus weer met dag 1 begint.
Als je spieren vaker traint zal je er sneller sterker in worden en beter groeien.
Nee dat is het niet,ik eet genoeg eiwit ik weeg 70 kilo waarvan veel vet,ik heb veel gebulkt.

Maar iemand vertelde mij dat als je 4 of 5 weken dezelfde oefeningen doet en daarna weer verwisseld met andere dat je spieren dan weer prikkels krijgt en dat je weer spierpijn krijgt. Ik heb niet altijd meer spierpijn vooral in mijn armen wat ik ook doe.

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

bbleu als je niet omhoog gaat in gewicht/niet groeit zal je meer moeten eten (of bedoelde je dat niet?) en wellicht is een UB/LB split beter passend Of maak een 3 daagse split waarbij je op dag 4 dus weer met dag 1 begint.
Als je spieren vaker traint zal je er sneller sterker in worden en beter groeien.
Nee dat is het niet,ik eet genoeg eiwit ik weeg 70 kilo waarvan veel vet,ik heb veel gebulkt.

Maar iemand vertelde mij dat als je 4 of 5 weken dezelfde oefeningen doet en daarna weer verwisseld met andere dat je spieren dan weer prikkels krijgt en dat je weer spierpijn krijgt. Ik heb niet altijd meer spierpijn vooral in mijn armen wat ik ook doe.
 
Waarom zou je spierpijn willen?
 
Bedankt!


Nee dat is het niet,ik eet genoeg eiwit ik weeg 70 kilo waarvan veel vet,ik heb veel gebulkt.

Maar iemand vertelde mij dat als je 4 of 5 weken dezelfde oefeningen doet en daarna weer verwisseld met andere dat je spieren dan weer prikkels krijgt en dat je weer spierpijn krijgt. Ik heb niet altijd meer spierpijn vooral in mijn armen wat ik ook doe.


Spierpijn zegt over het algemeen niets over spiergroei of groei in kracht. Het geeft meestal alleen aan dat je iets anders of meer hebt gedaan dan je gewend bent te doen.
Groei stimuleer je door goede effectieve oefeningen te blijven doen met een overload door volume en weerstand en voldoende voeding.

Afwisselen van oefeningen kan je zo nu en dan doen tegen vervelend worden van steeds hetzelfde maar de spieren merken daar normaal verder niets van.
Van belang is daarom altijd gewichten blijven verhogen zodra dat kan.

70kilo met veel vet? Dan is er geen goede balans in voeding vs training en andere activiteiten.
Dus intensiever trainen en wellicht iets minder zwaar/vaak bulken.
 
Waarom zou je spierpijn willen?
Ze zeggen dat het een indicatie is van spiergroei, al hoewel ik heb het opgezocht en zeggen ze dat het niet perse zo is,maar als je spierpijn heb lijkt het mij wel dat je spieren goed zijn beschadigd waardoor ze weer gaan herstellen. Dus geeft het mij een gevoel dat ik goed getraind heb.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Spierpijn zegt over het algemeen niets over spiergroei of groei in kracht. Het geeft meestal alleen aan dat je iets anders of meer hebt gedaan dan je gewend bent te doen.
Groei stimuleer je door goede effectieve oefeningen te blijven doen met een overload door volume en weerstand en voldoende voeding.

Afwisselen van oefeningen kan je zo nu en dan doen tegen vervelend worden van steeds hetzelfde maar de spieren merken daar normaal verder niets van.
Van belang is daarom altijd gewichten blijven verhogen zodra dat kan.

70kilo met veel vet? Dan is er geen goede balans in voeding vs training en andere activiteiten.
Dus intensiever trainen en wellicht iets minder zwaar/vaak bulken.
Ik doe altijd 12 herhalingen probeer ik in ieder geval,maar iedereen zegt wat anders de ene zegt je moet 8 herhalingen doen voor toename spiermassa en de andere zegt 12 herhalingen. Alleen met kracht ga je moeilijk omhoog met 12 herhalingen. Ik denk dat als ik ga droog trainen dat ik dan rond de 60 kilo ben hoop ik. ik ben wel begonnen met 52 kilo
 
Back
Naar boven