XXL Nutrition

Schema op failure (1 bezoeker)

Als eens een "failure" schema gedaan?


  • Totaal stemmers
    64

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.035
Waardering
37.853
Lengte
1m88
Er word hier een hoop gezegd over failure, maar wie heeft eigenlik al eens een schema op (positieve) failure geprobeerd?

Of zeggen de meesten hier elkaar na zonder het eigenlik zelf geprobeerd te hebben? :)

Ik iig geval niet maar wil het wel eens proberen in de nabije toekomst.
 
Nog niet gedaan, maar ben het wel van plan om nu en dan terug toe te passen op iso stuff
 
Hmm train ik wel eens zonder failure??;)

Nee ik train geregeld op failure en soms nog erover heen.
Maar ik volg dan ook een split en doe niet alles 3x per week.
 
Trainde ook regelmatig op faillure en ging toch goed vooruit. Maar stopte op een gegeven moment een beetje met vooruitgang en moest toen wat anders gaan doen. Dus nu opbouwen per week en soms tot faillure. Voorbij faillure heeeeel zelden.
 
Ik train altijd op faillure en zo nu en dan daar nog voorbij. Ik zou niet weten hoe ik anders moest trainen.
 
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat failure "an sich" nuttig is. Niet dat het daarmee meteen slecht is, hoogstens zwaar (en voor sommigen te zwaar bij voortdurend tot failure trainen)
 
Ik heb 6 jaar lang iedere laatste set van iedere oefening tot failure getraind, ik heb het grootste deel van mijn fysiek daarmee opgebouwd. Als massa mijn hoofddoel was, dan zou ik het waarschijnlijk nog doen.
 
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat failure "an sich" nuttig is. Niet dat het daarmee meteen slecht is, hoogstens zwaar (en voor sommigen te zwaar bij voortdurend tot failure trainen)

Ja dat hoor ik wel vaker. Ik lees de laatste tijd ook steeds dat het een belasting zou zijn voor het centrale zenuwcentrum. Maar ik begrijp daar geen snars van. Hoezo zou dat dan een belasting zijn? En waar merk je dat dan aan?

Ik heb zo het idee dat als je de spieren tot groeien wilt dwingen, dat je ze echt tot op het gaatje door moet trainen. Dat betekent niet dat ik elke set tot failure doe, want dat zou teveel van het goede zijn. Maar het merendeel dus wel. Nu moet ik zeggen dat ik het ook gewoon heerlijk vindt om te trainen en dat tot failure mij meer voldoening geeft. Massa, droogte, vorm enzo komen bij mij, hoe gek het ook klinkt, op de tweede plaats.
 
Ja dat hoor ik wel vaker. Ik lees de laatste tijd ook steeds dat het een belasting zou zijn voor het centrale zenuwcentrum. Maar ik begrijp daar geen snars van. Hoezo zou dat dan een belasting zijn? En waar merk je dat dan aan?

Als je tot failure gaat dan ga je zo ver dat je spieren de kracht niet meer kunnen leveren. Je zenuwstelsel dat de spieren aanstuurt stuurt dan wel signalen, maar die kunnen niet meer worden uitgevoerd. Naast dat je spieren moeten herstellen van de inspanning, moet ook je zenuwstelsel herstellen.

CNS Overtraining

Ik heb zo het idee dat als je de spieren tot groeien wilt dwingen, dat je ze echt tot op het gaatje door moet trainen. Dat betekent niet dat ik elke set tot failure doe, want dat zou teveel van het goede zijn. Maar het merendeel dus wel. Nu moet ik zeggen dat ik het ook gewoon heerlijk vindt om te trainen en dat tot failure mij meer voldoening geeft. Massa, droogte, vorm enzo komen bij mij, hoe gek het ook klinkt, op de tweede plaats.

Je wordt prima groter zonder altijd tot failure te trainen (HST)
Je wordt ook prima sterker zonder tot failure te trainen (Olympische gewichtheffers)
 
Als je tot failure gaat dan ga je zo ver dat je spieren de kracht niet meer kunnen leveren. Je zenuwstelsel dat de spieren aanstuurt stuurt dan wel signalen, maar die kunnen niet meer worden uitgevoerd. Naast dat je spieren moeten herstellen van de inspanning, moet ook je zenuwstelsel herstellen.

CNS Overtraining



Je wordt prima groter zonder altijd tot failure te trainen (HST)
Je wordt ook prima sterker zonder tot failure te trainen (Olympische gewichtheffers)

Oke, dat van dat zenuwstelsel is me nu wat duidelijker. Tnx daarvoor (goede link trouwens). HST zou ik me eens in moeten verdiepen. Ik weet er wel het een en ander van, maar echt diep ben ik er nooit op ingegaan. Dat je sterker kunt worden zonder tot failure te trainen, dat is me wel duidelijk ja.

In ieder geval bedankt voor je snelle info.
 
Ik heb het nog nooit niet gedaan :D
 
mensen die zeiken over niet tot failure trainen, zijn gewoon te lui en gaan niet diep. Trainen bitch!
 
mensen die zeiken over niet tot failure trainen, zijn gewoon te lui en gaan niet diep. Trainen bitch!

dat wil niet zeggen dat onder sommige omstandigheden zoals hersteltraining of echt een diep moment van je low carb dieet failure niet altijd gewenst is
 
bijna altijd en jah ook af en toe (1 keer per week) bij ub/lb.
zoieso altijd bij een classiek split.
 
elk setje zorg ik ervoor dat ik de laatste rep eigenlijk niet meer normaal uitvoer, tot het gaatje dus. daarnaast doe ik mn setjes ook afbouwen in reps dus bijv. 12 - 10 - 8 - 6 met steeds zwaardere gewichten.
gaat het te gemakkelijk verhoog je al bij je eerste setje etc etc.
simple and it works for me.
 
alleen bij laatste werkset van een oefening.
 
mensen die zeiken over niet tot failure trainen, zijn gewoon te lui en gaan niet diep. Trainen bitch!

Wat een ongelofelijk domme dingen kan jij toch zeggen mass_builder
 
Back
Naar boven