MuscleMeat

Schema op failure (1 bezoeker)

Als eens een "failure" schema gedaan?


  • Totaal stemmers
    64

Bezoekers in dit topic

ik durf te wedden dat power lifters meestal ook tot failure trainen zonder dat ze het door hebben.


Dit is zowat nogwel het vaagste wat ik ben tegengekomen hier... Hoe is het in vredesnaam mogelijk om tot failure te trainen en het niet doorhebben?

Of ben jij er zoeen van ik vandaag een setje van 10 gemaakt met banken, waarbij je spotter de laatste negen voor zijn rekening genomen heeft?

Imo gaat een powerlifter alleen tot failure waneer hij faalt bij het pogen tot een nieuwe 1RM te komen.
 
tot failure gaan hoef niet altijd met spotter, als je laatste rep maar net gaat ben je tot failure aan het trainen ;)

dus weel hebben niet door dat ze tot failure trainen. heel veel denken dat als een spotter mee help een laatste rep er uit te persen of een paar dat je dan alleen tot failure traint
 
tot failure gaan hoef niet altijd met spotter, als je laatste rep maar net gaat ben je tot failure aan het trainen ;)

dus weel hebben niet door dat ze tot failure trainen. heel veel denken dat als een spotter mee help een laatste rep er uit te persen of een paar dat je dan alleen tot failure traint


Als je laatste rep nog net gaat heb je dus geen failure. Ik weet niet of je engels kent, maar het betekent zoiets als:,, niet meer lukken''

als een spotter dus meehelpt, train je dus nog beyond failure...
 
Als je laatste rep nog net gaat heb je dus geen failure. Ik weet niet of je engels kent, maar het betekent zoiets als:,, niet meer lukken''

als een spotter dus meehelpt, train je dus nog beyond failure...
damnz dan heb ik het altijd verkeerd begrepen damn ik heb dus bijna nooit tot failure getraind:( ik train trouwens altijd alleen

ik hoop nat het niet nodig zal zijn om vanaf nu altijd tot failure te gaan
 
Alleen m'n benen op vrijdag; een heel schema tot failure is me toch iets te veel van het goede, misschien in de (nabije) toekomst.:wl:
 
in split-schema train ik eigenlijk altijd tot failure, gewoon tot het punt dat ik niet nog 1 rep zou kunnen maken....
 
Positieve failure toch?

positieve failure = concentrische beweging lukt niet meer
negatieve failure = eccentrische beweging lukt niet meer

Bij het halen van nieuwe records ga ik tot failure. Anders nooit.
 
in split-schema train ik eigenlijk altijd tot failure, gewoon tot het punt dat ik niet nog 1 rep zou kunnen maken....

Dat is dus geen failure.. dat gaat er van uit dat je daadwerkelijk ook alles probeert om die laatste rep te halen (en daar dan niet in slaagt).


(waargebeurde) anecdote: Vraagt iemand uit het publiek aan Ronnie Coleman of hij ook altijd tot failure traint... Coleman richt zich tot zijn manager die naast hem zit en fluistert hem wat in zijn oor, waarop de manager zegt.. excuses, maar Coleman vraagt wat falen betekent, hij kent het woord niet ;)
 
Ronnie kan gewoon elk gewicht handelen;)
 
Ik ga alleen tot failure als ik een (nieuwe) XRM wil behalen (met X een integer).
 
Vraagt iemand uit het publiek aan Ronnie Coleman of hij ook altijd tot failure traint... Coleman richt zich tot zijn manager die naast hem zit en fluistert hem wat in zijn oor, waarop de manager zegt.. excuses, maar Coleman vraagt wat falen betekent, hij kent het woord niet

haha, die is goed :)
 
(waargebeurde) anecdote: Vraagt iemand uit het publiek aan Ronnie Coleman of hij ook altijd tot failure traint... Coleman richt zich tot zijn manager die naast hem zit en fluistert hem wat in zijn oor, waarop de manager zegt.. excuses, maar Coleman vraagt wat falen betekent, hij kent het woord niet ;)

Zalig!!!
 
Wie zegt dat powerlifters nooit tot max trainen? In elk geval WEL bij de beide max. oefeningen als het via het wsb principe is......
 
Meestal is het enige wat ik echt tot failure train men biceps. Gewoon omdat het makkelijker is met biceps tot failure te gaan dan bijvoorbeeld met borst (benchen ofzo) aangezien ik 9/10 geen spotter heb. Het helpt wel tot failure gaan, maar echt een schema hiervan, weet het niet.
 
Dat is dus geen failure.. dat gaat er van uit dat je daadwerkelijk ook alles probeert om die laatste rep te halen (en daar dan niet in slaagt).

allright, dan ga ik zelden tot failure (mijn laatste rep haal ik, die daarna niet meer dus die laat ik zo goed als altijd achterewege)... had ik de term failure dus verkeerd begrepen :)
 
Laatst bewerkt:
We zeggen dit al jaren maar het is doodsimpel: tot failure werkt, failure zelf niet. Daar zijn ook studies van. Je moet gewoon de rep kunnen doen, en op een fatsoenlijke manier. Slecht uitgevoerde reps, of reps die je halverwege moet stopzetten, of waar je veel hulp bij nodig hebt voegen niets toe aan je training. Het is dus de kunst van zwaar te trainen, zonder te falen.
 
zoals altijd is er volgens mij de neiging om schema door elkaar te halen...
split: spierfalen, of verder
voor mezelf betekend dat maw 1x per week de zelfde speiren, ander niet hersteld en geen vooruitgang.

bij 2 of 3x per week voor mij zeker geen spierfalen, anders ga ik achteruit, en dat kan niet de bedoeling zijn
 
Back
Naar boven