MuscleMeat

Schema powerlifting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobertW

Novice
Lid geworden
16 sep 2014
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
82kg
Hallo allemaal,

Mijn naam is Robert, en ik ben nieuw hier. Ik ben al een jaar of twee/drie bezig met fitness (fanatiek, 5 dagen/week) en het valt mij op dat ik relatief sterk ben. Mijn kracht/massaverhouding ligt hoger dan mijn medemens, dat betekent dat ik dus minder massa heb dan de meesten die evenveel als mij benchen/squaten/deadliften.

Hierom, en omdat ik het leuk vind, wil ik mij graag richten op powerliften.

Ik heb echter vrij weinig verstand van deze manier van sporten, dus besloot ik hier iets te posten.
Momenteel kan ik:
1x squat 110 kg
1x deadlift 170 kg
1x benchpress 110 kg

Verder: ik woon voor een half jaar in Indonesie, kan dus veel kip/groenten/rijst eten en ben vrij serieus bezig met mijn voeding. Heb ook een enorm chille gym gevonden waar ik alles wel uit kan voeren (Hammerhead voor de kenners..):cool:

Zou iemand mij willen helpen dmv een schema oid? Ik ben 7dagen/week beschikbaar voor training (en rust)
Ik twijfel tussen een LB/UB schema en een push/pull/legs schema.
De LB/UB lijkt me ideaal, en dan 3x UB en 2xLB per week pakken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Robert.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan het dat je squat even hoog is als je bench? Blessure ofzo of later begonnen met squatten?
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f114/check-pl-schema-isolatie-373468/

Wellicht heb je hier iets aan om door te lezen, de eerste post is niet betrouwbaar (verkeerd schema) maar verderop wordt uitgelegd dat een benadering het handigste is.
Ik doe nu de Madcow benadering/schema.

Bedankt! Ik had zoiets in gedachte: mij focussen op bench, deadlift en squat. Echter, drie keer trainen per week klinkt in mijn oren als te weinig en ik verveel me dan te erg. Daarnaast ziet er schema er vrij dun uit, en ik twijfel dus of ik alles wel maximaal train.


Hoe kan het dat je squat even hoog is als je bench? Blessure ofzo of later begonnen met squatten?

Later begonnen met squaten ja. En ik train mijn benen niet zo vaak als mijn UB, gezien het feit dat mijn benen al vrij breed zijn. (en ik wil niet enorme benen hebben):D

------

Ik denk dat ik mijn schema ga baseren op op press/pull/legs waarmee ik de focus leg op bench/pull-ups/deadlift&squat. Iemand hier ervaring mee?

---------- Toegevoegd om 03:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:36 ----------

73m33p.png


het lijkt er op dat dit mijn schema gaat worden. Mijn doelstelling is om de 'basic' oefeningen wekelijks te verhogen met:
squat en bench: 2,5 kg
deadlift: 3,5 kg

Heeft er iemand aan/opmerkingen op mijn schema? Graag vermelden!!:o
 
Als je wilt powerliften kan je beter een ander schema gebruiken. Hiermee pak je op maandag geen een basis oefening, je squat maar 1x per week, je hebt squat, benchpress en deadlift op 1 dag gepropt en benchpress staat als benen aangegeven terwijl dit borst is.
Ik wilde eerst ook isolatie erbij doen (zie topic..) maar zoals je kon lezen was dit niet handig om te doen. Je wilt je focussen op de grote 3, dan moet je ook een schema hebben met de grote 3, met alleen eventueel assistance (verschilt een beetje per schema).

Ik adviseer je dus toch mijn topic (en andere powerlift topics) eens door te lezen en op basis daarvan een benadering kiezen wat goed voelt voor jou en waarmee je echt kan focussen op de grote 3.
Anders is het niet echt een powerliftingsschema.
 
Willen powerliften maar niet teveel je ben willen trainen.


Dat gaat hem niet worden
 
pak een bestaand schema en probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden
 
Okeoke, duidelijk. Bedankt voor de reacties. De tweede 'benchpress' moest legpress zijn voor mij benen.. Ik zal die anderen topics nogmaals doorlezen en dan opnieuw kijken wat mij het beste/leukste lijkt.

Ik ben namelijk bang dat die andere schema's, zoals Madcow, erg snel gaan vervelen...
 
Back
Naar boven