Fitness Seller

schema rug/biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IJSer

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2006
Berichten
4.960
Waardering
1
Ik zou graag weten in welke volgorde het slimst is om te trainen( en andere op/aanmerkingen), bijvoorbeeld:

traps
lats
biceps

lats
traps
biceps
etc. ( of is dit niet echt van belang ? )

traps:
- Dumbbell Shrugs
- Dumbbell Upright Row

lats:
- Cable pulldown
- Seated row
- Bentover rows

biceps:
- Preacher Curls
- Concentration Curls
- Dumbbell Alternate Bicep Curl

(onderarmen)
- Wrist curls
 
rug eerst.. meeste lichamelijke inspanning
traps vervolgens, onderdeel/bovenkant rug..
dan biceps.. relatief kleine spiergroep, die ook al redelijk belast wordt bij rug (althans bij mij)
 
waarom trek je niet op? en wat doe je voor je onderrug... imo zijn upright rows te verwaarlozen voor je traps... en dumbbell shrugs ook niet echt spannend, maar dat zal met je leeftijd te maken hebben? je wil nog niet te zwaar trainen ofzo? en ik zou @ biceps een incline curl i.p.v. de preacher of de conc. curl doen
 
Ehm ik heb geen ervaring met optrekken, en voor onderrug wou ik eigenlijk gaan deadliften, maar ik ga eerst even proberen de techniek goed onder controle te krijgen, tot echt omhoog in gewicht te gaan. En JA ik wil wel zwaar trainen, ik heb alleen niet al te veel ervaring met veel oefeningen en schemas ed.
 
waarom trek je niet op? en wat doe je voor je onderrug... imo zijn upright rows te verwaarlozen voor je traps... en dumbbell shrugs ook niet echt spannend, maar dat zal met je leeftijd te maken hebben? je wil nog niet te zwaar trainen ofzo? en ik zou @ biceps een incline curl i.p.v. de preacher of de conc. curl doen

wat is er mis met dumbbell shrugs?
 
Ja, ik dacht ook dat dit wel een goeie oefening was, als goed en zwaar uitgevoerd ??? voor de rest weet ik niet veel oefeningen voor de traps te verzinnen
 
barbell shrugs :)
 
haha ja :p zover kwam ik nog wel, maar ff serieus, dumbbell shrugs en barbell shrugs inzelfde schema? want komt toch neer op hetzelfde
 
nee zou er maar 1 doen, ik zou gewoon beginnen met dumbbell shrugs
 
kunnen je traps groeien op 1 oefening dan ?
 
lijkt me wel,doe er ook maar 1 oefening voor bij deadlift spreek je ze trouwens ook beetje aan.
 
ah ok, en de oefeningen voor biceps zijn wel ok?
 
ja hoor bij onderarmen zou je nog reversed wrist curls kunnen toevoegen
 
lats:
- Cable pulldown
- Seated row
- Bentover rows

traps:
- Dumbbell Shrugs

biceps:
- Preacher Curls
- Dumbbell Alternate Bicep Curl
- Hammer Curls

(onderarmen)
- Wrist curls
- Reverse Wrist curls

Bij reverse wrist curls pak ik stuk minder gewicht, is wel normaal of niet? En Hammer Curls kan ik er eventueel bijpakken ja, lekkere oefening.
 
Laatst bewerkt:
waarom 4 oefeningen voor biceps.. na een rugtraining lukt mij amper 2 á 3 oefeningen..

concentration curls eruit! of anders gebruik je ff de search functie.. schemas en info zat
 
Revese wrist curls doe je na de wrist curls, dus pak je zowiezo minder, + dat de beweging naar boven met de reverse wat zwaarder is, iedergeval vind ik zelf.
 
vind ik ook,maar als je nou eerst reversed doet?
 
Revese wrist curls doe je na de wrist curls, dus pak je zowiezo minder, + dat de beweging naar boven met de reverse wat zwaarder is, iedergeval vind ik zelf.

waar train je eigenlijk? :P aangezien je in son woont
 
ja maakt niet uit.. dan pak ik hem ook lichter, en zou het uitmaken qua inspanning voor onderarm in welke volgorde je ze pakt?
 
Back
Naar boven