MuscleMeat

Schema ( spiermassa ) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik bedoel dat als je blessure krijgt je er weinig mee wint maar als je het goed doet dan win je er wel wat mee, dat staat opzich lijkt mij
dus ik hoefde het niet te onderbouwen
 
;) ik gebruik trouwens ook creatine sinds kort.. weet niet of dat nog van belang is om erbij te zetten. Maar ik vermeld het ff
 
euhm nee denk het niet je moet het dan gewoon rustig opbouwen met trainen enzo maar met creatine heb je kans dat je wel wat aankomt enzo maar dat weet je al denk ik , ik mag geen creatine van mijn begeleider omdat ik al goed zit kwa gewichten en mijn eigengewicht is ook goed, maar zeer belangrijk niet denk ik
 
ja mijn gewicht is niet bepaald hoog ik weeg 68 kg en ben 1.81 en net 16 geworden. Dus kan wel wat aankomen
 
als je goed eet komt dat wel goed ik weeg zelf maar 75 en ook net 16 maar hoelang train je? ik doe het 1,5 jaar
 
Ik doe het ook 1,5 jaar en eet gewoon goed. En ik ben erg slank in me heupen en in me benen daarom weeg ik ook niet zoveel.. maar mijn instructuur zij dat het geen kwaad kan.
 
okee ik heb bij die andere post van je nog wat neergezet kijk daaro ook ff.
ga je ook benen trainen?
 
ja ik train gewoon alle spiergroepen man
 
ooh okee ben ik ook weer mee begonnen ik was tijdje gestopt want bovenbenen werden best wel dik in vergelijking met kuiten enzo
maar nu ga ik weer tegenaan :)
 
Maar nu ik ook creatine gebruik. Zou jij me schema dan anders doen. Meer belasting ofzo? of is het denk je wel goed nu..
 
euhm creatine is niet zo dat je gelijk spierkracht erbij krijgt (niks is gratis he)
je zult het gewoon op moeten bouwen..
ik ben nou zonder creatine plotseling ook 10 kg met dumbbell drukke vooruit gegaan maar denk dat ik altijd onder de maat heb getraint alleen jammer dat ik nou nog steeds nooit borst voel :S
 
hoe bedoel je nederlandse oefeningen ??
 
haha okee maar ik doe het ook hoor met dat engels komt gewoon omdat het op al die bordjes staat en iedereen zegt het in het engels maar als je het in het Nederlands zou zeggen dan sap ik het ook net zo goed :)
en is dus echt niet flauw
 
Misschien niet te vroeg voor creatine, als je nog geen goede trainingschema hebt en voedingsschema en pas 1 half jaar traint?
 
Nou, terwijl de rest zwoegt op de seated rowing zit ik gezellig kletsend te roeien, en gaan zij naar leg extension dan strek ik de benen. (okee, het is flauw, maar die spullen en oefeningen werken echt niet beter als je met engelse kreten gooit).
Ik ben het met je eens dat de Nederlandse taal vervuild wordt met Engelse termen.

In het zakelijk verkeer:
manager ipv leidinggevende
management ipv beheer
etc.


De Engelse termen zijn in de fitnesswereld vakjargon geworden.

Ik vrees dat vrijwel alle Nederlandse vakliteratuur termen bevat als:
"leg extension" ipv "been strek oefening"
"bent over row" (bor) ipv "voorover gebogen roeien"
"calf raises" ipv "kuit heffingen"
"biceps curl" ipv "biceps kromming euh... krul... euh..." verzin eens een term


Slechts enkele termen zijn vertaald en algemeen bekend in de NL krachtwereld, bv:
quatten - kniebuigen
bench press - bankdrukken

Het is net als met anatomische termen: in ieder land weet men waar je het over hebt als je de latijnse namen gebruikt.
En in ieder land (uitgezonderd Frankrijk natuurlijk) weet men welke oefening je bedoelt als je de Engelse termen gebruikt.

Nederlands komt vaak gekunsteld over.
(ik zit nu achter mijn persoonlijke rekentuig dit verhaal in te typen op mijn toetsenbord terwijl ik naar mijn beeldscherm kijk, even snel bewaren op mijn harde schijf, een diskette station heb ik niet meer, hij kon de diskettes niet meer uitwerpen :) :) )
 
Train ook excentrisch helpt ook goed als je lekker volgepompte spieren wil hebben tenminste is wel wat de meeste bodybuilders willen lijkt mij.
hoop dat je weet wat het is :p zoniet vraag het...

hey , wat voor schema heb jij dan? ik ben ook 16 train ook 1.5 jaar
en nu het zelfde schema als phantom. maar trainen jullie traps niet ? en militairy press is toch zelfde als dumbbell press?? heb je btw ook voedingschema? zo ja kun je het even posten kan ik beetje kijken hoe jij het hebt;)

tnx bart
 
kun je wat meer geven met je biceps en triceps omdat je deze spieren dan nog niet teveel belast hebt.

beetje persoonlijk, ik vond het niet super.

Geef ik je gelijk in, maar wat ik dan k*t vind..
is wanneer je maandag borst+biceps doe & je bent hard gegaan op je biceps, dan voel je het enorm hard de volgende dag wanneer je rug traint :s
 
Back
Naar boven