AndroidHealthClinic

Schema ( spiermassa ) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

phantom1990

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
1.616
Waardering
8
hallo,

Heeft iemand mischien een goed schema voor mij. Ik wil echt puur voor spiermassa trainen. En hoeveel keer in de week raden jullie me aan om te gaan trainen ? :rolleyes:


Alvast bedankt.

mvg
 
hallo,

Heeft iemand mischien een goed schema voor mij. Ik wil echt puur voor spiermassa trainen. En hoeveel keer in de week raden jullie me aan om te gaan trainen ? :rolleyes:


Alvast bedankt.

mvg

30 keer per week is het best;)

j/k

Lees de eerst komende 2 weken ALLES hier door en kom dan terug met je zelfgemaakte schema:D
 
ga eerst maar eens 3 x in de week fullbody doen.
 
Ik doe al een half jaar full body.. maar vind het nu een beetje saai worden en heb aan me instructeur een nieuw schema gevraagd maar dat was echt waardeloos. En ik dacht mischien vind iemand het hier leuk om een schema in elkaar te knutselen..
 
als je in dezelfde gym traint als mij was dat geen probleem;)

nu weet niemand hier wat de mogelijkheden in de gym zijn
en of je de oefeningen kent die wij eventueel aan zouden raden ;)

daarom eerst ff zelf met een schema komen..

hier staat ergens een beginnersschema van 3xl misschien kun je die proberen
 
Kan je toch het beste zelf doen ivm beschikbare tijd/trainingsspullen, etc.

Maar een gewoon splitje kan toch wel?

Ma: borst, triceps
Di: rug, biceps
Woe: rust
Do: benen, buik
Vrij: traps, schouders.
 
Thnx ik ga wel wat met die van luuk doen en wat oefeningen daarbij verzinnen en zal het laten zien :)
 
ik zou borst en biceps doen en rug en triceps.
 
Dat hoor je wel vaker, vanwaar die voorkeur?
kun je wat meer geven met je biceps en triceps omdat je deze spieren dan nog niet teveel belast hebt.

beetje persoonlijk, ik vond het niet super.
 
Maandag: Rug:
Chin up
Bent over row
Deadlift
Barbell Shrug
Biceps:
incline curl
Drag curl
Preacher curl
The gironda perfect curl

Dinsdag: Borst:
Decline flyes
Bankdrukken
Schuin bankdrukken

Triceps:
Small bankdrukken
Skull crushers
Triceps rope press down
Triceps push down

Donderdag: Benen:
Squatten
Powercleans
Lunges
Standing calf raises
Leg extension


Vrijdag: Schouders:
Military press
lateral raise
Rear Lateral Raise
Schoulder press met dumbbells


Herhalingen: 10,8,6,(6)

Graag commentaat op dit schema ik sta open voor andere ideeen. En mijn doel is Spiermassa. Alvast bedankt:)
 
ik zou 1 bicep oefening minder doen, en 1 borst oefening meer,triceps ook 1 minder, voor de rest vind ik em er wel goed uitzien.
 
Kijk, da's beter:)

Een oefening minder voor triceps en biceps.
Die power cleans op donderdag, daar gebruik je ook je schouders bij; die train je vrijdag.
Je kan ze misschien beter helemaal weglaten en na een paar weken met dit schema getraint te hebben in een fullbody schema zetten.
 
Train ook excentrisch helpt ook goed als je lekker volgepompte spieren wil hebben tenminste is wel wat de meeste bodybuilders willen lijkt mij.
hoop dat je weet wat het is :p zoniet vraag het...
 
Oke thnx maar wat betekent excentrisch:rolleyes:
 
na ff wat uit het boek: je hebt concentrisch, statisch en excentrisch
statisch is vasthouden(dus stilhouden)
concentrisch is naar je toe halen dus dan spant je spier aan en wordt kleiner
excentrisch is je spier spant aan en wordt langer deze is het zwaarst van deze 3 bewegingen anders moet je ff kijken of er geen topic over is anders begin er 1 en dus excentrisch is dus bijvoorbeeld bij bankdrukken: langzaam naar beneden want je borst spier word langer als je de stang laat zakken dus zo.. ohja ga niet alleen excentrisch oefenen is blessure gevoelig en je wint er weinig mee maar is wel dus het meest effectief kwa pomp en opgeblaast gevoel in je arm borst noem maar op maar je moet zowiezo alle oefeningen en dan ook echt alle oefeningen met beleid doen dus niet smeiten gooien enzo want heeft geen zin en is pure verkrachting van de oefening dus pak een goed gewicht bij bijvoorbeeld incline dumbbells prech en doe rustig 10 herhalingen met voor mij dan 30 kg iedere dumbbell (pak wel je eigen gewicht)
en doe dat 3 x of 4 of wat jij wilt ohja andere mensen zeg als ik het fout heb ik ben ook maar een mens :p
 
na ff wat uit het boek: je hebt concentrisch, statisch en excentrisch
statisch is vasthouden(dus stilhouden)
concentrisch is naar je toe halen dus dan spant je spier aan en wordt kleiner
excentrisch is je spier spant aan en wordt langer deze is het zwaarst van deze 3 bewegingen anders moet je ff kijken of er geen topic over is anders begin er 1 en dus excentrisch is dus bijvoorbeeld bij bankdrukken: langzaam naar beneden want je borst spier word langer als je de stang laat zakken dus zo.. ohja ga niet alleen excentrisch oefenen is blessure gevoelig en je wint er weinig mee maar is wel dus het meest effectief kwa pomp en opgeblaast gevoel in je arm borst noem maar op maar je moet zowiezo alle oefeningen en dan ook echt alle oefeningen met beleid doen dus niet smeiten gooien enzo want heeft geen zin en is pure verkrachting van de oefening dus pak een goed gewicht bij bijvoorbeeld incline dumbbells prech en doe rustig 10 herhalingen met voor mij dan 30 kg iedere dumbbell (pak wel je eigen gewicht)
en doe dat 3 x of 4 of wat jij wilt ohja andere mensen zeg als ik het fout heb ik ben ook maar een mens :p

onderbouw..

misschien voor jou, maar bij een ander niet
 
Back
Naar boven