XXL Nutrition

Schema tijdens cutten

Bezoekers in dit topic

Markdeberg

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2020
Berichten
55
Waardering
14
Lengte
1m82
Massa
75kg
Hoi,

Ik ben sinds 11 weken bezig met een 5x5 schema in combinatie met bulken. (bestaat uit compound oefeningen).
Hierbij maak ik gebruik van progressive overload.

Na week 12 ga ik starten met cutten. Is het handig om gewoon het gewicht te blijven gebruiken waar ik op geëindigd ben aan het einde van mijn bulk? Of moet ik alsnog progessive overload blijven toepassen? Of is het nog beter om helemaal een ander schema te starten?

Ik hoor graag jullie mening!
 
Veel ervaring met cutten heb ik niet, maar ik denk dat je het beste hetzelfde schema aanhoud zodat je je kunt baseren op hoeveel je lifte voor je cut. Progressive overload zal moeilijk zijn, het zou al mooi zijn als je gewichten op je stang hetzelfde blijven.
Maar bon, dit is niet gebaseerd op eigen ervaring maar enkel op wat ik hier al gelezen heb.
 
Veel ervaring met cutten heb ik niet, maar ik denk dat je het beste hetzelfde schema aanhoud zodat je je kunt baseren op hoeveel je lifte voor je cut. Progressive overload zal moeilijk zijn, het zou al mooi zijn als je gewichten op je stang hetzelfde blijven.
Maar bon, dit is niet gebaseerd op eigen ervaring maar enkel op wat ik hier al gelezen heb.
Eens, van schema veranderen simpelweg omdat je gaat cutten zou ik niet per se aanraden. Wel is het belangrijk om zwaar te blijven tillen, als het nodig is om je totale trainingsvolume wat te verlagen om je gewicht hoog te houden zou ik dat doen. Dus iets minder reps/sets. Progressive overload tijdens een cut zou mooi zijn en kan in het begin vaak nog wel, doch zal dit redelijk snel lastig gaan worden..
 
Back
Naar boven