XXL Nutrition

Schema UB/LB split, advies/tips gevraagd!

Bezoekers in dit topic

phunk

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
161
Waardering
5
Hallo allemaal,

Ik doe sinds kort een UB/LB split. Toen ik echter ben rond gaan kijken naar andere UB/LB schema's, viel het mij op dat er veel tussen zitten die slechts 4-5 oefeningen hebben per training. Bij deze wil ik dan toch mijn schema laten checken door jullie, en wil ik weten wat jullie ervan vinden. A schema is meer compound gericht, wat lager in reps. B schema wat hoger in reps:

LB-A
5 x Standing calf raise
4 x Squats RPT
4 x Deadlift RPT
3 x Walking lunges
3 x Goodmorning

UB-A
4 x Chin ups - Reverse pyramid
4 x Bench press - Reverse pyramid
4 x Standing overhead press - Reverse pyramid
3 x Dumbell fly
3 X Skull crusher
3 x Shrugs
3 x Bent over barbell row
3 x Reverse barbell curl
3 x Rear fly

LB-B, meer reps
5 x Seated calf raises
3 x SL deadlift
3 x Squats
3 x Leg press
evt standing calf raises

UB-B, meer reps
3 x Weighted pullups
3 x Incline bench
3 x Weighted dips
3 x Overhead dumbbell
2 x Cable side raise
2 x One arm tricep extension
2 x Hammer preacher curl
2 x Rear cable fly

Abs geen vaste dag voor. Soms apart op een vrijdag, maar pak ze meestal tijdens Lower body-B.

Overige informatie:
Train al 5 jaar, waarvan 3 jaar ****around (ups en downs, voeding niet op orde) en 2 jaar serieus. Mijn doel is kracht/massa. Ontwikkelpunten zijn armen en borst. Ik train op maandag, woensdag en zaterdag. Momenteel 2 maanden aan het cleanbulken richting de 85kg.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
 
Vrij solide en gebalanceerd schema! Paar puntjes mijnerzijds:
1) Bij LB liever beginnen met compounds als squat, waar je je kuiten (plantairflexie) ook nodig zult zijn.
2) Twee keer shoulder presses per week kan te veel van het goede zijn (vooral bij UB-B waarbij je achter elkaar je voorkant schouder aanpakt met incline bencht, dipt en presst). Let daarop.
3) Shrugs zou je kunnen schrappen, omdat je sowieso al vrij hoog volume draait op de UB-dagen en je trapezius wel vaker wordt aangepakt in die week.

Voor de rest is het vooral spelen met volume. Je merkt vanzelf hoeveel sets je nodig zult zijn. Now grow!
 
Vrij solide en gebalanceerd schema! Paar puntjes mijnerzijds:
1) Bij LB liever beginnen met compounds als squat, waar je je kuiten (plantairflexie) ook nodig zult zijn.
2) Twee keer shoulder presses per week kan te veel van het goede zijn (vooral bij UB-B waarbij je achter elkaar je voorkant schouder aanpakt met incline bencht, dipt en presst). Let daarop.
3) Shrugs zou je kunnen schrappen, omdat je sowieso al vrij hoog volume draait op de UB-dagen en je trapezius wel vaker wordt aangepakt in die week.

Voor de rest is het vooral spelen met volume. Je merkt vanzelf hoeveel sets je nodig zult zijn. Now grow!

Hey! Bedankt voor je reactie. Ik gooi de shrugs eruit en begin bij LB met compounds. Wat betreft de shoulder presses heb je idd ook wel een punt. Dit ga ik denk ik even gewoon aankijken hoe het voelt, mocht ik merken dat het teveel is dan gooi ik die er ook uit of vervang ik hem voor iets anders.

Iemand anders nog commentaar?
 
Back
Naar boven