Fitness Seller

Schema van Kelei (bodybuilding.com) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kijkende naar zijn nieuwe schema valt het me op dat hij er geen incline BP meer in heeft. Echter wil ik deze er straks toch aan toevoegen. Zal ik ze dan ipv de dips doen of kan ik het er nog bij A of B extra bij pakken?
Wel.

Dips + Incline BP

en anders kun je ook flat BP + incline BP doen
 
Ik doe nu ook de revised routine, persoonlijk vindt ik fullbodies leuker, de rep range van 30 vind ik beter en makkelijker te doen dan de 50 reps. Verder een groot voordeel is door de fullbody geen wachttijden meer in de gym. Progressie is belachelijk met the original routine en deze revised routine. Volume = Massa, merk ik wel echt. Verder zijn alle full body oefeningen in het schema goed en leuk om te doen. Laatste punt is dat het A/B betreft oftewel je zou na elke A/B eventueel een rustdagje kunnen nemen ipv de D1/D2/D3 en dan rust (scheelt een dag). Al met al ben ik zeer tevreden met het schema.
 
Dat is goed om te horen! :)
 
Stil in dit topic!

Maken jullie nog progressie?
Ik heb een tijdje aan het FB schema moeten wennen maar maak zelf nog steeds progressie.
Merk wel dat die deload week na 3 weken hard nodig is... :)
 
Stil in dit topic!

Maken jullie nog progressie?
Ik heb een tijdje aan het FB schema moeten wennen maar maak zelf nog steeds progressie.
Merk wel dat die deload week na 3 weken hard nodig is... :)
Ik had precies hetzelfde, die full body heerlijk en maakte progressie als een beest, maar die deloads waren wel heel nodig :p Anyways, kijk me topic, laatste twee pagina's, dan zie je de absurde progressie die ik had geboekt in 10 weken tijd! Zat in een bulk toen, nu doe ik me cut van 10 weken, en het ziet er veel belovend uit na week 1 in de cut met hetzelfde schema alleen aangepast voedingsschema.
 
Jup zelfde

Keiharde progressie, en ik eet niet eens boven onderhoud haha, sick. Wordt sterker, groter én droger.

En inderdaad, na 3 weken ben ik naar de tering, dat merk ik zwaar goed tijdens de laatste paar trainingen, veel sneller moe en doe er dan veel langer over haha
 
Ik had precies hetzelfde, die full body heerlijk en maakte progressie als een beest, maar die deloads waren wel heel nodig :p Anyways, kijk me topic, laatste twee pagina's, dan zie je de absurde progressie die ik had geboekt in 10 weken tijd! Zat in een bulk toen, nu doe ik me cut van 10 weken, en het ziet er veel belovend uit na week 1 in de cut met hetzelfde schema alleen aangepast voedingsschema.

Heb je een log? :) (edit: ik ga hem ff lezen)

Ik wil na de kerst gaan cutten. Wordt mijn eerste echte cut in 2,5 jaar.
Kom van 72 naar 85 kg, de progressie is er nog steeds en ben dus bang dat als ik ga cutten dit ook aan krachtafname ga merken.

Hoe cut je 500 kcal onder onderhoud?
op hoeveel bf zit je nu? Wat denk je in 10 weken te halen? :)
 
Eindelijk chin-ups kunnen verhogen ! :D

Bij pull-ups zit ik al weken vast ( en dat maar op BW + 1,25 kg) :( (met ongeveer zelfde lichaamsgewicht)
Ga eens proberen om dagelijks 50 reps te doen en dan te deloaden, zelfde met incline BP die ook maar moeilijk stijgt.

Lichaamsgewicht blijft stabiel, volgende week kcal nog maar eens opschroeven (begonnen op 2700- nu al op 3000)

Begin wel last van schouders te krijgen bij Overhead Extensions en achterkant rug bij Dips. Ook na RDL voelen mijn hamstrings stram.
Ga denk ik weer wat dumbell extensions doen voor men rotator cuffs en veel meer stretchen.

Doe nu ipv Walking Lunges (respiratoir te belastend :D) elke training Front Squats. Volgend jaar is zien voor een leg-extension bankje voor de afwisseling.

Verdomme, wou dat ik ook elke dag kon trainen :( Kan meestal maar 4 dagen trainen in de week door lange werkdagen :(
 
Ik heb chin-ups vervangen door de cable pulldown met supinated grip, progressie gaat daar veel beter op bij mij

maar ik heb dan ook geen fatsoenlijk ding voor chin/pull-ups bij mn gym, voor pull ups deed ik sws all cable pulldown met pronated wide grip. Lats groeien prima heb ik de indruk
 
Heb thuis geen lat pulley dus dat zal em niet worden :) (heb thuis monkey bar wat prima voldoet :) )
Zou wel graag een hebben maar geen ruimte ervoor, zou perfect uitkomen voor triceps pressdowns en seated rows (doe nu t-bar rows als vervanging)

http://www.fitness-seller.nl/barbarian-wall-pulley/

Iemand ervaring met deze pulley, moet ie perse aan de muur vastgemaakt worden?
De lat tower van Barbarian zou teveel plaats in nemen
 
Heb je een log? :) (edit: ik ga hem ff lezen)

Ik wil na de kerst gaan cutten. Wordt mijn eerste echte cut in 2,5 jaar.
Kom van 72 naar 85 kg, de progressie is er nog steeds en ben dus bang dat als ik ga cutten dit ook aan krachtafname ga merken.

Hoe cut je 500 kcal onder onderhoud?
op hoeveel bf zit je nu? Wat denk je in 10 weken te halen? :)
Ik heb me voedingsschema aangepast, die heb ik ook gepost. Het verschil dat ik heb gemaakt zit hem in de carbs. Ik zat in de bulk rond de 350-400 carbs nu rond de 250 carbs, eiwitten verhoogt en vetten rond de 100g. Dat is het globaal, maar ik eet me carbs enkel en alleen na mijn training, voor mijn training max 50g carbs. Dit zal kan ik dan geleidelijk lager doen als ik niet tevreden ben, maar zoals ik al zei na me eerste week gaat het heel goed! Ik doe tevens ook aan IF.

Lees me log voor meer info :) (Alles staat erop, van progressie met bewijs tot aan nieuwe schema's en wat ik doe/hanteer op dit moment)
 
Ik heb chin-ups vervangen door de cable pulldown met supinated grip, progressie gaat daar veel beter op bij mij

maar ik heb dan ook geen fatsoenlijk ding voor chin/pull-ups bij mn gym, voor pull ups deed ik sws all cable pulldown met pronated wide grip. Lats groeien prima heb ik de indruk


Dat is wel jammer! De chin- en pullups zijn echt de shit...
Ik begon chinups met bodyweight. Doe nu 8 sets met 12,5 kg en gehoekte benen. (Voor abs)
Ik deed ook altijd cable pulldowns, maar dat is toch anders... Merk dat vooral met de pullups.
Pull push is gewoon anders... Wat je ook kunt doen is de smith machine gebruiken.
Stang op de hoogste stand, kun je iig chinups doen.

Gisteren weer leg press recordje verbroken, met 12 reps, morgen dus WEER omhoog :)
Verder maak ik eigenlijk met alle oefeningen nog steeds wel progressie.
Incline DP van 30 naar 36, 12 reps.
Vandaag ook maar eens proberen te verhogen... :)
 
Dat is wel jammer! De chin- en pullups zijn echt de shit...
Ik begon chinups met bodyweight. Doe nu 8 sets met 12,5 kg en gehoekte benen. (Voor abs)
Ik deed ook altijd cable pulldowns, maar dat is toch anders... Merk dat vooral met de pullups.
Pull push is gewoon anders... Wat je ook kunt doen is de smith machine gebruiken.
Stang op de hoogste stand, kun je iig chinups doen.

Gisteren weer leg press recordje verbroken, met 12 reps, morgen dus WEER omhoog :)
Verder maak ik eigenlijk met alle oefeningen nog steeds wel progressie.
Incline DP van 30 naar 36, 12 reps.
Vandaag ook maar eens proberen te verhogen... :)
Dit is mijn gym:

- geen squat rack (''tegen ons beleid'', uwotm8)
- geen dip ding
- geen pull/chin up ding
- geen smith machines, geen hack squat oid
- DB's niet hoger dan 28 kg
- barbell bench press kan niet versteld worden, is alleen flat

i cry evertim :(:o
 
Dit is mijn gym:

- geen squat rack (''tegen ons beleid'', uwotm8)
- geen dip ding
- geen pull/chin up ding
- geen smith machines, geen hack squat oid
- DB's niet hoger dan 28 kg
- barbell bench press kan niet versteld worden, is alleen flat

i cry evertim :(:o
I cry along with you, gast ga naar een andere gym en wel DIRECT... Die regels slaan nergens op. Je mist de meest essentiële apparaten en toch zit je er nog.
 
I cry along with you, gast ga naar een andere gym en wel DIRECT... Die regels slaan nergens op. Je mist de meest essentiële apparaten en toch zit je er nog.

Kan opzich prima trainen met wat ik nu heb, maar ik zit vast aan een jaar contract t/m eind januari 2014..

Maak prima gains hoor daar niet van, maar ga dan idd wel switchen. Kan nu net de 28 kg DB's pakken met de incline bench bv, en hoger gaat niet. Dus heb nog 2 maanden om van 8 naar 12 reps te gaan haha, daarna zit ik vast.
 
Dit is mijn gym:

- geen squat rack (''tegen ons beleid'', uwotm8)
- geen dip ding
- geen pull/chin up ding
- geen smith machines, geen hack squat oid
- DB's niet hoger dan 28 kg
- barbell bench press kan niet versteld worden, is alleen flat

i cry evertim :(:o


Wow, dat is idd wel vreemde instelling van een gym!
Zijn idd de meest essentiele apparaten... Smith machine valt nog mee maar de rest os toch wel fitness 1 o 1!
Zelfs voor vrouwen.... :/
 
Als je binnenkort het kelei schema wilt gaan gebruiken. Raden jullie dan aan om meteen de nieuwe te pakken of eerst tijdje de oude?

Wie doet er op dit moment de nieuwe en hoe is de progressie?
En iemand die meteen de nieuwe is gaan doen ipv eerst de oude?
 
Als je binnenkort het kelei schema wilt gaan gebruiken. Raden jullie dan aan om meteen de nieuwe te pakken of eerst tijdje de oude?

Wie doet er op dit moment de nieuwe en hoe is de progressie?
En iemand die meteen de nieuwe is gaan doen ipv eerst de oude?
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/michielns-log-354591/index4.html#post8214220

Onderste gedeelte van die post.




Zou met de nieuwe beginnen. Je kunt eventueel eerst even normale setjes doen (3x10) ipv rest-pause, om te wennen.. Of als je meteen met rest-pause gaat doen, beginnen met 20 reps totaal (bij elke of bij sommige oefeningen) ipv 30. Of gewoon meteen rest-pause met 30 reps doen natuurlijk :)
 
Interessant schema. Hoe delen jullie de trainingsdagen in per week? Is het noodzakelijk op na elke fb training een dag rust te houden? Train nu namelijk op maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag en wil dat graag zo houden.
 
Back
Naar boven