AndroidHealthClinic

Schema van Kelei (bodybuilding.com) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Interessant schema. Hoe delen jullie de trainingsdagen in per week? Is het noodzakelijk op na elke fb training een dag rust te houden? Train nu namelijk op maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag en wil dat graag zo houden.
Nee, je traint juist (indien mogelijk) elke dag met een periodieke deload om de drie weken. Het mooie aan deze routine is dat ie flexibel is, mis je een dag dan ga je gewoon verder waar je bleef. In jouw geval ziet er dat dus zo uit:

Ma: A
Di: B
Do: A
Vr: B

PS: sorry dat dat beloofde Excelbestandje op zich laat wachten. Heel druk op het moment.
 
He qxx, lijkt wel dat jij je een beetje ontfermt als de kelei van dit forum haha. Ben jij nu zelf al begonnen aan de nieuwe versie en hoe bevalt het ik ben vandaag er mee begonnen, alles wat lichter gepakt maar toch voel ik het wel in mijn benen hoor. Bedank voor al je informatie en als iemand nieuwsgierig is, dit is mijn log waarin ik het ga bijhouden: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/kelei-style-2-0-ongeloof-naar-resultaten-357083/
 
Indien je 4 training dagen per week hebt. Zouden jullie dan nog iets aan het volume van de myo reps veranderen?
Nu wordt in het nieuwe schema bijvoorbeeld 30 reps totaal per oefening aangeraden.
Is dat voldoende bij 4 dagen in de week trainen voor het totale week volume?

Omdat ik thuis train kan ik sowieso niet alle oefeningen uitvoeren die Kelei voorschrijft. Maar heb wel op basis van myo reps een schema voor thuis opgezet. Dat ziet er dan zo uit:

Training A:
Romanian Deadlift
Bench Press
Chin Ups
Lateral Raises
Barbell Curls

Training B:
Squat (3x8-10)
Seated Calf Raises
Seated Barbell Press
Dumbbell Rows
Triceps Extensions (met weerstandsband)

Enkel de squat doe ik 3x8-10 omdat het afgeraden wordt daarvoor myo reps te gebruiken (lijkt me ook erg killing... :P )
 
Ik vindt het een interessante routine. Fullbody op een hogere frequentie dan normaal heb ik wel eens vaker met succes gedaan om snel lifts te boosten. Maar normaliter zou een routine als dit niet bij me opkomen. Zojuist een client gesproken die vroeg of dit beter was dan zn Ub/LB waar ik em op had gezet i.v.m. alle positieve reacties op de routine.

Ik had niet direct een antwoord.....Derhalve ga ik dit schema zelf eens proberen omdat het op zn zachtst gezegd interessant is.... wellicht log ik em ook wel.
 
Ik vindt het een interessante routine. Fullbody op een hogere frequentie dan normaal heb ik wel eens vaker met succes gedaan om snel lifts te boosten. Maar normaliter zou een routine als dit niet bij me opkomen. Zojuist een client gesproken die vroeg of dit beter was dan zn Ub/LB waar ik em op had gezet i.v.m. alle positieve reacties op de routine.

Ik had niet direct een antwoord.....Derhalve ga ik dit schema zelf eens proberen omdat het op zn zachtst gezegd interessant is.... wellicht log ik em ook wel.

Dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten. Wil zelf eerst mijn UB/LB afmaken voordat ik hier aan begin. Ik ben alleen nog niet 100% overtuigd.
 
Dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten. Wil zelf eerst mijn UB/LB afmaken voordat ik hier aan begin. Ik ben alleen nog niet 100% overtuigd.

Ben ik ook helemaal niet, en de resultaten van anderen schijnen net zo goed te zijn als bij tell sell reclames. Maarja, ik werd te nieuwsgierig het niet zelf te proberen.
 
Dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten. Wil zelf eerst mijn UB/LB afmaken voordat ik hier aan begin. Ik ben alleen nog niet 100% overtuigd.

ik ben zelf ook erg sceptisch, maar het schema gooit hoge ogen dus wil het zelf eens aan de proef onderwerpen. zie het overigens niet vaak dat mensen zo snel routines gaan volgen van lui die geen pics hebben, in extreme gevallen als deze.
 
Ben ik ook helemaal niet, en de resultaten van anderen schijnen net zo goed te zijn als bij tell sell reclames. Maarja, ik werd te nieuwsgierig het niet zelf te proberen.

Inderdaad. Maar ik ben vooral benieuwd naar hoe iemand die al langer lift reageert op zo'n schema. Ik heb me er geen uren in verdiept maar de meeste logs die ik langs zag komen waren van redelijk beginnende lifters.

ik ben zelf ook erg sceptisch, maar het schema gooit hoge ogen dus wil het zelf eens aan de proef onderwerpen. zie het overigens niet vaak dat mensen zo snel routines gaan volgen van lui die geen pics hebben, in extreme gevallen als deze.

Best apart inderdaad. Ik ben benieuwd, wil het binnenkort ook wel gaan proberen.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Maar ik ben vooral benieuwd naar hoe iemand die al langer lift reageert op zo'n schema. Ik heb me er geen uren in verdiept maar de meeste logs die ik langs zag komen waren van redelijk beginnende lifters.
.

ik ga een log bijhouden dan, lift 15 jaar.
 
Ik vindt het een interessante routine. Fullbody op een hogere frequentie dan normaal heb ik wel eens vaker met succes gedaan om snel lifts te boosten. Maar normaliter zou een routine als dit niet bij me opkomen. Zojuist een client gesproken die vroeg of dit beter was dan zn Ub/LB waar ik em op had gezet i.v.m. alle positieve reacties op de routine.

Ik had niet direct een antwoord.....Derhalve ga ik dit schema zelf eens proberen omdat het op zn zachtst gezegd interessant is.... wellicht log ik em ook wel.
+1 voor loggen, ik volg. Zelfde geld voor je client, ik ga dit schema na de cut ook proberen dus ben benieuwd naar de bevindingen van andere.

Ben op dit moment zijn oude topic aan het lezen en staan veel interessante dingen in, zeker een aanrader!
 
Beste lid, Is het niet blessure gevoelig om gelijk te beginnen met het zwaarste hoeveelheid gewicht waarbij je 10 reps kan verrichten? Of is dat een kwestie van gewoon goed opwarmen???
Wat denken de kenners van dbb van deze opzet?

Schema staat in beginpost:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313


Het komt er kort op neer dat je 6 keer in de week traint:
Dag 1: Push
Dag 2: Pull
Dag 3: Legs
Dag 4: Push
Dag 5: Pull
Dag 6: Legs
Dag 7: Rust

Elke oefening doe je op dezelfde manier. Je start met je 10RM, dan rust je 30 sec, doe je 3-4 reps, weer 30 sec rust, enzovoort tot je een totaal haalt van 30-50 reps. Wanneer je in je eerste set 12 reps haalt, doe je het gewicht omhoog. Soort doggcrap / myosets-achtige manier van trainen dus.
 
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit schema alleen dan 3-4 dagen in de week? Of wordt er dan aangeraden nog hoger volume te draaien per training?
 
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit schema alleen dan 3-4 dagen in de week? Of wordt er dan aangeraden nog hoger volume te draaien per training?

Bedoel je z'n oude of z'n nieuwe schema?
Oude schema is D1 + D2 samenpakken en volume lager en D3 op andere dag dus als volgt:
Dag 1 D1 + D2 (bijv 20/30 ipv 50 reps)
Dag 2 D3
Dag 3 D1 + D2 (bijv 20/30 ipv 50 reps)
Dag 4 D3

Zn nieuwe schema zal voor zich spreken:
Dag 1 A
Dag 2 B
Dag 3 A
Dag 4 B
 
Bedoel je z'n oude of z'n nieuwe schema?
Oude schema is D1 + D2 samenpakken en volume lager en D3 op andere dag dus als volgt:
Dag 1 D1 + D2 (bijv 20/30 ipv 50 reps)
Dag 2 D3
Dag 3 D1 + D2 (bijv 20/30 ipv 50 reps)
Dag 4 D3

Zn nieuwe schema zal voor zich spreken:
Dag 1 A
Dag 2 B
Dag 3 A
Dag 4 B

De vraag is, wat bij de onderste optie het ideale volume is per oefening, ook 30 reps in totaal of meer? Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

edit: Heb het even gevraagd in de thread van bodybuilding.com:

At least 45 reps per exercise. if you do 45 it matches the weekly volume of 6 workouts at 30 reps.
you could also just do 50 total reps if you can handle it.
 
Laatst bewerkt:
Thx. Dat was inderdaad wat ik me afvroeg.
 
He qxx, lijkt wel dat jij je een beetje ontfermt als de kelei van dit forum haha. Ben jij nu zelf al begonnen aan de nieuwe versie en hoe bevalt het ik ben vandaag er mee begonnen, alles wat lichter gepakt maar toch voel ik het wel in mijn benen hoor. Bedank voor al je informatie en als iemand nieuwsgierig is, dit is mijn log waarin ik het ga bijhouden: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/kelei-style-2-0-ongeloof-naar-resultaten-357083/

Ik volg de routine al vanaf het begin en doe ook een veel hoger volume dan wat wordt voorgeschreven (zit op 100 reps/oefening). Heb dus enige ervaring :).

Indien je 4 training dagen per week hebt. Zouden jullie dan nog iets aan het volume van de myo reps veranderen?
Nu wordt in het nieuwe schema bijvoorbeeld 30 reps totaal per oefening aangeraden.
Is dat voldoende bij 4 dagen in de week trainen voor het totale week volume?

Omdat ik thuis train kan ik sowieso niet alle oefeningen uitvoeren die Kelei voorschrijft. Maar heb wel op basis van myo reps een schema voor thuis opgezet. Dat ziet er dan zo uit:

Training A:
Romanian Deadlift
Bench Press
Chin Ups
Lateral Raises
Barbell Curls

Training B:
Squat (3x8-10)
Seated Calf Raises
Seated Barbell Press
Dumbbell Rows
Triceps Extensions (met weerstandsband)

Enkel de squat doe ik 3x8-10 omdat het afgeraden wordt daarvoor myo reps te gebruiken (lijkt me ook erg killing... :P )

Normale wekelijkse volume = 6x30 = 180 reps per oefening. Verdeelt over vier dagen = 180/4 = 45 reps/oefening. Je kan het ook aanpassen naar individuele wensen als je wil, mocht je bijvoorbeeld een tekort hebben aan tijd. Squats vallen nog mee, doe RDL's maar eens op een echte 10RM met rest-pause... Als je net start met de routine wordt dat één van de zwaarste oefeningen.

Ik vindt het een interessante routine. Fullbody op een hogere frequentie dan normaal heb ik wel eens vaker met succes gedaan om snel lifts te boosten. Maar normaliter zou een routine als dit niet bij me opkomen. Zojuist een client gesproken die vroeg of dit beter was dan zn Ub/LB waar ik em op had gezet i.v.m. alle positieve reacties op de routine.

Ik had niet direct een antwoord.....Derhalve ga ik dit schema zelf eens proberen omdat het op zn zachtst gezegd interessant is.... wellicht log ik em ook wel.

Zoals je zelf al zei, hogere frequentie leidt tot sneller resultaat. Ik weet zeker dat zowel jij als je cliënt sneller progressie zullen boeken, als je maar in de gaten houdt dat je tijdig deload. Als je dat niet goed, krijg je zieke backfire.

ik ben zelf ook erg sceptisch, maar het schema gooit hoge ogen dus wil het zelf eens aan de proef onderwerpen. zie het overigens niet vaak dat mensen zo snel routines gaan volgen van lui die geen pics hebben, in extreme gevallen als deze.

Kelei had vroeger wel pics online staan, nu niet meer aangezien hij openlijk toegeeft dat ie AAS gebruikt. Als dat bekend zou worden bij zijn universiteit en/of werkgever, is ie 't haasje. Om je een referentiepunt te geven: Schwarzenegger maar dan met dikkere poten.

Beste lid, Is het niet blessure gevoelig om gelijk te beginnen met het zwaarste hoeveelheid gewicht waarbij je 10 reps kan verrichten? Of is dat een kwestie van gewoon goed opwarmen???

Alleen de eerste oefening opwarmen, telkens één of twee reps per 30/40 kg die je laadt is voldoende.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met dit schema alleen dan 3-4 dagen in de week? Of wordt er dan aangeraden nog hoger volume te draaien per training?

Hoger volume kan, maar dat zou ik wel geleidelijk opbouwen, niet zonder ervaring meteen full retard gaan op hoog volume. Voor vier dagen in de week uiteindelijk rond de 45 reps/oefening om het wekelijkse volume te matchen, maar hoger kan natuurlijk altijd.

Ik wil graag even benadrukken voor de mensen die starten met deze routine, dat je moet volhouden om resultaten te zien. Uiteraard zul je vanwege de (waarschijnlijk in verhouding met je huidige schema) drastische verhoging in volume/frequentie op korte termijn ook resultaat zien, maar het duurt een tijd voordat je een fatsoenlijke werkcapaciteit heb opgebouwd. Niet kappen omdat het zwaar is in het begin.
 
Laatst bewerkt:
Qxx, heeft die toevoeging van extra volume je merkbaar meer gains/massa/kracht opgeleverd, of is het mogelijk dat die extra massa gewoon de pomp/spierglycogeen supercompensatie was?

Eens over RDL's en rest-pause trouwens, gvd dat is dikke HIIT :o



Recomp gaat overigens prima, ik zit nu halverwege m'n derde cycle sinds de nieuwe routine. Na deze cycle kijk ik of ik of ik nog een cycle (dus nog een maand) door ga of dat ik ga bulken voor 3 maanden. Krachtgains zijn epic en ik word inderdaad droger, en heb al paar keer gehoord dat borstkas gegroeid is (BP is ruim 10 kg hoger dus dat moet wel kloppen). Wie nu nog durft te beweren dat gainen en vet verliezen niet tegelijkertijd kan verdient een e-slap :o
 
Zoals je zelf al zei, hogere frequentie leidt tot sneller resultaat. Ik weet zeker dat zowel jij als je cliënt sneller progressie zullen boeken, als je maar in de gaten houdt dat je tijdig deload. Als je dat niet goed, krijg je zieke backfire.

Ben erg benieuwd, 4 days in bevalt me wel dusver.


Kelei had vroeger wel pics online staan, nu niet meer aangezien hij openlijk toegeeft dat ie AAS gebruikt. Als dat bekend zou worden bij zijn universiteit en/of werkgever, is ie 't haasje. Om je een referentiepunt te geven: Schwarzenegger maar dan met dikkere poten.

Zit zelf in een semi-soorgelijke situatie, dus kan dat me goed voorstellen. Ging me louter om het fout dat 9/10 mensen/trainers etc. een schema als dit hard zouden afkeuren, afgaande op de split mentaliteit die heerst. Maar kijk eens hoe men hapt erop. Vindt ik wel bijzonder:)
 
Qxx, heeft die toevoeging van extra volume je merkbaar meer gains/massa/kracht opgeleverd, of is het mogelijk dat die extra massa gewoon de pomp/spierglycogeen supercompensatie was?

Eens over RDL's en rest-pause trouwens, gvd dat is dikke HIIT :o



Recomp gaat overigens prima, ik zit nu halverwege m'n derde cycle sinds de nieuwe routine. Na deze cycle kijk ik of ik of ik nog een cycle (dus nog een maand) door ga of dat ik ga bulken voor 3 maanden. Krachtgains zijn epic en ik word inderdaad droger, en heb al paar keer gehoord dat borstkas gegroeid is (BP is ruim 10 kg hoger dus dat moet wel kloppen). Wie nu nog durft te beweren dat gainen en vet verliezen niet tegelijkertijd kan verdient een e-slap :o

Yup. Maar ik moet er wel bij zeggen dat dat op het PPL-schema was. Had een halfjaar om me compleet toe te wijden aan m'n lichaam en dat had echt een idioot effect (voeding was spot on, ongeveer tien uur slaap per dag). Begon op 80 kg en zat uiteindelijk op 90 kg, droger dan op 80 kg. Zal natuurlijk ook glycogeen bij zitten, maar dan spreek je over 500-800 gram denk ik. Conditie was ook enorm verbeterd. Op het huidige schema waag ik me niet aan de 100 reps.

Ik hield me ook strak aan het schema. Lurker van het BB-forum gooide er constant oefeningen bij in plaats van het volume per oefening te verhogen, dat deed ik niet. Als je een kwartier per oefening kwijt bent (op push en pull) duurt het al lang genoeg... Legs was nog langer (vooral RDL).

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Zit zelf in een semi-soorgelijke situatie, dus kan dat me goed voorstellen. Ging me louter om het fout dat 9/10 mensen/trainers etc. een schema als dit hard zouden afkeuren, afgaande op de split mentaliteit die heerst. Maar kijk eens hoe men hapt erop. Vindt ik wel bijzonder:)

Dat is ook zo, maar Kelei is wel redelijk uniek in het delen van zijn kennis, wat ook bevorderlijk is voor zijn geloofwaardigheid met betrekking tot kennis en kunde. Dat zie je bij veel andere populaire routinemakers niet.
 
Back
Naar boven