AndroidHealthClinic

Schema van Kelei (bodybuilding.com) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Revised kelei program user hier aswell.

Je rust wanneer je moet rusten.
 
Revised kelei program user hier aswell.

Je rust wanneer je moet rusten.

Nice! Ga je ook loggen of niet?

Ik zal vanavond even een trainingslog opstarten. Begin morgen met de eerste volledige Kelei training, dus gewichten zal nog even wat zoeken zijn her en der.
 

Thanks! Net getest en met een safety bar van mijn cage als klem lukt dat inderdaad perfect!

Ik zou de leg extensions vervangen voor lunges of eventueel een high-bar squat. Geen low bar back squat, die zijn wat minder effectief voor je quads. Leg curls voor een SLDL, hmm..denk dat je dat wat teveel stress gaat opleveren. Misschien heeft iemand anders hiervoor een goed alternatief?



Pendlay rows dan wel strict uitvoeren zonder te cheaten. Rope pressdowns vervangen door skullcrushers is prima van wat ik heb gelezen.

Ja ik doe ze nu al volledig strict.
 
Is de front squat te vervangen door bijvoorbeeld een high bar squat of een andere oefening? Heb namelijk echt moeite met die oefening.
 
Is de front squat te vervangen door bijvoorbeeld een high bar squat of een andere oefening? Heb namelijk echt moeite met die oefening.

High-bar squat was een goed alternatief volgens Kelei.
 
Je kan ook legpress of walking lunges gaan doen.
 
Ieereen laat het klinken alsof het een nieuw 'super wonderschema' is, beetje apart. Het lijkt me sterk dat dit opeens een nieuw wonder schema is (overigens zonder enige vorm van onderzoek/research resultaten verricht op mensen) die je de 'gains van je leven gaat maken'. Al helemaal als je nagaat hoe veel jaren research er all verricht is mbt hypertrofie. En dan zou een enkele man, opeens met iets extreem innovatiefs komen (wat nooit bewezen is)?

Ik hou het liever bij hetgeen wat wel wetenschappelijk onderzocht en bewezen is.
Het kelei gebeuren zal heus wel werken maar komop zeg, jullie praten over hem als een hele nieuwe god ofzo, alsof hij je cult leider is? :o?!
 
  • Like
Waarderingen: Qxx
Voor mij is het in ieder geval een nieuw iets en het proberen waard. Hij onderbouwt alles heel gedegen en daardoor refereren mensen denk ik graag naar zijn woorden. Is het niet 3XL die iets in z'n signature heeft van 'Geloof niets, probeer alles'? Zo ga ik er ook in. Je kunt nooit weten of iets wel of niet voor jou werkt. Of het nou wel of niet wetenschappelijk is bewezen.
 
Of het nou wel of niet wetenschappelijk is bewezen.

Mooiste is dat de sub-onderdelen van de routine wel wetenschappelijk of praktisch bewezen zijn; myo-reps/volume/frequentie en de theorie mbt overtraining. Enige wat "nieuw" is, is de manier waarop deze onderdelen gemixed zijn. En dat maakt het ook interessant.
 
Voor mij is het in ieder geval een nieuw iets en het proberen waard. Hij onderbouwt alles heel gedegen en daardoor refereren mensen denk ik graag naar zijn woorden. Is het niet 3XL die iets in z'n signature heeft van 'Geloof niets, probeer alles'? Zo ga ik er ook in. Je kunt nooit weten of iets wel of niet voor jou werkt. Of het nou wel of niet wetenschappelijk is bewezen.

Mooiste is dat de sub-onderdelen van de routine wel wetenschappelijk of praktisch bewezen zijn; myo-reps/volume/frequentie en de theorie mbt overtraining. Enige wat "nieuw" is, is de manier waarop deze onderdelen gemixed zijn. En dat maakt het ook interessant.

Nee oké, akkoord met beide.
Het basisprincipe is bewezen, maar hij heeft er een eigen twist aan gegeven en nu doen mensen alsof dit de heilige graal van alle schema's is.

ik bedoel bijvoorbeeld sommige reacties in dit topic, en de 'opeens' supernatuurlijke vooruitgang zoals dit:

Keiharde progressie, en ik eet niet eens boven onderhoud haha, sick. Wordt sterker, groter én droger.

Yup. Had een halfjaar om me compleet toe te wijden aan m'n lichaam . Begon op 80 kg en zat uiteindelijk op 90 kg, droger dan op 80 kg.

Dit bijvoorbeeld, tenzij jij overgewicht hebt lijkt het me heel sterk dat jij in 6 maanden tijd als 184cm zijnde, van 80 naar 90kg kan gaan én tegelijkertijd een lager vet% kan bewerkstelligen.
Dat gaat letterlijk tegen alle research in wat mij betreft.

Het schema zal vast werken maar niet zo wonder-achtig als mensen hier voordoen.
En om als intermediate en up, naturel droger en groter te worden is erg discutabel lijkt me.
 
Dus wij verzinnen gewoon resultaten om Kelei zijn schema zonder reden een beetje op te hemelen?


logic of peace and prosperity

knap dat je onze resultaten zo makkelijk kan verwerpen terwijl je zelf het schema niet hebt ervaren..
 
Dus wij verzinnen gewoon resultaten om Kelei zijn schema zonder reden een beetje op te hemelen?


logic of peace and prosperity

knap dat je onze resultaten zo makkelijk kan verwerpen terwijl je zelf het schema niet hebt ervaren..

Wanneer echt heel veel research laat zien dat het naturel voor intermediates niet tot bijna niet mogelijk is meer spiermassa en minder vet tegelijkertijd te bewerkstelligen, ben ik skeptisch ja. Kan je het me kwalijk nemen?
En vooral niet van 80 naar 90kg wanneer je maar 184cm bent, en dan ook nog eens droger staan dan voorheen. (tenzij hij op 20+ vet% stond natuurlijk).
 
Dan klopt die research waar je het over hebt dus niet (of zijn de daar gebruikte methodes niet relevant of niet te vergelijken). Simpel als dat. Het kan namelijk prima.

Maar nee dat kan ik je niet kwalijk nemen, dat wordt immers ook vaak geroepen. Maar dat maakt het niet de waarheid natuurlijk.


Overigens klinken de gains van Qxx inderdaad bijna supernatuurlijk, zal ik je meegeven. Echter, hoe vaak zie je iemand met een dergelijk hoog volume trainen zoals Qxx heeft gedaan, met een dergelijk strikt en goed voedingspatroon en een strak slaapschema (10 uur slaap p/d zoals hij aangeeft)? Die drie samen zijn natuurlijk wel het ultieme recept voor top gains.

Verder kan ik het schema wel blijven verdedigen maar woorden gaan je denk ik niet overtuigen, ik kan alleen zeggen dat de resultaten van vele mensen op dit schema (icm de juiste voeding) boekdelen spreken.
 
Laatst bewerkt:
Verder kan ik het schema wel blijven verdedigen maar woorden gaan je denk ik niet overtuigen, ik kan alleen zeggen dat de resultaten van vele mensen op dit schema (icm de juiste voeding) boekdelen spreken.

Dit.
 
Overigens klinken de gains van Qxx inderdaad bijna supernatuurlijk, zal ik je meegeven. Echter, hoe vaak zie je iemand met een dergelijk hoog volume trainen zoals Qxx heeft gedaan, met een dergelijk strikt en goed voedingspatroon en een strak slaapschema (10 uur slaap p/d zoals hij aangeeft)? Die drie samen zijn natuurlijk wel het ultieme recept voor top gains.

Mee eens, maar het waren meer de vele over the top reacties in dit topic (niet van jou of Qxx verder), die voor mij heel dit topic/schema naar beneden heeft gesleurd waardoor ik o.a. qxx's reactie niet serieus (meer) kon nemen.

Verder kan ik het schema wel blijven verdedigen maar woorden gaan je denk ik niet overtuigen, ik kan alleen zeggen dat de resultaten van vele mensen op dit schema (icm de juiste voeding) boekdelen spreken.

Ik zal het schema eens gaan proberen na mn cut, beginnende met 30 reps, ipv 50.(met 10-12RM)
Ik sta natuurlijk overal open voor maar met zulke afwijkende resultaten vergeleken met 'reguliere' schema's (UB/LB, FB, Splits.. met 3x8-12 etc) neem ik alles met een korreltje zout.
 
Laatst bewerkt:
Er zullen altijd mensen zijn die online gaan overdrijven om maar meer status of erkenning te krijgen. Maar als je ziet dat het gros van de mensen toch goed vaart bij dit schema, dan kun je wel zeggen dat het tegen de onderzoeken in gaat, maar praktijk > theorie. Dat je iets met een korreltje zout neemt, is natuurlijk prima. Een kritische blik op de halleluja-verhalen is nooit verkeerd, maar dan moet je het wel zelf proberen om er een gedegen verwerping tegenover te stellen. Maar goed, je geeft al aan dat je dit gaat doen, dus dan kun je het zelf ervaren.

Naast het feit dat er mensen zijn die verhalen verzinnen, zullen er ook velen zijn die zonder gedegen schema hebben getraind. Of al die tijd te weinig volume hebben gedraaid, waardoor resultaten flink achter bleven. Als je dan gaat switchen naar een schema met zoveel volume, terwijl je voeding ook goed is, dan zul je wel gaan groeien.

Over het 'heilige-graal' gedeelte. Als je niet bekend bent met de Myo-reps principe, dan is dit misschien wel een eye-opener voor een nieuwe trainingsmethode. Voor mij in ieder geval wel, aangezien ik hier nog niet zo bekend mee was. Kelei gebruikt dit in combinatie met een bepaald schema waarvan hij merkt dat het optimaal werkt voor hypertrofie. Wil niet zeggen dat ik klakkeloos dit schema van Kelei blijf volgen voor een jaar, maar ik start ermee om er bekend mee te raken. Als je zelf de afweging goed kunt maken welke oefeningen voor jou het beste werken, dan kun je die natuurlijk in het schema gooien in plaats van de oefeningen die hij geeft.

Ben benieuwd hoe het voor je gaat werken als je het probeert!
 
Kaluro, het is alleen maar goed dat je sceptisch bent. Dat is namelijk ook mijn denkwijze. Het is niet zo dat Kelei mijn held is, hij is echter wel degene die mij de beste vooruitgang ooit heeft laten maken door middel van zijn schema, kennis en kunde. Ik ben ook echt van 80 kg naar 90 kg gegaan, van 13% naar 10/11%. Die vooruitgang slaat nergens op, maar mijn trainingsregime sloeg ook nergens op. Enorm hoog in volume, bovenmatig veel rust en aandacht voor voedsel. De gemiddelde persoon met een normale levensstijl gaat zulke resultaten ook niet bewerkstelligen. Vandaar dat ik dat er ook expliciet bij zet, want op zo'n manier werkt elk schema heel goed.

Ben benieuwd hoe het schema gaat bevallen.
 
Ik zal volgende week beginnen. 4x in de week. De eerste week 20 reps om aan het schema te wennen en om de juiste gewichten te kiezen. Daarna elke training + 3 reps tot ongeveer 45 reps in totaal. Nog 1 vraagje, door welke oefening is de overhead extension het beste te vervangen? Zit namelijk met een flexibiliteits probleem met mijn lats.
 
Je kunt elke overhead triceps oefening doen die je wilt. Gewoon eentje kiezen die je chill vindt en goed voelt.
 
Back
Naar boven